Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Reeks 55, 23 en 26

Gestart door Bruno, 23 juni 2011, 09:45:13 AM

OMC

#15
5505 staat in Kinkempois, dus die kan ook al van het lijstje geschrapt worden van de blauwe locs. Als je 55ers wil zien kan ik de mensen aanraden om eens tot in Schaarbeek te gaan, de vraag vriendelijk stellen of je wat foto's mag nemen en 9 kansen van de 10 leggen ze je niets in de weg. Tweetalig zijn is geen overbodige luxe uiteraard :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Bruno

#16
citaat:
Geplaatst door evan

Ik heb deze morgen 6 HLD 55ers zien stilstaan op de werf aan de E19 Antwerpen - Brussel ter hoogte van Zemst.  Deze zijn te zien vanop de brug over de snelweg.  Er stond zelfs een blauwe tussen[:)]

Zou je de plaats waar ze stonden misschien op Google Maps kunnen aanwijzen via een link? Kan de plaats zo even niet vinden.

@OMC: Als ik daar in de buurt kom zal ik het eens proberen, alhoewel ik dan eerst mijn Frans wat mag gaan verbeteren[:D]

evan

#17
Hoi Bruno,

Hierbij de link, maar morgen is het weer maandag dus dan denk ik dat ze er niet meer zullen staan.  De kans is wel groot dat je ze al rijdend kan treffen op de lijn.  
Ik vermoed dat ze test doen met gewicht dmv ballast wagens.

De lijn ligt op de middenberm, maar is vanop de bruggen over de autostrade te bekijken.  De link geeft twee bruggen weer op het kaartje en de loks staan net aan de onderste brug.

http://maps.google.be/maps?q=m&hl=nl&ll=50.939393,4.490747&spn=0.038238,0.090895&sll=50.949992,4.491606&sspn=0.03823,0.090895&fll=51.185692,4.439077&fspn=0.038036,0.090895&radius=2.37&z=14

Succes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

#18
De meeste ritten op die lijn en tussen Mechelen - Schaarbeek gebeuren in de late uurtjes of 's nachts. Van Schaarbeek naar Mechelen om aldaar van front te wisselen en dan de aftakking naar de Diabolo te nemen, soms keren de trein(en) diezelfde nacht nog terug naar Schaarbeek of overnachten ze gewoon op de werf of als het om stabiliseringen gaat wordt er heel traag over de rails gereden of ook op bepaalde punten urenlang stilgestaan. De grootste werken zijn achter de rug, dus als je ze live aan het werk wil zien tijdens de nachten moet je 1) geluk hebben en 2) snel zijn!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be