Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

Kedeng Kedeng

Ik snap niet dat Olaerts geen materiaal meer krijgt van LSM

Olaerts heeft toch niks misdaan, hij heeft het zelfs slim gespeeld door niks te zeggen over zijn reeks 15 wat wij nu al een maand weten & waar hij al 3jaar mee bezig is.

LSM kondigt eerst zijn model aan & brengt het dan pas uit,
hoeveel keer hebben ze de 13 al uitgesteld?
& dat wou Olaerts juist vermijden door niks te zeggen & dat speelt nu wat in zijn nadeel omdat ze beiden de 15 gaan uitbrengen.

Greg

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik snap niet dat Olaerts geen materiaal meer krijgt van LSM

Olaerts heeft toch niks misdaan, hij heeft het zelfs slim gespeeld door niks te zeggen over zijn reeks 15 wat wij nu al een maand weten & waar hij al 3jaar mee bezig is.

LSM kondigt eerst zijn model aan & brengt het dan pas uit,
hoeveel keer hebben ze de 13 al uitgesteld?
& dat wou Olaerts juist vermijden door niks te zeggen & dat speelt nu wat in zijn nadeel omdat ze beiden de 15 gaan uitbrengen.

Zoiets is idd zeer kinderachtig van LSM, zo een grote fabrikant die zo kinderachtig doet[:0]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Peter

Ik denk dat LSM hiermee in zijn eigen vel gaat snijden, want wat let Guido om de 13 te kopen bij Herris? Blijkbaar wil LSM zelf bepalen wie zijn modellen mag verkopen en wie niet. Rare strategie als je het mij vraagt. Trouwens: dikwijls zijn de (Belgische) modellen van LSM in Duitsland goedkoper onder de naam Herris. In deze tijd van vrije markt-economie staat het iedereen vrij waar en bij wie ze hun modellen inkopen. ook die argumenten van vaste prijzen houden geen enkele steek. Je mag niet onder de bodemprijzen verkopen (volgens de EG regels) maar een vaste winstmarge of verkoopprijs is onzin. Iemand met met een winkel en personeel zal hogere prijzen (moeten) vragen dan iemand die enkel een internet-shop heeft (nee, ik bedoel niet Tufken, want daar kan je naar toe gaan), maar wel die mensen die geen stock hebben, geen winkel enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Hallo,
citaat:
Geplaatst door Peter

Ik denk dat LSM hiermee in zijn eigen vel gaat snijden, want wat let Guido om de 13 te kopen bij Herris? <CUT>. Trouwens: dikwijls zijn de (Belgische) modellen van LSM in Duitsland goedkoper onder de naam Herris.

dit was geldig toen Heris en LSM samen werkten. Dit is nu niet meer het geval. Het enigste die je nu nog kan vinden onder de naam Heris zijn de oude modellen.

Peter

Moet je niet geloven. De I-11 stuurwagen staat op bijna alle prijslijsten van de gekende winkels MET Herris nr.
Die is toch nieuw? of niet soms. Blijkbaar kan het de Chinezen niet veel schelen aan wie ze leveren. Als het maar opbrengt.
Trouwens, de 13 staat duidelijk vermeld op de website van Heris. Zie link hierbij gevoegd)
http://www.heris-modelleisenbahn.de/
Met vriendelijke groeten
Peter

thalysken

Zeg 13erke jij ging tog deze week achter je 13 he.

13erke

Dat was geplant, maar nu blijkt dat hij overal al uitverkocht is[:(], ik had moeten bestellen, maar ik ben niet zo voor voorbestellen, je weet nooit wat je dan koopt(stel dat het model niet goed rijdt ofzo).
Ik ben aan het zoeken of een winkelier hem nog heeft, maar ik vrees voor de zaak (tenzij iemand op het forum weet waar ze er nog hebben, je zou er mij een ongeloofelijk plezier mee doen)

13erke

Tufken is mijn reddende engel, binnen een week of twee kwamen er nog enkele binnen, dus t'is in orde![:D]

ERVIN

Dat is typisch Tufken h?, helpen waar hij kan.[;)][:X]

13erke

Van dat helpen dat is zeker, die kussen([:X]), daar moet ik nog eens over nadenken=>[xx(]

tufken

Ik ben ook nog aan het denken
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

n/a

Wat is er nu kinderachtig aan het feit dat LSM niet meer levert aan Olaerts? Bekijk eens de feiten. Olaerts is niet zo maar een winkel, hij is een rechtstreekse concurrent geworden. LSM is vrij in het kiezen van zijn strategie t.o.v. concurrenten. Je ziet Volkswagen toch ook geen auto's leveren aan een Citro?n-verdeler?

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tiep16

Je ziet Volkswagen toch ook geen auto's leveren aan een Citro?n-verdeler?

Dat kan je moeilijk verlijken met modelspoor h

Kedeng Kedeng

@13erke ik snap eigenlijk niet waarom je niet vooraf besteld?
Laat hem eerst testen in de winkel & als hij niet bolt ben je niet verplicht hem te kopen.
& als hij wel bolt dan heb je er toch een [;)].

@ Tufken voor mij mag je een 1319 (12504) opzij leggen.

13erke

Ik weet het, heel stom gedaan[B)]. Maar dat ls nu ook eens een grotere hoeveelheid produceert, 450 stuks voor wisselstroom dat is nu toch echt te weinig[}:)]