Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Mattias

Citaat van: loco op 19 juli 2017, 20:27:21 PM
De Duitsers zijn terug.
Sinds enkele weken krijgt ECR (wat een filiaal is van de DB Schenker) extra ondersteuning van een rode Traxx E186 van de DB tussen Antwerpen en Aken-West.

Ik vrees dat er een misverstand is..
ECR bezit in totaal 65 locomotieven reeks 186.
Van die 65 zijn er 44 in witte ECR-kleurstelling en 21 in rode DB kleurstelling (zoals op je foto)
ECR heeft destijds (enkele jaren terug) 20 rode van DB Duitsland overgenomen.
DB Cargo Nederland huurt enkele van deze locomotieven bij zusterfirma ECR in Frankrijk.
Deze keteltrein is voor rekening van DB Cargo en wordt gereden met bij ECR gehuurde locomotieven.
De enige link tussen deze trein met ECR is dus dat de locs daar worden gehuurd.. Das het enige.. ;-)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

loco

Bedankt voor deze verduidelijking.

Metpetergaathetbeter

#4832
Eigenlijk moet je al in het vak te zitten om daar nog aan uit te kunnen. Ze huren iet om dat verder door te verhuren
...................De ene koopt de ander op en overtollige loc's worden dan weer verhuurd of verkocht......... 8)

59erke

en dan te zeggen dat een doorverhuring eigenlijk door de meeste verhuurfirma's verboden is...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

stevend

Deze " duitsers " kan je ook spotten te zeebrugge .

Mattias

Citaat van: 59erke op 19 juli 2017, 22:20:16 PM
en dan te zeggen dat een doorverhuring eigenlijk door de meeste verhuurfirma's verboden is...
Ze zijn eigendom van ECR, dus zij kunnen en mogen ermee doen wat ze willen..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Powered By Diesel

Citaat van: loco op 19 juli 2017, 20:27:21 PM
De Duitsers zijn terug.
Sinds enkele weken krijgt ECR (wat een filiaal is van de DB Schenker) extra ondersteuning van een rode Traxx E186 van de DB tussen Antwerpen en Aken-West. Deze opname is gisteren gemaakt in Lier.

Mooie opname vanop de ringbrug ! Leuk dat de rode Traxx er is voorstond.
running on heavy fuel

loco

Citaat van: Powered By Diesel op 21 juli 2017, 08:56:11 AM
Mooie opname vanop de ringbrug ! Leuk dat de rode Traxx er is voorstond.

Inderdaad, in de voormiddag reed hij nog mee in tweede positie met een klassieke vuile ECR voorop.

Davy

#4838
Alsof hij nieuw uit het fabriek komt gerold. khoop maar dat ze de zetels en gordijnen van vroeger laten zitten hebben ipv die planken van tegenwoordig :)


HLR 9147-I10 rijtuig Salzinnes, juli 2017
by davy vanmolle, on Flickr

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Als ik goed kijk dan zie ik nog geen enkel opschrift op het rijtuig staan. Het is maagdelijk blank.

Dit geeft een bizar zicht als je niets anders gewoon bent.  :)

Worden de opschriften ook in Salzinnes aangebracht of wordt het overgebracht naar een andere locatie hiervoor?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Ik kwam af van Zottegem van een kameraad die me wat ging helpen bij mijn herexamenprojecten en had het fototoestel in de wagen gelegd. In het afkomen toch nog maar even langs L50A gereden op het gekende plekje in Westrem.
Het was reeds geleden dat ik hier geweest was van toen 2001 met Orient Express hier aan mijn neus voorbij daverde. Enige gelijkenis met de foto van toen is de hevige wind.


NMBS HLE1823 @ Westrem

Toedeloe.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loco

Een heel mooi plaatsje. Sommigen vervloeken het opgroeiend onkruid (!!!) die het zicht van de loc wegneemt. Ik vind het een mooi bloementapijt. Graag nog meer van dat. Als het rechts jouw auto is, dan zou ik die toch meer naar achter plaatsen, zodat je de omheining beter geplaatst is. Je kunt de foto natuurlijk ook croppen.

OlivierV

Citaat van: loco op 29 juli 2017, 11:59:59 AM
Een heel mooi plaatsje. Sommigen vervloeken het opgroeiend onkruid (!!!) die het zicht van de loc wegneemt. Ik vind het een mooi bloementapijt. Graag nog meer van dat. Als het rechts jouw auto is, dan zou ik die toch meer naar achter plaatsen, zodat je de omheining beter geplaatst is. Je kunt de foto natuurlijk ook croppen.

Klopt, maar ja ... De gelijkenis met de foto uit 2013 met 2001 + Orient Express is op deze manier wel heel gelijkend.  ;D

HLE2001@Westrem met OrientExpress
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Sinds een tijdje nog eens in Antwerpen-Centraal geweest, dan maar een plaatje gemaakt.


Antwerpen Centraal
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan