Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Samenstelling I11

Gestart door Bruno, 12 juni 2010, 23:06:35 PM

Break302

#15
En omdat het niet gek genoeg kan als afsluiterke deze special [:D]



Het is op deze diascan misschien niet al te duidelijk, maar de achterste rijtuigen zijn wel degelijk I 11 en [;)]

Jos

loco

#16
Verrassend nieuw voor mij is de reeks 18 voor een stel I11 rijtugen. Momenteel is alleen de reeks 13 geschikt om in trekduw te rijden. Dit zal later verbeteren met de nieuwe reeks 18 die normaal alle diensten van de reeks 13 gaan overnemen.

Op de volgende interessante website heb ik de huidige I11 samenstellingen teruggevonden. Daarin staan werkelijk alle treinummers in vermeld in de huidige reizigersdienst die met I11 rijtuigen aan de haak rondrijden.  Je kunt blijkbaar zelf aan deze site meewerken en zo de databank uptodate houden. Hieruit blijkt dat het geen enekel probleem is om twee stuurstandrijtuigen op te nemen in een samenstelling. Ondermeer tussen Brussel Luik Maastricht en Brussel Luik Gouvy.

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php

itchy

#17
hello
1/ ook de oude reeks 18 heeft net voor haar pensioen nog i11'en getrokken!
2/ beluxtrains.net stond al in de 2e post v/deze draad [:)]


Foto (C) Paul Grossaux (Belrail.be)

citaat:
Geplaatst door loco

Verrassend nieuw voor mij is de reeks 18 voor een stel I11 rijtugen. Momenteel is alleen de reeks 13 geschikt om in trekduw te rijden. Dit zal later verbeteren met de nieuwe reeks 18 die normaal alle diensten van de reeks 13 gaan overnemen.

Op de volgende interessante website heb ik de huidige I11 samenstellingen teruggevonden. Daarin staan werkelijk alle treinummers in vermeld in de huidige reizigersdienst die met I11 rijtuigen aan de haak rondrijden.  Je kunt blijkbaar zelf aan deze site meewerken en zo de databank uptodate houden. Hieruit blijkt dat het geen enekel probleem is om twee stuurstandrijtuigen op te nemen in een samenstelling. Ondermeer tussen Brussel Luik Maastricht en Brussel Luik Gouvy.

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php


[/quote]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

#18
Hier zien we de Eupen, kort voorbij Gent-Sint-Pieters, anno november 2008.

http://s995.photobucket.com/albums/af77/chefgarde/?action=view¤t=100_1819.mp4

Binco

#19
Wat ook al is gebeurd is met een HLD51.
Er hing dan een HLD51 met generatorpakwagen voor gevolgt door een M4 BD en een sleep I11'en.
Dit was ter vervanging van de 27ers(of 21ers[:I]) die de IC 943 Antwerpen - Centraal <-> Charleroi - Sud verzekerde.
Er waren werkzaamheden op lijn 124 en daarom konden er geen elektrische locomotieven door.
dateert van 22augustus 1997.
Dat vind ik nu is de prachtigste sleep voor een 51[:p][:p]

En voor de mensen die mij niet geloven ...
Op de Baan NR. 70 Pg; 56[;)]

chef garde

#20
Ze zijn er gasten, de I11'en.  'Uw bestelling ligt klaar ...", geduld loont dus ...

ERVIN

#21
Yep chef garde , ik ga ze h??l waarschijnlijk morgen ( zondag) halen!![:p]

chef garde

#22
citaat:
Geplaatst door loco

Dit zal later verbeteren met de nieuwe reeks 18 die normaal alle diensten van de reeks 13 gaan overnemen.



Hmmm, kweet nog niet ze ... Wetende dat de nieuwe 18 in augustus 2009 in reizigersdienst zou komen.  Schijnt (volgens een bestuurder van Mons) geen topper te zijn.  Wel uitstekend geschikt voor het Duitse net, maar een zorgenkind voor het Belgisch net.  E?ntje van de 18's heeft al een behoorlijk brandje gehad, de rest zou meer in de Duitse ateliers staan voor modificaties dan voor testritten, en er zou geen optie genomen worden op een aanvullende bestelling.  Enfin, echte zekerheid omtrent deze spoorweg-parl? heb ik niet, maar wederom stel ik mij dan persoonlijk de vraag wat er dan scheelt met onze oerdegelijke Belgische locomotievenbouwers?  Kijk naar de 20, 22,  23, 25, 25.5, 26, 21, 27 en verder de 11, 12, 13, 15, 16, 18 (copie van ... maar toch) die deels en jaren later nog bollen!
En ook qua design past een nieuwe 18 toch niet aan een ram I11'en of M6'en die de snoet van een 13 dragen???

chef garde

#23
Even de oude I11 vergelijken met de nieuwe I11.  Links de oude, rechts de nieuwe.  Zie en vergelijk ...  Ramen zijn anders, zwarte omlijsting rond de ramen ook, bogies anders, afwerking beter, littera zuiverder, ... ... ...


chef garde

#24
13 + 6 nieuwe I11'en + 2 oude I11'en

http://www.youtube.com/watch?v=qPaH5GGXRNE

En TP IV/V Oostende - Keulen wordt gepasseerd door TP V/VI Oostende - Eupen

http://www.youtube.com/watch?v=J0aToJjsFUQ

Paulogic

#25
Schoon filmkes...

Lange ram he... totaal 2 m en meer ?
mvg,
Paul(ogic)

ToThePoint

#26
citaat:
Geplaatst door chef garde

Even de oude I11 vergelijken met de nieuwe I11.  Links de oude, rechts de nieuwe.  Zie en vergelijk ...  Ramen zijn anders, zwarte omlijsting rond de ramen ook, bogies anders, afwerking beter, littera zuiverder, ... ... ...




Zijn beide modellen van dezelfde fabrikant ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

itchy

#27
Ja en nee...
producent: links = Heris, rechts = Modern Gala
merk: allebei LS Models
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door chef garde

Even de oude I11 vergelijken met de nieuwe I11.  Links de oude, rechts de nieuwe.  Zie en vergelijk ...  Ramen zijn anders, zwarte omlijsting rond de ramen ook, bogies anders, afwerking beter, littera zuiverder, ... ... ...




Zijn beide modellen van dezelfde fabrikant ?

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

#28
Wat is eigenlijk het verschil tussen de rijtuigen uit TP Va en TP Vb?

Ik kan me niet herinneren dat men iets veranderd heeft aan deze rijtuigen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bert Ossevoort

#29
Mogelijk de opschriften  roken -nietroken ? Va-Vb
is ook de enige wijziging in het tijdperk dat ik kan bedenken.
Bert.