Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

TRIX mobile station digitale rijregelaar

Gestart door Teun.V, 08 juli 2010, 15:05:30 PM

INFO

Teun,

Op blz 36 van deze handleiding staat dat.

http://www.trix.nl/support/handleidingen-1/Handleiding_Trix_MobileStation_66920.pdf

Als je doet wat daar staat zal er geen probleem meer zijn. Als niets meer helpt lees dan de gebruiksaanwijzing en doe wat daar in staat.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Teun.V

Oke bedankt. Ik hoop echt dat het werkt!!

Teun.

INFO

Tja Teun, je bent echt niet de eerste die een Mobile Station van Trix
gebruikt.
Gewoon lezen en doen wat er staat.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Teun.V

Oke, het werkt dus niet... Ik voer CV003 in, dan gaat het mobile station lezen. De lampjes van de loc knipperde een keer en de loc verschoof een paar mm. Daarna stond er met grote letters op het schermpje: 'FOUT.' Enig idee waar dit aan kan liggen??

Teun.

INFO

CV3 is niet het CV voor je lok adres, in de tabel in je handleiding staat dat zoals bij alle DCC decoders CV1 het lokadres is en als je daar een waarde in opgeeft dat die waarde je lok adres is.

CV1 heeft nu als waarde 3

Wil je deze waarde op 10 hebben dan geefj je dus achter de CV1 het getal 10 op en druk je op prog.


Een FOUT melding geeft meestal aan dat er iets mis is met de decoder in de lok, verkeerd aangesloten, ergens kortsluiting, dat geeft het knipperen van de verlichting ook aan trouwens.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Teun.V

Oke dit werkt idd beter!![:)] Eerst reden de BR 182 en de BR 110 niet los van elkaar (als ik de BR 110 aanstuurde, ging de BR182 ook rijden). Ik moet alleen nog even het lampjesprobleem oplossen!!

Teun.

INFO

Dus Teun goed lezen en dan precies doen waterstaat.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Teun.V

Zou het kwaad kunnen om de decoder in een andere loc uit te proberen om te zien of dat werkt??

Teun.

INFO

Teun,

Waarom zou dat kwaad kunnen? Zolang jij het volgens de regels doet geen probleem. Maar als je nu nog eens een decoder koopt, neem er dan eentje die minder problemen geeft en heeft, bijvoorbeeld een Kuehn N025, of een Zimo MX620 of een Tran DCX 74 of DCX75 of een ESU mini.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Teun.V

Dan ga ik eerst maar eens proberen om twee decoders te wisselen.

Teun.

Teun.V

Ik denk toch dat het knipperen van het lampje aan de loc ligt, want met een andere dexoder rijdt de BR 110 nog steeds niet!

Teun.

INFO

Teun, geen idee wat je verandert, of wat je gedaan hebt. We kunnen nu eenmaal niet door ons beeldscherm heen zie wat je doet of gedaan hebt, dus als je wil dat we je helpen, beschrijf dan de stappen die je hebt ondernomen en wat je verandert hebt.

BR110 welke decoder zat er eerst in, en is dat de lok met de knipperende verlichting, en wanneer knippert de verlichting en hoe knippert de verlichting.

BR110 heeft nu een andere decoder, en welk merk of type is dat dan?

Breng eens wat structuur in je handelingen.


Zit je decoder er wel juist in?

Zit PIN 1 van de stekker wel in het gaatje voor PIN 1???

Op de decoder staat een pin 1 indicator en die zal ook op je print in de lok staan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Teun.V

BR 110 is idd de loc met de knipperende lampjes. Hij heeft 5 lampjes aan elke kant (3 witte en 2 rode). De lampjes knipperen als ik de loc ga laten rijden. Als ik aan de knop draaien beginnen alle lampjes tegelijk te knipperen. Als ik het Mobile Station dan op STOP zet, stoppen de lampjes met knipperen. Als ik hem weer van STOP afhaal en weer laat rijden, gaan ze weer knipperen.

Ik had 1 loc (BR 182) die wel zelfstandig reed en blijft rijden. Toen heb ik de decoders (dezelfde soort) omgewisseld. BR 182 kon gewoon rijden op de decoder die eerst in BR 110 zat. BR 110 kan niet rijden op de decoder waar BR 182 wel mee kon rijden.

Op de print van de loc staat idd een 1. Op de decoder zit aan het begin van ??n van de pinnetjes een grijs stukje, waar bij de andere pinnetjes een zwart stukje zit. Dat pinnetje zit (en zat) aangesloten bij 1 op de print van de loc.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is,

Teun.

INFO

Teun,

Ik kan er helemaal niets mee. Want BR110 of BR182 zegt me helemaal niets in dit verhaal, dat is hoe de buitenkant eruit ziet.
Voor mij houd het hierbij op want ik blijf niet aan de gang de juiste en de relevante informatie erbij je uit te trekken.

Suc6
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

Ga misschien best eens langs bij een handelaar in je buurt ofzo.

Ik heb de indruk dat je eerst het water ingesprongen bent en dan pas vroeg hoe je nu precies moet zwemmen. Het is een mogelijkheid, maar je gaat verdrinken, geloof me.

Zoek jezelf een handelaar (of een club) in je buurt en neem je spullen allemaal mee. Men zal je daar wel verder kunnen helpen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.