Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Citaat van: T13 rules op 17 oktober 2017, 19:34:42 PM
dit klopt bij helemaal... de 6219 is de enige lok die nog NOOIT een tussentijdse revisie heeft gekregen in Salzinnes... het toeval wilde dat net toen hij in jaren 80 naar Salzinnes moest voor zijn TTH(=tussentijdse herziening) , de lok enkele weken voordien in een ongeval met een auto betrokken geraakte. De neus was er redelijk erg aan toe... toen werd vanuit de werkplaats Merelbeke gelobbyd om de herstelling ter plaatse te mogen en tevens de TTH uit te voeren tijdens de herstellingen. vandaar dat de laatste lok van de reeks is die nog zijn originele elektrische bekabeling heeft behouden van bij de constructie in de jaren 60 en ook in de stuurpost de "banaan-vormige" Ampèremeters uit die tijd. na deze TTH werd de schildering behouden en geopteerd om de lok in zijn verdere levensloop in deze kleurstelling te bewaren. na de overheveling naar Infrabel was er inderdaad een privé-initiatief om de kast opnieuw in een nieuw groen kleedje te steken en de bouwplaten te reproduceren en terug te plaatsen..
bij mijn weten is dit de laatste "groene"62, de 6256 en de 6244 zijn reeds gemoderniseerd naar de blauwe kleurstelling na een doorgang te Salzinnes.
ps : de 6244 had nog zijn originele rode bouwplaten...
Dit zouden ze met het ander matrieel ook mogen doen: een exemplaar in oude kleurstelling behouden. Veel kost het niet meer. Een groen tweetje, een grijze muis (varkensneus), een rode Break,... Het zou mooi zijn, en weer wat variatie voor de spotters, want tegenwoordig is het uiterst triestig op dat vlak.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

In navolging van Märklin destijds,   kan  VBV  misschien eventjes tussendoor zo'n klassieke loc-schildering sponsoren ?

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


Klaas Zondervan

Op welke plek zijn deze foto's gemaakt?

55erke

Hoy
Lijn 35 tussen Zichem en Diest.
Zoals je ziet loopt daar een fietspad naast de lijn waar een paar mooie fotopunten zijn.
Groetjes
Johan

Klaas Zondervan

Bedankt. Ik ben daar wel eens geweest, maar ik herkende het niet direct. Er zijn in België vrij veel fietspaden die langs een spoorlijn lopen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


In dat trammeke heb ik geen belangstelling, wel die rots formatie,een voorbeeld om het toe te passen in model...

thor

Waarom steeds Desiré i.p.v. DESIRO?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Metpetergaathetbeter

https://www.youtube.com/watch?v=E8fl8_-d_hY telt een lettertje meer,maar dat is het liedje dat Olivier zingt als hij meerijdt met zijn favoriete tram! ;)

dieselfreak

Ik noem hem steeds Misero maar dat komt vooral omdat ik niet hou van die veredelde tram. Geef mij maar de klassieke stelletjes en dan bij voorkeur toen ze nog groen waren.
MC

vlummens

Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

Geert

Het beeld gedurende ander half uur in de bocht van Ekeren gisteren.  >:(


Bocht van Ekeren
by Geert Giebens, on Flickr

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen