Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

Jozef

citaat:
Geplaatst door eric

Waarom kan daar geen lopi 4 in?

Volgens eerdere reacties hier, zouden de functies niet meer werken met versie 4
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

ERVIN

Als reactie op de vraag van Doomslu , mijn blauwe 55er maakt telkens hij aan het rijden kleine schokjes , je merkt dat niet aan zijn rijgedrag zelf, maar je ziet het wel , mijn 3 eerste wagons achter de loc maken dan ook van die kleine schokjes , de rest van de sleep heeft dat niet meer.
Maar ik heb vandaag een z??r vriendelijke mail mogen ontvangen van B-Models waarin Koen mij schrijft dat je de instellingen vrij kan raadplegen op hun site...

http://www.bmodels.be/prod-deco55.html

Waarvoor dank aan het adres van B-Models. [;)]

Ik moet toegeven dat ik er niet aan gedacht had om hun site te raadplegen , of hen om hulp te vragen via hun support , morgen ga ik mijn blauwe 55er eens programmeren volgens hun files.

Ik hou jullie op de hoogte.

Alex

Jozef,

Ik heb dezelfde problemen gehad met de 5515. De stroomafname van de 5515 locs is niet bij alle locs even best nee, er zitten slechte exemplaren tussen, terwijl andere er totaal geen last van blijken te hebben. Bij de 5502 is dit dan ook aangepast. Er zitten nu naast de messing busjes om de asjes ook verende lipjes tegen de wielen gemonteerd. Met mijn loc was ook niet te rijden. Zelfs op volle snelheid viel deze stil doordat de stroom werd onderbroken. Ik heb toen ook contact gezocht met B-models en heb het onderstel kunnen wisselen. Ik heb dus nu een 5502 onderstel onder de 5515 en ik ben dan ook van de problemen af.

Nogmaals, B-models heeft een prima service en gaan echt ver met het oplossen van problemen met hun producten!

Alex

Jozef

citaat:
Geplaatst door Alex

Jozef,
Ik heb dezelfde problemen gehad met de 5515. De stroomafname van de 5515 locs is niet bij alle locs even best nee, er zitten slechte exemplaren tussen, terwijl andere er totaal geen last van blijken te hebben. Bij de 5502 is dit dan ook aangepast. Er zitten nu naast de messing busjes om de asjes ook verende lipjes tegen de wielen gemonteerd. Met mijn loc was ook niet te rijden. Zelfs op volle snelheid viel deze stil doordat de stroom werd onderbroken. Ik heb toen ook contact gezocht met B-models en heb het onderstel kunnen wisselen. Ik heb dus nu een 5502 onderstel onder de 5515 en ik ben dan ook van de problemen af.

Nogmaals, B-models heeft een prima service en gaan echt ver met het oplossen van problemen met hun producten!

Alex

Ja , dat zal dan de oorzaak zijn, mijn lok heeft wel messing busjes om de assen maar verende lipjes tegen de wielen zie ik niet ... helaas.
Dus het moet dan wel op te lossen zijn, hij rijdt nu inderdaad heel slecht , heb hem zelfs van mijn baan genomen.

Spijtig want de lok zelf is mooi en TIP TOP afgewerkt, zelfs de details in de bestuurdercabine is mooi, heb hem een machinist gegeven van Preiser en echt tof om te zien !!!
Ik wacht nu nog op volgende versies De gele zonder antennes op dak , de Groene en een Luxemburger. hopelijk rijden die beter, maar dat zal dan wel in orde zijn !

Alex

Jozef,

Je kunt natuurlijk altijd zelf extra stroomafnemers monteren. Gewoon van digirails of een andere firma stroomafnemers kopen en deze op de plaatjes in het draaistel solderen. B-models heeft dit ook zo gedaan, alleen dan netjes af fabriek.

Ik zou echter eerst nog contact met B-models opnemen om te kijken of ze je probleem nog kunnen/willen oplossen.

Alex

Alex

Vandaag heb ik op de beurs in Houten een fijn gesprek gehad met dhr Van Biervliet, de man achter B-models. Ze waren daar aanwezig met de nieuwe modellen (nu ook de blauwe 5529 en de B-cargo groene en Rode Rils huifwagens). Zo kwam het ook op de problemen die ze hebben gehad met de stroomafname van de 5515. Het blijkt dat de fabriek een smeerolie op de assen heeft gebruikt die niet geleidend is. Hierdoor is er dus slecht contact tussen de assen en de messing bussen die om de assen zitten. Zoals hierboven vermeld is dit probleem opgelost en zijn er extra stroomafnemers op de draaistellen gezet bij de 5502.
Dhr. Van Biervliet heeft mij gemeld dat ze de onderstellen van de 5515 die deze aanpassing niet hebben, gratis omruilen voor onderstellen die gemodificeerd zijn (en dus de extra stroomafnemers hebben).
Ik heb gevraagd of ik dit hier op het forum mocht plaatsen en dat was geen probleem!
Dus doe er uw voordeel mee en neem contact op metB-models!

Groeten Alex

Jozef

Hallo Alex en andere forumleden !!!

Mijn probleem is Gratis opgelost, ik ben vandaag naar VBV gereden en heb een NIEUW onderstel gekregen. ik had nog een lok uit de eerste productie reeks.
Hij heeft zojuist een uurtje mogen rijden op mijn baan ... en probleem opgelost hij rijd nu letterlijk en figuurlijk als een trein !!! ben dus zeer tevreden van de geweldige service die ze geven. Dus nu met veel plezier wachten op mijn volgende bestelde 55ers !!

Groeten, Jozef

itchy

citaat:
Geplaatst door Alex
Vandaag heb ik op de beurs in Houten een fijn gesprek gehad met dhr Van Biervliet, de man achter B-models. Ze waren daar aanwezig met de nieuwe modellen (nu ook de blauwe 5529 en de B-cargo groene en Rode Rils huifwagens).
Beste Alex heb je soms toevallig foto's genomen van die huifwagens ? Want op de site van VBV en evenmin op die van B-models is er info te vinden over deze wagens...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Alex

Hoi Itchy,

Helaas geen foto's genomen. Geen camera mee. Achteraf had ik gewoon een setje moeten meenemen. Het was voor mij ook een totale verrassing deze setjes te zien liggen. Ook de blauwe 5529 was voor mij nieuw.
Wat ik zo snel heb kunnen zien (het was er knap druk namelijk, dus een beetje dringen in het nauwe gangpad) zag de detaillering er weer prima uit.

@Jozef, mooi dat je B-models het probleem hebt laten oplossen! En nu maar genieten :-)

Alex

itchy

Bedankt Alex, ja die blauwe 5529 zegt me ook wel iets (maar daar hadden we al een protoypefoto van gekregen, van de huifwagens niks)... Ik vraag me af of het nu qua 55'ers bij deze aangekondigde versies gaat blijven of dat er nog zouden volgen (ijzeren-rijn-versies bv. ...) komend jaar?

Alex

Het zou natuurlijk een gemiste kans zijn om de ijzerenrijn versies met ATB en INDUSI niet te gaan uitbrengen. In Nederland zou daar namelijk best een afzetmarkt voor zijn denk ik.
Er zijn zelfs 55-ers met ATB naar Leeuwarden geweest met containershuttles. En dan zijn er nog de autotreinen naar het Zeeuwse Sloe waar oo veelvuldig een 55-er met ATB voor stond. Ik denk echter dat dit pas later komt. Wanneer weet ik niet

Ik heb gisteren wel verteld gekregen dat men eerst met de G2000 gaat uitkomen. Via Rocky Rail heeft B-models namelijk de plannen die ook voor het Mehano model zijn gebruikt bemachtigd. Het doel is nu dus om alle minpunten van het Mehano model (koppeling e.d.) aan te gaan passen en zo weer een nieuw doorontwikkeld model op de markt te zetten. B-models houdt hier rekening met de ClassiX modellen. Deze nummers worden niet uitgebracht, zodat ze elkaar niet in het vaarwater gaan zitten met dubbele modellen.

Met de aangekondigde reeks 51 modellen zal dit niet anders zijn. B-models heeft echter voorrang gegeven aan de G2000. Het kan natuurlijk zijn dat de productie van de verschillende modellen van de Reeks 55 en natuurlijk de CFL Reeks 18 parallel gaan lopen aan de overige modellen. Dit is echter speculaas van mijn kant.

Groeten Alex

bellejt

bij slecht rijgedrag kan ook aan een Lopi V3 een condensatorschakeling worden aangesloten.Staat vermeld in de handleiding van de lopi.

itchy

Even een vraagje over de antennes op het dak van de 55'ers: iemand een idee vanaf welk jaar deze ge?nstalleerd werden? En of alle modellen tegelijk werden aangepast, of over een langere periode...?

OMC

citaat:
Geplaatst door itchy

Even een vraagje over de antennes op het dak van de 55'ers: iemand een idee vanaf welk jaar deze ge?nstalleerd werden? En of alle modellen tegelijk werden aangepast, of over een langere periode...?

Goh, ik dacht dat dat rond 2007 was, moest van de DB omdat het GSM-R netwerk in dienst werd genomen op het Duitse net geloof ik.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

itchy

Wel, dat dacht ik ook, en dan klopt er iets niet met de 5528:
- "punt" ervoor ergens rond 2002 denk ik;
- antennes erop rond 2007.
En de 5528 van B-Models... heeft al wel antennes, maar nog geen punt. Hmmmm... klein foutje, of zie ik iets over het hoofd?
citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door itchy

Goh, ik dacht dat dat rond 2007 was, moest van de DB omdat het GSM-R netwerk in dienst werd genomen op het Duitse net geloof ik.