Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

Havoc

Ik neem aan dat dit in de close-up modus is? Anders mag je best wel eens zeggen wat je juist met de foto's doet. (op de pc nabewerken?)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

swarol

klopt close up modus + bijgesneden op pc....waarom havoc?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

Swa, beter niet "te" dichtbij gaan want dan worden de beelden een beetje (zoals bij de Porsche's) onscherp. Beter iets verder af(een of enkele centimeters is al voldoende, dus proefondervindelijk) en ze dan bijsnijden met photoshop bv.
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

thx voor de tip peter

moet nog veel leren en oefenen...



Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Roy A1987

Komt goed swarol,

Ontspanningsknop eerst half induwen zodat de camera zich kan sherpstellen & daarna pas volledig induwen.

Misschien klein tafelstatief kopen, of fototoestel ergens opzetten zodat deze stabiel staat & dan op timer functie zetten zodat er helemaal geen beweging meer is.

Nog een tip (telt voor iedereen) zie je dat je ?doel? op de foto niet scherp is, niet op het forum posten want zo heeft niemand er iets aan.

swarol

thx roy....knappe foto's op uw site, zeker het idee met de containers, ook de mini cooper onder het zeil vond ik knap gedaan [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

voort aan het experimenteren...




Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

Swa, deze foto werd genomen op mijn geliefkoosde van afstand 18 cm tussen model en lens. Een beetje bijsnijden en verlichting aanpassen en de grootte naar 800 x 600 pixels, en de foto is klaar.
Mijn kamera is een goedkope Olympus Camedia (4.0 megapixels) gekocht een paar jaar geleden bij Kruidvat aan (ik dacht) 119 euro)

Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Swa, het magische woord bij het nemen van foto's is LICHT. Veel licht. En je zal merken dat je foto's dan vanzelf helderder, scherper en strakker worden, met een meer natuurlijk kleurenpallet.

En vergeet niet de lichtinstelling van de camera aan te passen aan het soort licht dat je gebruikt: TL, gloeilamp, daglicht...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Omdat het zo leuk is (en ze zo'n lekkere produkten hebben[:)])

Met vriendelijke groeten
Peter

GTTtommy

of juist heel wijnig niet te veel licht en je sluitertijd  lang (niet TE lang hangt van het licht af)
of met veel licht, en klein diafragma(groot diafragmagetal) en een lange sluitertijd

'y's in 'ij's veranderd

Kautenbach

poeh, Swarol, leerzaam linkje, ik lees met aandacht mee, goeie leerschool!

(ik jat zo nu en dan een toestel van mn vriendin en zet em zelfs al op de autointeligentie stand tegenwoordig, maak dan heeeeel veel foto's en kies de minst slechte eruit ,dat vond ik al wat, het kan beter dus)

merci tot zover voor de lessen![;)]

Wim

doomslu

citaat:
Geplaatst door swarol

voort aan het experimenteren...






Swa, deze foto is onscherp. Waarschijnlijk ga je te dicht bij het onderwerp. Steeds kijken of jouw toestel bij het scherpstellen "ok" zegt (kan een biepje zijn, of een groen lichtje/kadertje etc...).
Het leuke aan digitaal fotograferen is dat het niets kost om duizenden foto's te nemen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

citaat:
Geplaatst door Roy A1987

Komt goed swarol,

Ontspanningsknop eerst half induwen zodat de camera zich kan sherpstellen & daarna pas volledig induwen.

Misschien klein tafelstatief kopen, of fototoestel ergens op zetten



Steunen op een blokje hout,stevig boek,blik verf.
Alles kan helpen om de camera stil te houden.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.