Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Demonteren van een I6 rijtuig van ROCO

Gestart door Dreha, 30 december 2011, 08:42:35 AM

Binco

We hebben dat dan maar eens uitgeprobeerd [:D]

Een origineel, niet gesupeerd rijtuig.


En dit is dan een gesupeerde versie:


Met rode kringen(nogal dun uitgevallen) is aangeduid wat er zoal veranderd is,

Op de wagenbak zijn de roosters zwart, de hendels rood en geel en de achtergrond wit.
Vanbinnen is de couchette indeling gemaakt, dus de venstertjes dichtgemaakt en roos geschilderd en er is ook een reling geplaatst.
De vloer is ook grijs geschilderd (niet te zien).

Persoonlijk vond ik het een vrij intensief werkje, vooral de venstertjes dichtmaken, daarvoor moesten deze eerst worden opgeschuurd maar het resultaat mag er wel zijn. De volgende zal wel iets vlotter gaan nu ik het al eens gedaan heb want er liggen er hier nog een paar te wachten [8D]

[:)][;)]

Peter

Als je ideetjes zoek om te detailleren:



Met vriendelijke groeten
Peter

Dreha

@Binco:
Amai Stephen dat is knap door gewerkt.
Bij mij zal het nog wel even duren voor ik er aan kan verder werken, heb nog geen Preiserianen. Zodra ik deze heb (zal iets voor eind Februari worden op Train 2012) kan ik het compleet afwerken, inclusief verlichting.

@Peter:
Dat is wek heel gedetailleerd. Dit rijtuig kan je best laten rondrijden zonder kap.[:D]

Grts Harald

Peter

Dat rijtuig is niet van mij hoor. Eerlijk is eerlijk. Maar van Heike, een Duitse modelspoorder die verschillende modellen (van Roco en ADE) zo heeft gesuperd. Hij heeft trouwens ook een prachtige baan.
Zelf ben ik momenteel aan mijn Rheingold rijtuigen bezig? zie foto.



Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dreha