Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Haventje in de vallei

Gestart door evan, 23 oktober 2011, 14:48:06 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Dat was weer genieten, kort maar krachtig.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

krisds

mooi filmpje en als het eindigt met wordt vervolgd zijn we helemaal tevreden :)

niko

Prachtige baan en mooi filmpje.
Wel heb ik een vraag hoe heb je eigenlijk dat water gemaakt want dat ziet er goed uit.

mvg Niko

Snobby Crash

Hey Evan !

Dit is in één woord een prachtige baan ! Zelf ben ik hier nieuw op het forum, en doordat ik nog een deel Roco Line sporen en wissels had, ben ik net zoals jij ook mijn rails begonnen met Roco Line. Als ik je foto's bekijk van je rails zijn die inderdaad prachtig verouderd !

Succes met de verdere bouw !

Geert

evan

Bedankt voor jullie leuke reacties!  ;)

Het water is gemaakt met Sculptamold.

Ik heb een laag sculptamold aangebracht om de golvende structuur te verkrijgen.  Dit is gedaan door met een kwast er in te tamponneren en de golvende structuur te vormen.  Bij gebrek aan Sculptamold kan je ook met gips proberen.

Daarna heb ik met de Airbrush het water een groenige kleur gegeven in 2 tonen.  Eens droog heb ik met een meer donker groen van één richting gespoten over de golven.  Zo wordt het reliëf van het water extra geaccentueerd.  Eens dit dan allemaal droog was heb ik er "Realistic Water" van Woodland Scenics over gedaan in 2 lagen met de respectievelijke droogtijd tussenin.

Als de haven bijna af is ga ik er nog een laag over zetten. 
Moest je geen "Realistic water" hebben kan dit ook met hoogglansvernis (bootlak)

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

niko

Bedankt voor de uitleg ik blijf zeker volgen het is echt een pracht baan.
mvg Niko

evan

Een kleine update...

Ik heb de bovenleiding van het 4e spoor geplaatst en de rijdraden geschilderd.  Bovendien is de bovenleiding in aanbouw op het paradetraject.  De portieken zijn voorlopig geplaatst en zullen worden uitgerust, geschilderd en dan definitief worden geplaatst op de baan.
Bovendien heb ik de perrons van het kopstationnetje bevolkt en wat aangekleed.

Zoals gewoonlijk geef ik jullie wat fotootjes mee:  Enjoy!

Eerst wat detailwerk:





De rijdraden zijn met enamelverf behandeld en de verf dient nog volledig te drogen.  Nadien zal er links en rechts nog een aanpassing gebeuren. (vb: Bramen afknippen, retoucheren waar geen goede dekking was, ...)   In alle geval is het een heuse job geweest qua bereikbaarheid en dus goed voor de buikspieren 8)

En nu wat sfeerfotootjes:


















Hopelijk hadden jullie er wat aan?   Tot de volgende update ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Adembenemend herkenbaar...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Binco

Rij je nu met de panto tegen de draad?
Wordt de draad niet opgetild?

Knap werk!  ;)

GVL

Strakke bovenleiding, Evan!