Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

celtjan

Citaat van: 2012 op 23 september 2016, 08:29:52 AM
Sommige treinen tussen gent en tongeren is met M4 en 21/27 met stuurijtuig, p trein naar kortrijk, naar de panne, zelfs es de 419/442  is met M4 van kortrijk-schaarbeek-kortrijk. Da zijn allemaal met zelfde treinen, 6 stuks lang.

De éne stam bolt op weekdagen wat km af:
Gent - De Panne (3607); De Panne - Gent (P7995) ; Gent - Brussel - Hasselt - Tongeren (2209); Tongeren - Hasselt - Brussel - Gent (2235); Gent - De Panne (P8995); De Panne - Gent - Brussel - Landen (3617); Landen - Brussel - Gent (3645)
De andere doet het idd in de spits tussen Kortrijk & Schaarbeek en een retourtje 's morgens en 's avonds op de IC verbinding 4** wanneer die niet verder tot Leuven - Luik - Welkenraadt via de HSL rijdt. (de andere 'ingekorte' ritten zijn met Desiro stellen).

De langste IC verbinding in België zal wellicht de retour IC408/440 (Oostende-Brugge-Kortrijk-Gent-Brussel-Leuven-Luik-Welkenraedt die tussen Oostende en Kortrijk op de rijpaden van de 23** serie zit); met een rijtijd van ca. 4u.30 zijn.

Gr,
Jan

ThierryDS

[][/img]
6261 en 6285 op 10 april 2015 te Visé... Ik las hier van de gele 62'en... We hadden deze foto's nog van een uitstap aldaar
[][/img]

C.B.

Het blijft 1 van mijn favorieten.
De Lanutti Shuttle van Cemat , E 43576 Torino Orbassano (It) - Domo2 - Basel SBB - Aachen West - Chatelet / Charleroi Dry port. Deze trein had tijdens mijn shoot maar liefst 650 minuten vertraging.

Groetjes.
Claudio.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Voor hoe lang ze nog blijven rijden, dat is een grote vraag. Maar dat ze nog rijden in grote delen in Wallonië. Dat staat toch vast.
Hier rijden New-Looks en City-Rails vooral de L-treinen. Dat in tegenstelling tot in Vlaanderen waar de tweetjes minder en minder werk krijgen.

Nog een geluk was dat de 960 zéér proper was. Een beetje verbaast, maar dat mag toch eens, niet?

De 960 te Marcienne-au-Pont, L124 (A).


NMBS City-Rail 960  Marcienne-au-Pont
by Tren di Cédrico, on Flickr

De mensen die me ooit al eens hebben gesproken, online of in het echt, weten dat ik fanatieke tegenstander ben van perron/stationsfoto's. Zelf probeer ik ze te vermijden en haat ik ze als de pest. Maar er zijn een paar uitzonderingen: Het station van Antwerpen-Centraal, en het station van Luik-Guillemins.

Een niet gebruikelijke plaats om in Luik te fotograferen maar toch wel iets leuks! De 4303 komt net aan en zal straks doorrijden, al dan niet met wat tussenstops, naar Aachen.

De 4303 te Luik-Guillemins, Lvergeten...


THALYS 4303  Luik-Guillemins
by Tren di Cédrico, on Flickr

Tijdens het weekend waren er werken aan de Kennedytunnel. Daardoor werden de IC-treinen van de rit Antwerpen-Centraal  Oostende omgeleid via Temse en Puurs. Via L54 dus.

Normaal waren alle IC's voorzien om met HLE 18 en M6 te rijden, maar dat betwijfel ik, daar ik een 15-tal minuten daarvoor een dubbele Desiro naar Oostende had zien rijden. Tenzij dit eentje van Leuven was natuurlijk.

Samen met de Europorte 4000 heb ik nu een tweetal foto's en "uitzonderingen" vanop L54.

De 65.055 stuurstand en de 1815 als duwend tractiemiddel te Sint-Niklaas Europark, L54.


NMBS HVL  65.055  Sint-Niklaas
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ward

Cedric,

tijdens de werken rijden ze met de gewone samenstellingen maar andere dienstregeling.
De Oostende-Antwerpen's rijden dus voorzien met M6 & HLE 18, of desiro's.
In het weekend rijden de treinen maar tot Mechelen ipv Leuven, en dit met een break (MR80).
Vanaf de nieuwe dienstregeling in december zullen deze wel terug doorrijden naar Leuven, maar met welk materiaal is nog niet geweten (MR80 of MR08)

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

ward,
naast samenstellingen van 8 rijtuigen zijn er ook andere(naast die naar Luxemburg)?

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 oktober 2016, 16:21:40 PM
ward,
naast samenstellingen van 8 rijtuigen zijn er ook andere(naast die naar Luxemburg)?

Knokke-Blankenberge? 18 met 5 M6 waarvan 1 Bx, dan weer 5 M6 waarvan 1 Bx en dan 18 ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


ward

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 oktober 2016, 18:49:28 PM
die kende ik ,andere?

Heel uitzonderlijk eens een samenstelling met 9 rijtuigen, en van horen zeggen eentje met 6..
Maar de standaard is normaal deze met 8; waarvan 1 stuurrijtuig of 8 tussen 2x HLE 18/19;
of de combinatie die naar Knokke / Blankenberge rijdt..


Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Bundesbahnfreak

Citaat van: ward op 02 oktober 2016, 21:51:05 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 oktober 2016, 18:49:28 PM
die kende ik ,andere?

Heel uitzonderlijk eens een samenstelling met 9 rijtuigen, en van horen zeggen eentje met 6..
Maar de standaard is normaal deze met 8; waarvan 1 stuurrijtuig of 8 tussen 2x HLE 18/19;
of de combinatie die naar Knokke / Blankenberge rijdt..


Mvg

Heel uitzonderlijk met 9 M6 ??
Denk het niet:  De 22xx-reeks Tongeren-Gent rijdt met 9 M6'en rond: Bx-B-B-BD-A-B-B-B-B-HLE18 of 19

Mvg

Rudy

ward

Kan kloppen.
Met de oude dienstregeling en relaties waren het er allesonfs nog 8.
Zal naar ik weet ook eerder de uitzondering zijn, op de meeste relaties rijden ze met 8 rijtuigen naardqt ik weet.. Kunnen er ook meer zijn, ge kunt ze niet allemaal kennen ;)

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

mark7758

Ja je bent Nederlander. Dus ook maar iets oranje fotograferen.


Scheelt de wachttijd te verkorten. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske


Welke loc was je aan het besturen Mark?
Ziet er nog heel netjes uit...

mark7758

Die dag was het een LTE 6400. Maar ja. Alles komt voor. :)

File op de Maasvlakte.


En dat was een G1206.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.