Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

doomslu

Op Photobucket.com kan je relatief grote foto's kwijt...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

mijn rangeertrein
limatrein, moeite om digitaal te maken?

dit is mijn idee, boven dorp, onder industrie, ik zou in de onderste bocht een wissel willen leggen om zo van het hoofdspoor, te gaan rangeren, met loodsen & later een draaitafel, heeft mss iemand een idee om dit beste aan te pakken
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Binco

Wat het digitaliseren van de LIMA trein betreft:
Hoe oud is de locomotief al?
Draait hij nog soepel of heb je het gevoel dat hij wat moeite heeft?
en maakt hij daarbij ook nog is veel lawaai?
Schommelt hij? geraakt hij door elke wissel/bocht?

Ik zou deze trein als statisch model gebruiken ergens op je kast [:o)] en je een andere van Piko (ofzo) kopen. Die kosten niet veel, is veel simpeler om digitaal te maken en zullen nog vele jaren goed rijden op je baan. Tegenwoordig heb je daar al heel knappe dingen ! :o ik denk maar aan de BB67000 van FRET of de zwarte G1206 van de CFL. [:p][;)]

[:)][;)]

swarol

thx, is juist wat u zegt,en vind het idee nog niet zo slecht,kan hem nog altijdop de baan zetten vb bij een loods als reperatie, van pico heb ik die rangeer trein gekocht, vind het zelfeen mooi model (smaak kan verschillen) en de prijs was menselijk, maar bij de volgende aankoop zou ik graag geluider bij hebben,volgende wordt een goederenloc, maar zoals iedereen eerst sparen natuurlijk,en kerstmis enz is niet ver meer als ze nu nog niet weten wat kopen (mijn familie) lol is er een goede site van pico heb er wel een gevonden op net maar vind die niet zo duidelijk, zelf voor aankoop (wegens toegankelijkheid rolstoel) ga ik meestal naar verschoten in a'pen aan de boerentoren.
is deze die je bedoeld
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Binco

Eerder deze:

Ik denk dat jou foto er al ??n is van de oudere reeks.
Deze groene lok van Fret heeft een adviesprijs van 75? dacht ik [DC].
En ik denk dat hij ook beschikbaar is in de kleuren van jouw foto, het is natuurlijk wat jezelf mooi vind [;)]

[:)][;)]

Michiel

In verband met het digitaliseren van Lima locomotieven: zou ik het eigenlijk afraden. Ik had ook een Lima (schaal N) die nog vrij goed reed, maar alleen maar kei-hard (gekend fenomeen). De motor was een echte vonkentrekker, maar ik dacht het beest eens te gaan temmen! Helemaal schoongemaakt, gesmeerd en digitaal aangesloten. Binnen de minuut was de decoder kapot. Een 2de decoder erin en ook meteen kapot. Kortom, ik zou het niet doen. Als dummy in treinschakeling meetrekken, dat wel.

In verband met je sporenplan: eerlijk gezegd vind ik het vrij mager. Je kan er in ganzenpas een paar treintjes rondjes laten rijden, maar dat gaat snel vervelen. Ik zou het proces van de ontwikkeling van je sporenplan omkeren. Plan op de oppervlakte dat je beschikbaar hebt een leuk, boeiend en veelzijdig lokaal stationnetje, met een 2-tal perronsporen, een goederenkoer, een locaal industrietje, een dorp erbij en nog iets extra dat het uniek maakt (iets uit je eigen interessesfeer)... Kortom, maar er een levendige omgeving van. Knoop dan de twee spooruiteinden aan elkaar met ertussen, ondergronds, een klein schaduwstation van een spoor of 3. Dat lijkt me rij- en speeltechnisch veel leuker dan louter rondjes rijden.

Maar goed, jij bent baas. Doe wat je zelf leuk vind, want dat is waar het om gaat. Laat je niets opdringen. Zolang we met plezier met modelspoor bezig zijn, is het allemaal goed. Succes! Ik blijf je volgen! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

swarol

thx elke tip is welkom want ben nog maar een beginner en ken echt niet de mogelijkheden,zal men denkhoed nog eens opzetten,en nog wat met wintrack experimenteren
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

modelbaanHO

Digitaliseren van een LIMA locomotief valt best mee wanneer het een model betreft met printplaat en dwarsliggende motor waar de aandrijving via cardanassen wordt overgebracht naar de wielen.
(op mijn website staat bij projecten de beschrijving van het digitaliseren van een LIMA loc).

Wanneer het een ronde motor betreft die rechtstreeks op ??n van de draaistellen is gemonteerd komt er heel wat meer werk bij kijken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

swarol

ga de lima locks maar als, weet niet juist hoe jullie dat noemen,senery gebruiken zijn er in totaal 6 waarvan 2 kleine stoomlocks met kolenwagen de 4 andere zijn met bovenleiding, en zijn al oude beestjes, de stoomlocks mms een plaats geven op de baan in een soort museum, nu ik nog niet ver sta met de tafel en alles nog mogelijk is, heeft er mms iemand foto's of plannen van een ontwerp waar ik me kan op baseren, hoofdzaak zijn goederen treinen met een enkele personentrein, de tafel is in een u vorm 2 tafels van 2m20 op 1m70 tussenstuk is 1m lang op 60 is idiaal om met de rolstoel overal aan te kunnen zonder te veel te moeten verplaatsen, thx voor jullie hulp vind het een fijn forum en ben blij hier terecht te zijn gekomen. heb via het forum hier een bus kunnen aankopen van de lijn, nu heb ik jaren in het echt met die bus gereden nr 346 lijn 23 zo zit ik in miniatuur op men eigen baan lol
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Heb je al eens gekeken in de rubriek "sporenplannen", Swa? Daar staan wel wat idee?n tussen [;)]
citaat:
nog wat met wintrack experimenteren
Waarschijnlijk is dat geen slecht programma, maar voor het echte denk-brainstorm-werk is er niks beter dan potlood, papier en gom. Veel schetsen, niet te snel iets weggooien, en daarna uit al je kribbels keuzes maken.
Vertrek vooraf niet van een tafel, maar van de ruimte waar je wat gaat bouwen: ook je "tafel" kan verschillende vormen hebben, en dat is ook de moeite om rond te brainstormen [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

thx heb je raad opgevolgd en wat wijzer geworden, meestal zit ik te expermiteren op de baan zelf, dan kan ik direct zien of het wel haalbaar is met men handicapten,ook het kribbelen op papier maar het meeste gebeurt toch in men hoofd, daarom ga ik uw raad opvolgen en wat meer schetsen, het handige aan wintrack is het houd het prijzenkaartje wat mee in het oog, want zoals de meeste, denk ik,ben ik een kleine in een snoepwinkel [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

men eerste kasseienwegtje gemaakt, moet nog juist wat bij schilderen en verouderen


ook men sporen aangepast (nog niet vastgelegt) waar de trein wat omhoog gaat kan nu ook ontkoppeld worden zo gaan de wagons direct op het rangeerterein. heb nog 2 aneloge besturingen, kan men die gebruiken op een digitale baan, vb voor de verlichtigting of watermolen? want heb nog 2 waterpompjes en een watermolen of is dat naar jullie mening met echt waterwerken uit de boze?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Dat zijn weer een hoop vragen tegelijk ...

Je weggetje is niet slecht, maar toch wat t? onregelmatig naar mijn mening. Ik vermoed dat je klei hebt gebruikt, de kinderkopjes-vorm is in elk geval niet slecht.
Een rangeerheuvel? Heb ik ook ooit gemaakt [;)] Let wel op dat je verschillende wagens verschillend afbollen.
Echt water zou ik niet gebruiken. Faller's watermolentje en -pompje was leuk in zijn tijd, maar nu zijn we als modelspoorders toch wat gegroeid, denk ik. Om water in model na te maken zijn er intussen veel betere spulletjes. Het water beweegt dan wel niet, maar het oogt een pak mooier [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Het enige realistische water is dat fonteintje van viessmann. Het is eigenlijk een kunststof waterstraal en als het  ronddraait lijkt het alsof er echt water loopt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum