Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Type 27

Gestart door argilla, 09 februari 2010, 13:37:47 PM

Michiel

Volgens mij is het juist om een analoge rookgenerator aan te sluiten op de funnctieuitgang van een decoder. De digitale rookgeneratoren dienen om rechtsreeks op de digitale spanning aangesloten te worden, maar dan kan je hem niet meer aan en uit schakelen.

Maar goed, echt zeker weten doe ik het ook niet.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Is een digitale rookgenerator niet geschikt voor bijna 20v, terwijl een analoge maar tegen 12v kan?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Klopt Gerolf. Maar Seuthe heeft nu een "roker" die speciaal op DCC maat is gemaakt ( gevonden op de webstek). Het is zelf zo dat deze enkel en alleen maar op DCC kan. Heb hem bestelt via Het Spoor.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SirGresley

De 27 is inderdaad ingezet geweest door de Duitse bezetter namelijk in de Limburgse steenkoolmijnen, voornamelijk Waterschei en Winterslag. Spoorwegjournaal heeft in zijn beginjaren eens een artikel aan de loc gewijd.
Ik heb een Trix model met de juiste ESU-Locsound beschikbaar op hun website, dan moet ge wel het Duitse model nemen.
Een kameraad heeft zelfs de ventilatoren onder een functie kunnen instellen.
Ik kan mij wel niet herinneren of er grote of kleine luidspreker inzit.
Veel is er echter van geluid te horen van een condensloc! Maar hij rijdt fantastisch.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama