Waar zijn we nu mee bezig ? Microcontrollers

Gestart door ToThePoint, 13 januari 2012, 10:27:28 AM

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

Die printplaat houders zijn wel mooi maar dan moet je gaten boren en de pennen moeten er doorheen kunnen gaan
https://www.amazon.com.be/-/nl/afstandhouders-mannelijk-vrouwelijk-enkele-doorgang/dp/B07MXH32KJ/ref=asc_df_B07MXH32KJ/?tag=begogshpadd0d-21&linkCode=df0&hvadid=632972625553&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=4722194623361006506&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1001162&hvtargid=pla-806918437901&psc=1&mcid=c6cfd34000a630ec9bec367413cdcc6e
Dan kun je even goed deze gebruiken want zo kun je nog steeds makkelijk de printplaat verwisselen
Met het klik systeem is het minder eenvoudig

Met die parels (soort van buisjes) kun je de print zetten waar je wil .
En met een M2 of M3 parker schroefje zet je ze vast

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

#1472
Bedankt op mee te denken,

Nu is het de bedoeling dat de PCB's aan de onderkant komen van de treinplaat, bij modulenbaan zelfs aan te raden zodat deze PCB's niet beschadigd worden bij vervoer van de modulen. Dat weet ik dat een klein moertje hanteren boven je hoofd niet eenvoudig is... Immers je hebt pas door dat een PCB niet doet wat het moet doen als er treinen rijden. Nu gebruik ik al Torx schroeven, die vallen niet van de schroevendraaier ondersteboven  ;)

Dus zal het klik systeem worden in nylon. 

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

#1473
Dagje 2 verder testen, de mislukkingen :(

Het is niet gelukt om het (zie eerder i.v.m. klakgeluid) lawaai van marklin wisselspoelaandrijving C en K-rails sterk te verminderen.


Klakgeluid
by Geert Giebens, on Flickr

Geert

ps,  geen 'vind ik leuk' aub
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

s.paolo

Hi, it is possible to convert the Loconet 16 inputs/outputs into a busy line indicator monitor via LEDs of the active points of the Loconet 16 door feedback detector.

Thank you

patrick smout

Citaat van: Geert op 24 december 2023, 12:55:33 PMHet is niet gelukt om het (zie eerder i.v.m. klakgeluid) lawaai van marklin wisselspoelaandrijving C en K-rails sterk te verminderen.
Dag Geert,

Mislukkingen zou ik zoiets niet noemen. Wel een berg ervaring opgedaan over hoe je er niet geraakt.
Is het een idee om de andere wisselspoel kort te activeren in een poging omv de klak te verminderen. Dus als ie rechtsom moet eerst 80ms de spoel voor rechts en dan, op het einde van de beweging, bv 10ms de spoel voor links. Timing zal afh zijn van mechanica, worstcase teveel variabiliteit tussen verschillende wissels.
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Geert

Citaat van: s.paolo op 26 december 2023, 00:11:17 AMHi, it is possible to convert the Loconet 16 inputs/outputs into a busy line indicator monitor via LEDs of the active points of the Loconet 16 door feedback detector.

Thank you

hi, I think you used a translation program, it is not clear to me what you mean.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

s.paolo

Hi, is it possible to create a synoptic for detecting the Loko using the signals from the feed modules (16-port Loconet input) without using a PC? . as happens with the 16-port encoder/decoder modules which are autonomous.

Thank you

Geert

Bezetmelders weergeven via LED's kan ook. Zal ook toegepast worden op oefenbaan 'Petrol Zuid' voor synoptisch bord. De voorschakelweerstanden LED's komen al op de PCB.

Op het onderstaand filmpje zie je links de stroomdetectie PCB in actie, en rechts een PCB die de bezetmeldingen weergeven via LED's. In principe geen PC of digital centrale nodig. (Het is een testopstelling wel met PC)

Geen programmeerwerk, enkel er voor zorgen dat de DIP schakelaars van PCB stroomdetectie dezelfde zijn als deze op PCB LED weergave.


@ s.paolo i send you a E-mail

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

s.paolo

#1479
Hi, perfect,
yes, that's it,
I didn't realize it was already done.

Thank you

stfpaolo@alice.it

s.paolo

Auguri per un sereno Capodanno ed un Felice 2024!