Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Ik kan beginnen aan men baan

Gestart door philip vdb, 31 januari 2011, 19:25:06 PM

Gerolf

Nog een tip: Gebruik een uithaalspoor voor rangeerbewegingen, zodat het verkeer op je hoofdbaan niet gestoord wordt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Hoi Philip,

dit sporenplan heeft wel wat. Maar zoals eerder al vermeld, leg het iets minder recht, parallel en haaks, maar laat de sporen iets vloeiender en natuulijker door het landschap lopen.

Die overloop helemaal rechts lijkt me een beetje overbodig, maar misschien had je een bepaalde beweging in gedachte?

Ik zou de wisselstraat ook iets compcter houden, ten minste als je zou denken om de baan te automatiseren. Nu zit je met een "net niet" situatie, waarbij de lengte tussen wissels net niet lang genoeg is om een volledige trein in te ontvangen. Misschien een punt om rekening mee te houden?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philip vdb

Morgen naar de houthandel om hout te gaan halen voor de onderbouw.
Heb een lengte van 570 en 80 breed.
Ga 2 delen van 240 lang verdeeld in vakken van 40 cm of is dat te lang?
En dan heb ik nog 90cm over van de lengte.

groetjes philip.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

marimon

nee, naar de goudhandel om goud om de onderbouw te kunnen betalen[:D][:D][:D]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

doomslu

Wil je die modules kunnen verplaatsen/vervoeren? Dan lijkt me 240 cm nogal lang, tenzij je een bestelwagen hebt.
Anders zie ik geen bezwaar voor deze lengte.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philip vdb

ik ga het houden op 210 x 60 en het is niet de bedoeling om men baan te vervoeren.
Het raamwerk wordt in de garage in een gestoken en dan moet het naar de zolder en daar blijft die staan.
Als het te lang is denk ik dat het bijna onmogelijk om naar boven te sleuren.

Johnnytrein

Als je het moet naar boven sleuren zal zelfs 2,10m redelijk lang zijn .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

...naar bocen sleuren ...

Naar waar? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railman56

naar boven (lege kader) zal misschien nog gaan, maar bedenk als je ooit moet verhuizen, zal het toch een brede trap moeten zijn met al je scenerie erop.
nu je nog de keuze hebt zou ik opteren voor kleinere modules. is nu meer werk maar kan je later een hoop miserie (en geld) besparen. [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

philip vdb

Heb men hout in de garage liggen voor het eerste frame van men onderbouw.
Nu nog in een zetten

philip vdb

Men eerste frame is klaar.
Nu nog poten er onder en dan naar het volgende frame.


swarol

ik blijf dit project zeker volgen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ysbeer

Als je ze straks, keurig netjes naast elkaar hebt staan.
Leg er dan drie planken op,waar van de middelste de gleuf overbrugt.
Dan heb je geen last van een kniek in je baan op de overgang.
Ga je ooit slopen dan is de zaag nabij.
Ervaring: een bestaande tafel in een nieuw huis is altijd te groot of te klein.
Resultaat: Nieuw hius nieuwe tafel (op zijn minst een
gedeelte)
wim