Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

janieburton

Citaat van: stefanic op 14 oktober 2014, 13:02:46 PM
Dat lijkt me inderdaad de Piko te zijn. In ieder geval zeer frai geschilderd! Misschien een interessant 3D-print projectje? Juiste NMBS-kappen voor een bestaand onderstel. Ik denk dat in de ideetjes zoals de Shapeways-84 wel toekomst zit: een bestaand onderstel met een alternatieve bovenbouw.

Als ik me goed herinner was dat onderstel van dat Piko treinstel open en zat daar en zeer simpel motortje in.
 

Peter

Daarjuist onze treinkaarten gaan halen in Antwerpen-Centraal voor zaterdag naar Leuven.
Voor die prijs kunnen we onmogelijk heen en weer naar Leuven reizen.
In Berchem stond de Duikbril 917 in zijn nieuwe kleuren.
Wat mij betreft: afschuwelijk, bijna helemaal lichtgrijs met een geel front. Hoe verzinnen ze het toch.
Geef mij dan maar de goede oude bordeaux stellen
Met vriendelijke groeten
Peter

reeves


D_Loc

Voor wie zich nog verveelt heb ik nog een ruim half uur durende video van treinen in Luxemburg, ik heb namelijk niet alleen maar 1800'en gefilmd tijdens mijn vakantie ;) (klik op plaatje):
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loebaske

Jawade, knap filmke en wat die soms aan de haak hebben...van 13 wagons tot 33 stuks !!!!!!
dan is men baantje op zolder toch wat te klein, kan met een sleep van 22 rijden maar meer neit  :( :( :(

D_Loc

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 17:40:06 PM
Jawade, knap filmke en wat die soms aan de haak hebben...van 13 wagons tot 33 stuks !!!!!!
dan is men baantje op zolder toch wat te klein, kan met een sleep van 22 rijden maar meer neit  :( :( :(
Gelukkig hebben we hier geen Amerikaanse taferelen waarbij je treinen van meer dan 100 wagens ziet ;)
De langste trein die ik zelf heb gezien (in normale omstandigheden) was een lege cokestrein die van Belval richting Alsdorf reed, deze bestond uit 40 wagens (combinatie van Fbl's en Fals'en), de trein werd getrokken door een enkele reeks 55 die met veel kabaal langs de camping in Kautenbach kroop. Dit zal ergens midden jaren '80 zijn geweest. Standaard bestond deze trein uit 33 tot 35 wagens zover ik mij kan herinneren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ward

Op flickr is er reeds een foto van verschenen, maar dit weekend waren er enkele 'vreemde' bezoekers op de lijn 54/52. (via Sint-Niklaas -> Puurs -> Boom -> Antwerpen Centraal )
2x18 met I11 ertussen en tevens een HLE27 met M6 rijtuigen.
Dit weekend opnieuw deze speciale dienstregeling, ik moet zaterdag de 1815 van St-Niklaas naar Antwerpen-Centraal doen, en de 1841 terug naar Sint-Niklaas. (beiden met 2x 18, wie eens een speciale foto wil  ::) )
Met de M6 en 27 is het pas rond 20u12 vertrekken in St-Niklaas, dus dan zal het al wat te donker zijn, maar ook deze samenstelling zal een heel weekend rondrijden

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Ward die 27 met M6 rijtuigen heb ik onlangs ook zien rijden, weet nu niet of het 2 of zelfs 3 weekenden geleden was op zondag.

Wat willekeurige foto's van de iPhone van de afgelopen dagen. Meestal genomen wanneer ik zelf op de trein stond te wachten.





2x HLE21 met staaltrein uit Kinkempois. Wel geen foto langs voor want ik moest zelf mijn trein halen deze ochtend.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marc goovaerts

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 17:40:06 PM
Jawade, knap filmke en wat die soms aan de haak hebben...van 13 wagons tot 33 stuks !!!!!!
dan is men baantje op zolder toch wat te klein, kan met een sleep van 22 rijden maar meer neit  :( :( :(
Er is natuurlijk ook nog altijd N....

ward

Citaat van: OlivierV op 22 oktober 2014, 17:35:44 PM
Ward die 27 met M6 rijtuigen heb ik onlangs ook zien rijden, weet nu niet of het 2 of zelfs 3 weekenden geleden was op zondag.

Op zich is dat idd niet bijzonder, dat ze via St-Niklaas -> Puurs -> Boom rijden echter zeer uitzonderlijk.

Grtz
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--


Frank_N

Citaat van: Huugooke op 27 oktober 2014, 21:56:51 PM
voor de liefhebbers
https://www.youtube.com/watch?v=CSmKeHnmUUQ

Yow, Hugo 8) Ik kreeg deze amper 1 minuut na uw plaatsing! Het notificatiegeding werk weer!!!! 8) ;)
Groet van Frank

Huugooke

Citaat van: Frank_N op 27 oktober 2014, 22:00:16 PM
Citaat van: Huugooke op 27 oktober 2014, 21:56:51 PM
voor de liefhebbers
https://www.youtube.com/watch?v=CSmKeHnmUUQ

Yow, Hugo 8) Ik kreeg deze amper 1 minuut na uw plaatsing! Het notificatiegeding werk weer!!!! 8) ;)
Ja, angstaanjagend hé :D


OlivierV

Nog eens foto's gaan nemen met Stephen bij Moscoubrug. (de dubbeltractie 21's zou normaal ook passeren maar daar zat blijkbaar wat vertraging in).
Foto's staan wel in omgekeerde volgorde maar soit.



Bedieningstrein TW Gentbrugge


Kalktrein


Staaltrein.


Groetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan