Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

itchy

Citaat van: Rangeerduivel op 24 juni 2015, 16:06:30 PM
Dit draadje eens zitten lezen omdat ik een nieuw 55erke besteld heb,

Er wordt gewag gemaakt van naar rechts overhellende loc's bij de eerste uitleveringen,
Weet iemand of dat euvel ondertussen verholpen is of komen er nog zulke buiten?

;)
ik heb de 5509 en de 5514 deze zijn van de laatste lichting en staan mooi recht
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

WR Blue

I have a model of 5512 in green livery which is fitted by DCC Sound and is an excellent model.

Ik heb een model van 5512 in groene kleurstelling die is uitgerust met DCC Sound en is een uitstekend model.

https://flic.kr/p/sN12WL

55erke

Kijk eens aan , hier zit ik nu eens op te wachten....

greets

reeves

Is die al verkrijgbaar Johan?

Groet Tom

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

55erke

Citaat van: reeves op 10 januari 2016, 22:12:19 PM
Is die al verkrijgbaar Johan?

Groet Tom

Foto staat op de site van B-models samen met nog een paar:

Voor de 5507 staat Q1 2016 dus het zal wel niet lang meer duren....

greets

reeves

Zeer mooie lok, mailtje ondertussen verstuurd voor preorder omdat ik te laat was voor de 5512, ook ne groene ;)

Groet Tom

NielsVV

Rond welke periode situreren deze locs zich?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Gerolf

Aha - ook in 6 cijfers  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Mooie locs, dus even wat opgezocht in het archief.

205.017:
De mal van B-Models werd aangepast zodat de loc enkele koplampen heeft. Tussen de enkele koplampen zit het ventilatierooster voor de stuurcabine. Dit ventilatierooster zat bij levering van de locs (1961-1962) op de flank van de loc. Vanaf midden jaren zestig werden deze stilaan naar het front van de loc gebracht. Tijdens deze periode werden ze in het midden tussen de koplampen geplaatst maar iets boven de lampen uitgelijnd. Hierdoor was er voldoende plaats om het locnummer en eventueel de depotafkorting te schilderen onder het roostertje. Voor een loc van tijdperk III zit het ventilatieroostertje dus niet 100% correct. Maar goed dit is een detail wat in het niet valt op zulk een mooie loc. Verder is de derde koplamp niet volledig correct. Een tijdperk III versie vraagt een kleinere koplamp die hoger geplaatst is op de snuit. Om budget redenen is het begrijpelijk dat deze aanpassing niet uitgevoerd werd.
Rekening houdend met het ventilatieroostertje op het front kan je de loc plaatsen in de tweede helft van de jaren 60.
Nu vermoed ik zelf dat de 205.017 nooit een ventilatieroostertje gedragen heeft op het front. Mijn vermoeden is dat de 5517 een perfect uitgelijnd roostertje tussen de koplampen kreeg bij de herschildering in 1972.

PeterVG

5504:
Deze loc is te plaatsen in de periode 1971 - 1975.
Midden 1975 onderging de loc een revisie waarbij hij omgeschilderd werd en dubbele koplampen verkreeg.
Ronet als depot lijkt mij onjuist voor deze periode. Volgens mijn info verbleef de loc in depot Montzen tussen  25/9/61 en 1/10/82.

5507:
Deze loc is te plaatsen in de periode 1971 - 28/12/78.
Hij werd in 1978 tijdens een grote revisie in gele kleurstelling gezet.
De dubbele koplampen zijn correct voor deze loc. Ook de lager geplaatste derde koplamp is correct voor deze loc.
De loc werd door B-Models ingedeeld bij depot Montzen. Dit is correct voor deze periode.
Het is mij niet bekend wanneer de loc dubbele koplampen kreeg. Dit feit legt de beginperiode van dit model vast.

Sicco

Wat ik begrijp is dat voor het type 205 is bewust gekozen voor kleine afwijking van het origineel omdat de aanpassing anders veel te duur zou worden en dus niet rendabel. De keus was dus: geen tijdperk III versie of er één met wat zaken die niet helemaal perfect zijn. Zo zitten de roostertjes allemaal op dezelfde plek terwijl dit, zoals Peter aangeeft, in praktijk een aantal centimeters verschilde en is er hier niet gekozen voor een versie waar het rooster nog naast de cabinedeur zat. Ook het middensein is inderdaad een kleine concessie aangezien dat in tijdperk III wat kleiner was. Goed ingeschat door Peter dus.
Depot van de 5504 kijk ik eens na

mnieuwlaet

Ik ben blij met de nieuwe blauwe 5505. Daar was ik op aan het wachten.
Vooral omdat de andere blauwe versies niet meer te krijgen waren.

ACFI

Citaat van: Gerolf op 11 januari 2016, 09:44:40 AM
Aha - ook in 6 cijfers  :P  8)

Eindelijk zou ik zeggen. Krijgt de Marklin koffiepot 205.007 eindelijk wat concurrentie.

En dan kunnen we vanaf nu een kaars beginnen branden voor een 6 cijfer uitvoering van het kleine broertje, de HLD 212.

Please ...

ACFI

stevend

Daar wacht ik heel lang op en tevens al veel aan hun oren zitten vragen .
Ze komen ..... ooit .