Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

ESU-Decoder V4.0

Gestart door ERVIN, 06 januari 2011, 15:20:55 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Patrick bedankt voor de uitleg, ik had er niet aan gedacht om de handleiding te downloaden, sorry hoor.

Geen sorry, mijn antwoord was een beetje te .... kies maar zelf [;)]

eric

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door eric

Heb hem even uitgelezen en cv 31 & 32 staan standaard op die waarden.

en heb ja daarna CV 262 & 270 gelezen ? Op welke waarden staan die dan ?



beide op waarde 31

dgrr57

@Peter & @Eric : CV 262 & 270 staat dus default op maximum => naar 15 of nog minder brengen om het probleem van te fellen lichten (misschien) op te lossen [;)]

Brunel

Dat zou veel te eenvoudig zijn.

Het staat op pagina's 42 en 43 van de handleiding, vooral het tabelletje rechtsboven op pagina 42.

Voor dimmen 'licht vooruit' CV 259 op 1 zetten en dan bevat CV 262 de dimwaarde (0-31).
Voor 'licht achteruit' CV 267 op 1 zetten en dan bevat CV 270 de dimwaarde.

Wil het programmeren van deze hoge cv'tjes niet zomaar lukken dan CV 31 op 16 zetten.

Zoals ik al eerder schreef, stompzinnig ingewikkeld gemaakt. [}:)] Je zou haast denken dat ESU zoveel mogelijk mensen aan de programmer wil hebben.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Brunel

Dat zou veel te eenvoudig zijn.

Het staat op pagina's 42 en 43 van de handleiding, vooral het tabelletje rechtsboven op pagina 42.

Voor dimmen 'licht vooruit' CV 259 op 1 zetten en dan bevat CV 262 de dimwaarde (0-31).
Voor 'licht achteruit' CV 267 op 1 zetten en dan bevat CV 270 de dimwaarde.

Wil het programmeren van deze hoge cv'tjes niet zomaar lukken dan CV 31 op 16 zetten.

Zoals ik al eerder schreef, stompzinnig ingewikkeld gemaakt. [}:)] Je zou haast denken dat ESU zoveel mogelijk mensen aan de programmer wil hebben.

En nochtans is het zo eenvoudig [:D][:D][:D][:D]

Brunel

Nee, de verlichting gaat alleen maar volgens de dimwaarde branden als je eerst CV259 en CV267 op 1 hebt staan.

Peter

Nog geen kans gezien om het eens te testen, maar zo gauw ik het aangepast heb zal ik iets laten weten.
Met vriendelijke groeten
Peter