Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Zelfbouw gebouwen & natuur. H0lland in model.

Gestart door H0lland, 07 januari 2011, 09:24:03 AM

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

H0lland

Dank je! Dit is overigens maar een simpel kitje... Kind kan de was doen!  ;)

Zo ééntje, ga ik nu bouwen...




Een Daf YA 328 van DM, vers van de pers! Ik heb er zin in, kitje ziet er leuk uit! Ook heb ik van Herpa nog een jeep M38A1 gekocht... Geen kit, maar een kant en klare. Natuurlijk laat ik dat ding niet zo, ik ga 'm aanpassen en superen, naar een Nekaf (De in Nederland gebouwde jeep M38A1). Die past leuk bij de voertuigen die ik nu heb en horen allen tot de oude bekenden voor mij. ;)

Als dit spul klaar is, dan vind ik het allemaal wel genoeg geweest en ga ik weer eens iets totaal anders bouwen.
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

H0lland

Weinig tijd, dus gewoon ff snel een rits foto's!

Grappig ding van Roco/Herpa, maar wel een stuk glanzend, groen plastic met m.i. te weinig juiste details. Aanpassen/ombouwen dus!

Niet zo, maar zo hoort ie uit te zien! De M38A1 (U.S. Willys)  –> NL Nekaf ( In Nederland gebouwde M38A1)



Dus, gaatjes vullen, nieuwe boren, plamuren, vullen, plakken, uitsnijden etc.





























Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Metpetergaathetbeter


Cord

Hier heb ik mijn B-E op gehaald.  :)
Alleen dat deksel bovenop, tussen de motorkap en het raam kan ik niet thuisbrengen. De klep van de accu hoort volgens mij rechts te zitten, waar aan de rechterzijde de 24 volts-aansluiting zit.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

H0lland

Ja, die klep (deksel tussen motorkap en raam) hoort idd wat korter te zijn en wat meer naar rechts te zitten. Ik vond dat echter zo'n klein (onopvallend) detail, dat ik het niet nodig vond om dat te veranderen aan het bestaande model.  ;)
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Cord

Je moet de Nekaf echt kennen wil je dat zien... en aanpassen maakt meer schade dan dat het resultaatverbeterend werkt. Lekker zo laten zitten.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

H0lland

Citaat van: Cord op 02 december 2013, 13:04:08 PM
en aanpassen maakt meer schade dan dat het resultaatverbeterend werkt. Lekker zo laten zitten.  :)

Yep! Daarom laat ik dat ook lekker zo zitten!  ;)

----------------------

Ben intussen weer een (klein) stukje verder met de ombouw... (Iedere keer weer ff wachten totdat de verf goed droog is)






Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Jefftrack

Lekker bezig en het ziet er erg goed uit.

Blijf dit draadje zeker volgen.

Jeffrey

Cord

De kleur van de stoelen is ook perfect. Komt er een huifje op of blijft-ie lekker open?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

H0lland

Dank jullie!

@ Wim,

Hij blijft lekker open! (Dat had ik op een eerdere foto eigenlijk al verraden. Daar kun je immers zien, dat het frame van de kap is neergeklapt  ;))

Ben weer een stukje verder. Begint m.i. steeds meer zo'n ding uit m'n herinneringen te worden. (Ook hier is weer te zien dat ie open blijft ;))






Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Cord

Durf het bijna niet te zeggen, maar dat setje rechts achterin zat volgens mij links achterin, met daarachter weer de antenne... zodat de bijrijder bij de radio kon.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

H0lland

#402
Mag je best gewoon zeggen!  ;)  Ik ben immers ook niet mister perfect!  ;D

Maar.... Het zou best eens de meest gebruikte opstelling kunnen zijn, echter de installatie kan toch ook echt rechts achterin! Nee, ik ben niet "alwetend" of een "beter-weter", maar heb het net gewoon ff snel opgezocht op google. Daar zie ik toch verschillende foto's waar ie ook gewoon rechts zit. Ik kan 'm dus gewoon (gelukkig) lekker laten zitten!  ;)
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

H0lland

Bij het opruimen kwam ik dit karretje tegen. Ben vergeten ooit het eindresultaat hier te plaatsen, dus bij deze!



Ga ik nu weer verder met mijn "zomerslaap"!  ;)
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

schumim

Citaat van: H0lland op 07 januari 2011, 14:27:14 PM
Allen weer dank voor de reacties...

Helaas kan ik niet alles laten zien waarmee ik bezig ben (sommige zaken zijn in opdracht en dus priv?, andere zaken moeten nog beter uitgewerkt worden en kunnen pas in een later stadium "onthuld" worden)

Iets waar ik nog mee bezig ben is bijvoorbeeld dit NS station van architect Douma... een zogenaamd Standaard Douma station der NS (Ik heb nog geen tijd gehad om het af te maken)













Ook dit gebouw is geheel op schaal gemaakt (m.b.v, bouw-tekeningen)
Het gebouw is (net als al het andere materiaal wat ik heb gemaakt) geheel vervaardigd uit kunststof (Plastic/Styreen)

De maten van een baksteen in 1/87, hoeveel zou da zijn : ik dacht 0.5 cm voor lengte, 0.3 cm voor breedte en 0.1 cm voor de voegen.
Of als er iemand andere maten heeft laat het weten, de bedoeling is dat ik eerst mijn huisjes ga uittekenen, en dan overzetten op een soort hard karton, het is voor te proberen, alles zelf te maken.