Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De knoop is doorgehakt.

Gestart door edwintje, 25 januari 2010, 16:35:30 PM

Gerolf

#30
Als overtuigde tweerail analoge ga ik hier niet op antwoorden [}:)] - of toch [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T03

#31
2 rail

Marc.
"I have a train riding in my brain"

janjozef

#32
Geef mij maar 2-rail, mag digitaal zijn om te rijden, maar laat computers en ander ongedierte ver weg blijven,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

#33
citaat:
Geplaatst door janjozef

Geef mij maar 2-rail, mag digitaal zijn om te rijden, maar laat computers en ander ongedierte ver weg blijven,

Jan

Computers kunnen een handig hulpmiddel zijn, Jan. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

#34
Ja voor op te werken, en dat doe ik al 30 jaar, maar voor de vrije tijd is het gewoon te vermijden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Fretbol

#35
Misschien kunnen jullie net als sommige clubs een baan bouwen met beide systemen (al dan niet op hetzelfde spoor).

Ik heb al enkele clubbbanen gezien waar zowel een 3-rail als 3-rail gedeelte te vinden is, vaak lopen de sporen dan in dubbelsporige baanvakken naast elkaar op de paradevakken.

Nadeel is dat niet iedere trein overal zal kunnen rijden, voordeel is dat iedereen met zijn eigen treinen kan rijden, welk systeem ze ook verkiezen.

Fretbol [;)]

edwintje

#36
Beste fretbol[;)]

Das nog geen slecht idee,om met twee systemen een baan op te bouwen.
Wat we ons afvragen is zo'n modelspoorbaan te realliseren,ik bedoel kwa aankopen,allee ge moet eigenlijk twee sysstemen aankopen.
Wij kunnen nog beschikken over een redelijk buget,maar is het haalbaar?

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

Fretbol

#37
citaat:
Geplaatst door edwintje

Beste fretbol[;)]

Das nog geen slecht idee,om met twee systemen een baan op te bouwen.
Wat we ons afvragen is zo'n modelspoorbaan te realliseren,ik bedoel kwa aankopen,allee ge moet eigenlijk twee sysstemen aankopen.
Wij kunnen nog beschikken over een redelijk buget,maar is het haalbaar?

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]



Ik denk dat jullie in dit geval gewoon moeten kiezen voor een multiprotocol centrale, die beide systemen (DCC en motorola) aan kan sturen. Daarna is het gewoon een kwestie van per systeem de juiste rails te kopen. Ik denk niet dat 3-rail rails veel verschillen in prijs dan 2-rail rails.

Wat wel een probleem kan zijn is de verschillen in uiterlijk tussen de rails. Als je bvb voor je 3-rail gedeelte M?rklin K-rails gebruikt, hebben deze een hogere profielhoogte dan vele 2-rail rails. De C-rails zijn een stuk lager maar hebben dan weer een hoge vaste spoorberm.

Fretbol [;)]

edwintje

#38
CiteerGeplaatst door Fretbol

CiteerGeplaatst door edwintje
Beste,

Het is de eerste keer dat we over multiprotocol centrale hoor,laat staan te hebben gezien,dat kan de oplossing zijn.
De kwestie ven het verschil in hoogt van de rails,zou men dat niet deels kunnen wegwerken met een ballastbed?
En kwa prijs van de rails van bijde systemen,daar zal toch geen hemelsbreed verschil liggen.

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

Jurgen

#39
citaat:
Geplaatst door Fretbol

Ik heb al enkele clubbbanen gezien waar zowel een 3-rail als 3-rail gedeelte te vinden is,...



Ja, dat is een rariteit. [:D]

Maar we weten wat je wil bedoelen. [;)]
Het is een mogelijkheid.

Wat je ook kan doen is kijken wie er welk systeem heeft in jullie club en de meerderheid laten beslissen.
Als iedereen 2-rail heeft moet je niet met 3-rail gaan beginnen of omgekeerd h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.