Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

OnTraxs 2012 en het is klaar!

Gestart door Kees-Jan, 12 april 2011, 23:48:49 PM

conducteur

En werkt dat ook met bv marklin kortkoppeling of de roco equivalent? Of enkel met beugelkoppelingen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kees-Jan

Krois heeft ze voor meerdere types Rian maar de Roco universeel koppeling werkt het beste.

Kees-Jan

Durango

Kom het zaterdag wel in het eggie zien[:)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kees-Jan

Veel mensen gesproken waaronder ook Leon [:D] al was het kort.

effe wat plaatjes:

Inmiddels al enkele uitnodigingen binnen voor 2012 en 2013. Het leuke hiervan is dat het allemaal buitenlandse uitnodigingen zijn [:I][:I][:I]

Kees-Jan

conducteur

Heb vandaag een KM1 van kroiss op een mijn type 96  gemonteerd, en als ik f1 induw gaat de koppeling omhoog (werken). Als er een trein achter hangt hoor ik een licht gezoem alsof het spoeltje niet sterk genoeg is om de koppeling (beugel) naar boven te duwen. Heb ik iets fout gedaan?
Zaal Forum

Kees-Jan

Hoi,

Ik weet niets van het aansluiten van deze koppelingen. Een van de mede bouwers zet ze altijd in de lok's en zet de CV waardes van de decoder goed. Het enige wat ik weet is dat ze maximaal 5 seconden aan mogen staan ivm doorbranden van de spoel. Decoder waardes zijn op te zoeken in de boekjes die bij de decoders zitten.

Kees-Jan

Havoc

Heb vandaag het baantje in levende lijve gezien en het ziet er nog beter uit dan de foto's hier. Veel detail zonder te veel te zijn, mooi treinverkeer en v??l volk errond.

Diegene die er mee bezig was luisterde niet naar de naam "rees-cees" maar was ook heel vriendelijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door Havoc

Heb vandaag het baantje in levende lijve gezien en het ziet er nog beter uit dan de foto's hier. Veel detail zonder te veel te zijn, mooi treinverkeer en v??l volk errond.

Diegene die er mee bezig was luisterde niet naar de naam "rees-cees" maar was ook heel vriendelijk.

Dank U!

Ws was het Koos (met bril) of Bert (zonder bril) die u te woord stond.

Kees-Jan

conducteur

Kun je mijn probleem eens aankaarten bij uw medemodelbouwer? Heb nog altijd hetzelfde probleem. Het mechanisme werkt zolang er geen trein aanhangt....
Zaal Forum

trainspottingjr

Hoi,

even een vraagje i.v.m de perronranden van Auhagen.

Wat is het artikelnummer hiervan want er is blijkbaar wel iets mooi van te maken.

Groetjes
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Havoc

Het was Koos nu je het zegt, dat stond op zijn kaartje.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

rees-cees

kga ff muggeziften;

spiegeltjes + deurklink van de Golf 2 een likje zwarte verf geven

geeft het autootje direct een heel ander uitzicht.
Greetz

Thommy

Peter

Jelle

Auhagen heeft in H0 twee verschillende hoogtes van perronboorden, namelijk  7 en 13 mm hoog. (bestaan ook in TT en N)
Dit zijn wel de Duitse type perronboorden.
Belgische perronboorden vind je bij Jocadis in Edingen

http://auhagen.de/inhalt/cms/front_content.php?idcatart=102&xtc_pid=24664

http://auhagen.de/inhalt/cms/front_content.php?idcat=82&idart=96&xtc_pid=24665
Met vriendelijke groeten
Peter

martintje

zo, klaar.......en nu ?? [:)]
Mvg Marty

evan

citaat:
Geplaatst door martintje

zo, klaar.......en nu ?? [:)]

[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.