Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Pierre

Groet Pierre.


ACFI

In October heb ik met de trein de (oude) Gotthard route nog eens gedaan.

Het station van Göschenen was een echt spookstation geworden, de mist en regen hielp ook al niet voor de sfeer.

Maar ook aan de zonnige italiaanse kant van de Gotthard zag je al een begin van verval en uitstellen van onderhoud. Het voelde echt on-Zwitsers aan.

ACFI.

C.B.

Citaat van: ERVIN op 22 december 2017, 06:18:38 AM
... en die berg ziet er machtig uit zo met dat groen , lijkt allemaal veel groter nu.   ;)

Dank je Erwin , was (of is liever) een karwei dat langer duurde dan verwacht.

Hier nog eentje vanuit andere hoek.



De basis is er. 8)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

@ Pieter , Bert , Michiel , Mark en Pierre.

Dank je wel voor de reacties , ik probeer het zo goed mogelijk te doen .... wat geregeld dan nog tegenvalt , ondertussen zijn bijvoorbeeld de traphuisjes van het tussenperron helemaal opnieuw gedaan omdat door foto's ervan  te nemen (nog niet geüpload) , ik zaken zag die niet goed waren ....  ;D 8)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Citaat van: ACFI op 22 december 2017, 14:49:44 PM
In October heb ik met de trein de (oude) Gotthard route nog eens gedaan.

Het station van Göschenen was een echt spookstation geworden, de mist en regen hielp ook al niet voor de sfeer.

Maar ook aan de zonnige italiaanse kant van de Gotthard zag je al een begin van verval en uitstellen van onderhoud. Het voelde echt on-Zwitsers aan.

ACFI.

Ik vreesde daar al voor  :'( ,
En toch hebben ze nog daarvoor geïnvesteerd in beveiliging ETCS Level 1 op de "berg" .
Ook op de oude BLS lijn zijn ze nu al wat schakelposten aan het verwijderen , dat beloofd ook niet veel goeds ...
Groetjes.
Claudio.

DFS

Citaat van: C.B. op 22 december 2017, 20:16:57 PM
Citaat van: ERVIN op 22 december 2017, 06:18:38 AM
... en die berg ziet er machtig uit zo met dat groen , lijkt allemaal veel groter nu.   ;)

Dank je Erwin , was (of is liever) een karwei dat langer duurde dan verwacht.

Hier nog eentje vanuit andere hoek.



De basis is er. 8)

mooie basis alvast

59erke

Goed bezig Claudio.

Juist een vraagje , die grote silo's zijn die zelfbouw (heb je daar een beschrijving van) of heb je deze aangekocht ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

C.B.

Citaat van: 59erke op 25 december 2017, 17:13:38 PM
Goed bezig Claudio.

Juist een vraagje , die grote silo's zijn die zelfbouw (heb je daar een beschrijving van) of heb je deze aangekocht ?

Dank je , de 2 grote silo's zijn van Faller , maar een beetje anders gemaakt en gespoten in andere verf. artikel = Faller 120260.
De 2 kleinere silo's ernaast , komt van Faller 180621 , dit is normaal 1 silo , maar je kan er 2 van maken (zitten nog extra onderdelen in de doos.) Deze Silo heeft nog steeds de oorspronkelijke "roestige" kleur.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Nog even dit :  :D



Tot in het nieuwe jaar.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Door drukke en privé omstandigheden (gezondheid van mijn moeder) loopt het niet zoals ik het zou willen.
En dat merk ik ook op de modeltreintafel.
Enfin , ik ben toch nog wat bezig geweest ; het tussenperron met wachthuisje is zo goed als klaar.
Hier en daar nog een zitbankje en wat aankleding en kan ik dit hoofdstuk afsluiten.





Ziehier het afgewerkt lokaal langs beide zijden.



Ja , ziet er niet zo slecht uit ....  ;D



Uiteraard mag de verlichting niet ontbreken in het wachtlokaal , ook de zitbankjes zitten mooi op zijn plaats in het lokaal.

Nu kan ik op deze plaats ook verder werken (als de tijd toelaat) aan de bovenleiding.

Hopelijk tot binnenkort.

Groetjes.
Claudio.

59erke

Citaat van: C.B. op 16 februari 2018, 19:17:44 PM
Door drukke en privé omstandigheden (gezondheid van mijn moeder) loopt het niet zoals ik het zou willen.
En dat merk ik ook op de modeltreintafel.

Je bent niet alleen hoor Claudio, hier juist hetzelfde hoewel er genoeg modelbaanplannen zijn...

Citaat van: C.B. op 16 februari 2018, 19:17:44 PM

Ja , ziet er niet zo slecht uit ....  ;D


Daar mag je zeker van zijn, de foto's die je laat zien zijn telkens om van te watertanden  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

sdz1976

Coole dinges dat wachtkotteke  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

mahtoska1


loebaske