Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Classix brengt Class 66 uit.

Gestart door ERVIN, 12 augustus 2011, 20:55:37 PM

ERVIN

Wow Bart , nu kreeg ik het even warm hoor , maar gelukkig heb ik foto's van de PB03 met zwarte roosters , oef....[;)]




Alex

Erwin,

Volgens mij zijn de roosters van oorsprong inderdaad rood op de pb03. Echter worden ze in de praktijk redelijk snel smerig en lijken ze daardoor donker. Ik heb wat foto's op internet vergeleken en er zit toch een rode gloed in de roosters op sommige foto's. Ook zijn de roosters niet echt pikzwart. De foto's van de pb12 geven geen twijfel, daar zijn de roosters echt zwart.

Alex

OMC

Toen ze uit de werkplaatsen kwamen was dat inderdaad allemaal mooi rood, maar aangezien langs die roosters lucht wordt aangezogen blijft dat niet lang zo. En bij de grijze locs was dat standaard zo als ik me niet vergis?

En de nieuwe vloot (DE6310 t.e.m. DE6314) heeft vanuit de fabriek zwarte roosters meegekregen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Lokpaint

Hoi

Nee Ervin..das gewoon vervuiling.

Ik had al eens ooit geschreven (op pagina 4 van dit topic dus) hoe ik dit dacht te gaan oplossen omdat je nog goed kunt zien in het zijaanzicht dat de roosters gewoon rood zijn.
Aangezien mijn loks "vers uit de werkplaats" komen heb ik hier toch maar niks aan gedaan.

Eigenlijk had je ze gewoon een beetje moeten vervuilen, meer niet.

Bart
 

ERVIN

Nu wil ik hier natuurlijk niet mijn gelijk gaan halen hoor , maar ook dit is de PB03....



Kan je hier spreken van " gewone" vervuiling , of zijn de roosters zwart gemaakt???[:I]

Kees-Jan

Kom je me helpen Erwin [:D]



Ik moet er nog een paar zwart maken [;)][8D][:o)][}:)][:p] en ik zie dat jij dat erg goed kunt [;)]

Kees-Jan

NB niet schrikken dat zijn N klaazen

ERVIN

Goeiemorgen!!![:0][:0] Kees-Jan jij weet nog wat te doen , goh wat een werk man!! Maar ze zien er wel erg mooi uit , jammer dat ik je niet kan komen helpen , is een beetje t? ver h?.[;)]

PeterBrz


the_gold

Mijn Opel class 66 zou ook wel graag zo'n kleurtje krijgen Kees-jan[:D]

PeterVG

Foto genomen toen de PB03 slechts enkele weken in dienst was met de nieuwe livrei.  Van de rode roosters bleef al niet veel meer over.


Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door the_gold

Mijn Opel class 66 zou ook wel graag zo'n kleurtje krijgen Kees-jan[:D]



Hoi dan moet je lokpaint mailen

Kees-Jan

Alex

Ik blijf er bij dat de roosters van oorsprong rood zijn en donkergrijs [:)] worden van de smerigheid. Ook op de foto die Erwin heeft gepost zie je bovenin het rooster hier en daar een beetje rood doorkomen. Ze zijn zeker niet zo zwart als de pb12.

@Erwin, wellicht kun je het zwart nog een beetje ophalen naar donkergrijs? Aan de andere kant. Als je het zo gewoon mooier vind moet je het natuurlijk lekker zo laten, al is het niet helemaal voorbeeld getrouw.

Alex

ERVIN

Hmm , daar ga ik eens even over nadenken Alex , een beetje terug ophalen met donkergrijs of desnoods wat rood lijkt mij mss wel het beste.[;)]

OMC


De PB03 op 04/06/2010 in Wijgmaal, de eerste offici?le dienst in Belgi? van deze loc na de vernieuwing, met de Brindisi-shuttle. Toen waren de roosters nog even rood als toen de machine enkele uren eerder vertrok vanuit de fabriek.


Diezelfde PB03 welgeteld 6 dagen later met een lege Fiattrein naar Montzen. Bemerk de beginnende aanslag op de roosters na 6 dagen dienst in droog (!) weer toen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Michael

Erwin bedankt om dit zwart op de roosters aan te zwengelen, ik had de zwarte stift al gekocht, maar nog niks met de lok gedaan. Nu kan ik nog even goed de foto's bekijken voor ik de roosters ga weatheren, want helemaal zwart hoeft dus niet daar zijn we nu wel achter.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154