Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

AFB

Bedankt voor het delen. Fleurige kleuren op deze machine.

Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

OlivierV

Van een tijd geleden toen ik eens een overdracht deed met een kameraad van wat wagens. Al snel werd het te donker om nog iets te fotograferen en werden de koetjes precies interessanter dan de treinen.


Rail Feeding G2000 & Koetjes @ Belsele
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: AFB op 18 augustus 2016, 02:16:55 AM
Bedankt voor het delen. Fleurige kleuren op deze machine.

Vriendelijke groeten,

Arno

Graag gedaan  :)


BLOG HLE 2842   Molenstede
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Powered By Diesel

#4308
Vandaag te Diest en Testelt gaan spotten Traxx'en, Desiro's, HLE18, 19 en 21 à volonté. Af en toe wat Infrabel materiaal erdoor (ES512, 513). Reeks zal komende dagen worden aangevuld.



ECR Traxx E186 345-5 Diest 26082016 by W Daelmans, on Flickr



NMBS SNCB 2145-2158 Diest 26082016 by W Daelmans, on Flickr

Infrabel machines:


NMBS SNCB INFRABEL ES512 Testelt 26082016 by W Daelmans, on Flickr


NMBS SNCB INFRABEL Nivelleermachine Diest 26082016 by W Daelmans, on Flickr


NMBS SNCB INFRABEL 7798-6236 Diest 26082016 by W Daelmans, on Flickr


NMBS SNCB Traxx 2824-2843 Testelt 26082016 by W Daelmans, on Flickr


NMBS SNCB INFRABEL Onderstopper Diest 26082016 by W Daelmans, on Flickr


running on heavy fuel

Roel G.

Gezien in de buurt van Schulen tijdens een fietstochtje:





Nog een tweede



Mvg Roel

TBCédric

Ondanks het een traxx is, heb ik toch weeral een nieuwe nummer én toch wel een "speciaal" nummertje. Het is de Traxx van e-drivers.
Met de Modals Shift en op milieuvriendelijke manieren transporteren, probeert B Logistics zich een groene operator te onderscheiden. De e-drivers gaan nog een stapje verder en door gecontroleerd en op een bepaalde manier te rijden, besparen ze tot 30% meer stroom en op die manier ook uitstoot uit.

Een groen transportmiddel wordt nog groener.

De 2843 onder een stralende zon en een niet-zo-super-heldere hemel te Duffel, L27A.


BLOG HLE 2843  Duffel
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Wim,
al dat Infrabel geweld is waarschijnlijk onderweg richting Mechelen.  Daar zijn dit weekend grote werken op L25.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

eve


Powered By Diesel

Citaat van: evan op 02 september 2016, 21:24:17 PM
Wim,
al dat Infrabel geweld is waarschijnlijk onderweg richting Mechelen.  Daar zijn dit weekend grote werken op L25.

Grts

Aha interessant! Heb jij misschien ook iets meer info over de werken dit weekend op lijn 15 tussen Lier en Herentals?
running on heavy fuel

Houdini

Erik en Cedric,

Ik zie 2x loc 2843, op die van Cedric staat e-drivers logo, op die van Erik niets.
Is het logo maar aan 1 kant terug te vinden (dus staat het bij Erik aan de andere kant) of is/was dit een tijdelijke livrei of is een van de fotos al van daarvoor?

Metpetergaathetbeter

is/was langs beide kanten bestickerd ! ;)

oebr

#4316
dit WE was het Terug Naar Toen in Beekbergen. Om de 503666 nog eens terug te zien toch maar eens de behoorlijk lange rit ondernomen en ik heb me dat niet beklaagd. De VSM is een vereniging die heel veel lof verdient want wat die daar van hun project gemaakt hebben is voortreffelijk. Eigenlijk niet al te groot, maar de nochtans indrukwekkende collectie stomers heeft er wel een prima onderkomen annex speelterrein om de oude dag door te komen. Het omliggende landschap is uiteraard ook de moeite waard, en voor de gelegenheid hadden enkele gezellige dames bij de buren een pop-up koffiehuisje opgezet waar ik toch ook wel wat koffietijd doorgebracht heb  ;)

Van die nochtans leuke dames heb ik geen foto's, maar wel van enkele zwarte koninginnen op de rails...






Voor mij was de ster uiteraard de 503666 - een Belgische 50er die daar goed verzorgd wordt (en daar wel als 500073 door het leven gaat)




Leuke verrassing: de 41 241 van Oberhausen is ook bij de VSM terechtgekomen en zal allicht over twee jaar
volop mee kunnen stomeren. Deze lok was in mooiere vennbahn-tijden een graag geziene compagnon van de 503666, dus dit is een plezierig weerzien - ook al is er nog veel werk aan om haar in de oude glorie te zetten, maar de VSM kennende komt dat dik in orde. 

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

eve

Citaat van: Houdini op 03 september 2016, 12:19:09 PM
Erik en Cedric,

Ik zie 2x loc 2843, op die van Cedric staat e-drivers logo, op die van Erik niets.
Is het logo maar aan 1 kant terug te vinden (dus staat het bij Erik aan de andere kant) of is/was dit een tijdelijke livrei of is een van de fotos al van daarvoor?

Mijn foto dateert van 22 juli 2015, genomen in Zwankendamme.

Erik

TBCédric

Citaat van: eve op 05 september 2016, 12:29:44 PM
Citaat van: Houdini op 03 september 2016, 12:19:09 PM
Erik en Cedric,

Ik zie 2x loc 2843, op die van Cedric staat e-drivers logo, op die van Erik niets.
Is het logo maar aan 1 kant terug te vinden (dus staat het bij Erik aan de andere kant) of is/was dit een tijdelijke livrei of is een van de fotos al van daarvoor?
Mijn foto dateert van 22 juli 2015, genomen in Zwankendamme.
Vreemd genoeg die van mij zo goed als een jaartje later: 26 juli 2016. Als je op mijn foto klikt, kon je ook de opnametijd zien, net als locatie e.t.c.. ;)

Door de bewolking kon je mooi langs twee kanten fotograferen. Terwijl ik aan het wachten was op de ECR en de omgeleide overbrenging van de 29.013, kwam er een trein af waarvan ik dacht deze niet meer te kunnen fotograferen. Vele hebben hem op foto, nu ik ook. Of het een van de laatste treinen zijn die nog zo rijden, geen idee. Het zal er van af hangen hoeveel M6 stuurrijtuigen ze nog moeten afwerken.

De HLE 1802 verzorgde hier voor de tractie. Zover mijn geheugen nog mee wil gaan, is dit de eerste 18 dat werd overgedragen aan de NMBS en de personeelsleden van de NMBS via een speciale actie ook konden bestellen in model.

Hoe dan ook, Met I11 stuurrijtuig voorop en de 1802 achteraan, komt deze stam ver aan in Izegem een heeft waarschijnlijk Brugge als halte ofwel eindstation.

De 1802 te Izegem, L66.


NMBS HLE 1802  Izegem
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Powered By Diesel

Een leuke treinsamenstelling voor op de modelbaan: Infrabel lok 7798 met 6 ballastwagons.


NMBS SNCB INFRABEL 7798 Diest 05092016 by W Daelmans, on Flickr

En ook de achterzijde gefotografeerd.


NMBS SNCB INFRABEL 7798 Diest 2 05092016 by W Daelmans, on Flickr

running on heavy fuel