Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Davy

Helaas kan ik het niet tonen maar wat ik maandag gezien heb overtreft alles.
Ik stond dus in Duffel op het (vernieuwd) perron toen er een Desiro stopte. Toen iedereen was ingestapt en alle deuren terug dichtwaren, had blijkbaar de treinbegeleidster iets laten vallen, natuurlijk tussen de trein en het perron in. Eerst gaat ze plat op hare buik liggen en met hare arm ertussen aant grabbelen. Enja het kon nog erger. ZE KROOP ER GEWOON TUSSEN!! daar stond ze dus tussen de trein en het perron terwijl de treinbestuurder uit het raam hing te kijken. Ik heb dan maar mijne camera weggezet en er naartoe willen gaan maar ze geraakte er dan toch met veel moeite zelf uit.

Nu stel ik mij de vraag, is dit toegelaten?? en wat als die klem kwam te zitten??

Gerolf

Citaat van: Davy op 09 mei 2018, 17:17:53 PMNu stel ik mij de vraag, is dit toegelaten?? en wat als die klem kwam te zitten??

Wat het reglement zegt weet  ik niet, maar "praktisch" zie ik geen veiligheidsprobleem:
- de bestuurder hield het in de gaten, en de trein zou zeker niet vertrekken
- klem geraken? Er is veel plaats tussen trein en perronboord, hoor  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Afgelopen weekend naar het stoomcentrum in Maldegem geweest.
Enkele plaatjes geschoten, waaronder deze AR44, er zullen er nog wel enkele volgen maar ze moeten nog door de bewerkwinkel passeren.


NMBS SNCB AR4403 @ Station Maldegem
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#5148
Citaat van: OlivierV op 10 mei 2018, 13:09:09 PM
er zullen er nog wel enkele volgen maar ze moeten nog door de bewerkwinkel passeren.
'k Zal wat helpen;
een mooi gerestaureerde 260.040 (vroeger 8040 NMBS)

En wat mij zeker intresseerde, zijn MAYBACH V12

Wat bij velen met een zuur gezicht zou geweigerd worden werd door de machinist met de glimlach gedaan, het openen van de motorkap voor een foto...
"klantvriendelijk" zijn ze daar wel, in Maldegem!

Minder vriendelijk was de Duitse militair die ticketcontrole deed op de trein... ;D ;D

;)

OlivierV

DE 260 waarvoor je bijna je trein hebt gemist.

Hier het 2-assige stomertje (zadeltankloc) "Fred" met een set M1 rijtuigen op de brug van Balgerhoeke.


SCM Fred @ Balgerhoeke
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

En terug naar vandaag. Gisteren even langs de Warmoezeniersbrug te Gent geweest. Geeft een beetje een lijn 37 gevoel met al dat groen eromheen.


NMBS SNCB HLE 1830 @ Warmoezeniersbrug Gent
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jef

Heel mooi met die weerspiegeling in het water!  ;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Michiel

Persoonlijk vind ik het jammer dat je die psychedelische kaders blijft gebruiken rond de foto's. Ze nemen alle aandacht weg van de foto, en zijn erg hard en agressief voor het oog. Ik zou meer neutrale kaders gebruiken, om de foto's hun meer verdiende aandacht te geven. Maar het blijft dus een persoonlijke voorkeur.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loco

Citaat van: Michiel op 11 mei 2018, 10:43:24 AM
Persoonlijk vind ik het jammer dat je die psychedelische kaders blijft gebruiken rond de foto's. Ze nemen alle aandacht weg van de foto, en zijn erg hard en agressief voor het oog. Ik zou meer neutrale kaders gebruiken, om de foto's hun meer verdiende aandacht te geven. Maar het blijft dus een persoonlijke voorkeur.  ;)

Dat is inderdaad een persoonlijke mening, want ik vind dat de kaders de foto meer glans geven. Het zou mooi zijn indien iedereen zijn foto's zou inkaderen. Wat niet wil zeggen dat iedereen dezelfde kader moet gebruiken.
Wel mag de resolutie opgetrokken worden naar bvb 1200 ppi zodat de breedte van het scherm beter benut wordt.

Ik vind de fotoreeks prachtig om te bekijken en geniet telkens weer bij een nieuwe reportage.

D_Loc

Stand 'geen kader' - 'wel kader': 1 - 1  ;D
Mijzelf uiteraard niet meegerekend.
Ik zal de foto's in het vervolg in een wat hogere resolutie op het forum zetten.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

als je de foto's aanklikt zijn die kaders verdwenen en kan je mits wat instellingen krijg je zo een fraaie foto op je volledige scherm (je hoeft daarvoor niet al de foto's aanklikken, hoewel ? ;)

chef garde

Citaat van: OlivierV op 10 mei 2018, 16:58:34 PM
En terug naar vandaag. Gisteren even langs de Warmoezeniersbrug te Gent geweest. Geeft een beetje een lijn 37 gevoel met al dat groen eromheen.


NMBS SNCB HLE 1830 @ Warmoezeniersbrug Gent
Fantastische foto Olivier!!!  Word daar even stil van, ging daar dagelijks wandelen met onze hond toen we nog op de Hundelgemsesteenweg woonden, in de zomer mocht ze daar zwemmen, ooit heeft ze nog een kitten gevonden, een honderd meter verder richting brug vanwaar jij je foto genomen hebt.  Helaas is ze er niet meer, in december laten inslapen.  Telkens ik een plaats passeer waar ik ambiance had met haar moet ik altijd even terugdenken aan haar, en nu bij het zien van deze prent, sweet memories!!

Jurgen

Hogere resolutie?

Sommige mensen hebben nog steeds geen breedbeeld, dus voor mij zijn de foto's groot genoeg hoor! Anders moet ik links en rechts scrollen.

En nee, ik koop geen nieuw scherm. Het huidige werkt nog perfect!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Afgelopen weekend was ik even in Luxemburg, ik heb zaterdag wat foto's van de tram gemaakt:


1/7 Luxtram 108 - Luxemburg, 12-05-2018 by D-Loc's Media, on Flickr


2/7 Luxtram 107 - Luxemburg, 12-05-2018 by D-Loc's Media, on Flickr


3/7 Luxtram 105 - Luxemburg, 12-05-2018 by D-Loc's Media, on Flickr


4/7 Luxtram 109 - Luxemburg, 12-05-2018 by D-Loc's Media, on Flickr


5/7 Luxtram 109 - Luxemburg, 12-05-2018 by D-Loc's Media, on Flickr


6/7 Luxtram 107 - Luxemburg, 12-05-2018 by D-Loc's Media, on Flickr


7/7 Luxtram 107 - Luxemburg, 12-05-2018 by D-Loc's Media, on Flickr

Bijbehorend filmpje: https://youtu.be/catL_savbLQ

Ik heb het kader iets subtieler gehouden en de foto's iets groter (1024), dus zo'n beetje de gulden middenweg (hoop ik)...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk