Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

reeks 12

Gestart door stevend, 12 juni 2010, 17:43:15 PM

stevend

Beste modelspoorders

Ik heb een vraag over de reeks 12, uitgebracht door lima!
Er bestaat daar een versie van, nl 1202.Maar is locnr 1206 ook
uitgebracht?
Zijn er trouwens nog andere nr uitgebracht?
In iedergeval ben ik in het bezit van foto's ( bijde nr's) maar geen
catalogusnr.

Mvg Steven

Rochevalien

Lima heeft nooit een lok van de reeks 12 uitgebracht,alleen het middenste dakstukje + wat bijhorende details.
Je moest dus eerst het dak van een 2735 gaan verzagen en met de rest (decals,bijkomende details) je plan trekken.
Ofwel diep in je portemonee tasten en een exemplaar laten ombouwen bij bv Jocadis of Verborgh.Idem ditto voor de reeks 11.

stevend

Ik kan je volgen wat de reeks 12 betreft!
Daar vind ik nergens info over,behalve op de site van traintamarre!
Niet de reeks 11. Als ik onze "bijbel" mag geloven.
In msm 8 (2000), staat vermeld onder "verbeterde locomotieven van lima"
...,brengt lima in het najaar een verbeterde versie uit van de electrische locomotieven v/d reeks 11,18 en 27.
Met een foto van de kap met locnr 1186.
Als je deze tekst verder leest, zouden de eerste modellen afkomstig zijn uit het jaar 1986!?

Rochevalien

Het zou kunnen dat Lima ooit loks heeft uitgebracht ZONDER nummer en dat men die gebruikt heeft om kleine oplages van bv een reeks 12 en 21 te maken. Maar dit is inderdaad h??l lang geleden.

modelbaanHO

Jocadis heeft inderdaad de lok met het nummer 1206 uitgebracht op basis van het Lima model:

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Thommy

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Het zou kunnen dat Lima ooit loks heeft uitgebracht ZONDER nummer en dat men die gebruikt heeft om kleine oplages van bv een reeks 12 en 21 te maken. Maar dit is inderdaad h??l lang geleden.

Lima-locs hebben altijd nummers gehad. Roco daarentegen...

Lima had de 11 (2 nummers), de 27 (2 nummers)en de 18 (meerdere nummers/varianten)

ZO was de 11 er in 1986 idd al, en de vernieuwde (en verbeterde versie) in 2000. De 2735 was er een jaar vroeger dacht ik dan de 11. Idem de 27 vernieuwde versie in 2000.

de 12-19-21 zijn nooit ori van Lima gemaakt. Idem de 22 (ondanks die aangekondigd was). Allemaal ombouws van Verborgh of Jocadis
Greetz

Thommy

stevend

Wat de reeks 21 betreft heeft lima die toch uitgebracht( onder catnr. l 208703), met locnr 2158. Om kosten te besparen werd het wel een omgenummerde reeks 27.
Wel heeft jocadis setjes uitgebracht, waaronder een daksetje (catnr 65010)en de typische baanruimers ( catnr 65008).
Dit alles is te lezen in msm nr 14 pag 11.