Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Peter

Dat was nog de mooiste beschildering. De trams is Beige/bruin.
Nu zijn ze volgekladdert (met folien) met de meest onzinnige reklame.. Het is dan ook een verademing als ik hier af en toe de PCC 7001 zie rondrijden in normale dienst, met zijn bruine kunstleren zetelbekleding, en niet de dikwijls smerige blauwe stoffen die (soms) naar urine stinken.
Ik heb vorig jaar nog de tram verzameling van Johan Tyssens gezien.  Prachtig al die modellejts in Beige of Creme met bruine lijnen
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Blijkbaar kan je die nog steeds huren voor speciale gelegenheden.
Voor de rest helemaal akkoord met Peter. In die oude bakken zag je zelden sporen van vandalisme, temeer natuurlijk omdat de ontvanger mee keek (en de kinderen waren toen braver ;D)
Die bruine lederen stof was veel properder. Als je nu op die stoeltjes gaat zitten is er een grote kans dat je met een natte broek terug opstaat, of erger. En door de bouw had je een natuurlijke airco.

bva25j

Bonjour ,

Dit jaar ben ik terug op de stoommfestival van Mariembourg gekomen... was gelukkig verbazend dat het station van Olloy een nieuwe jeugd gekregen heeft.






Voor mensen die er meer info willen hebben heeft canalc (regionale TV zender) een reportage gemaakt:-) http://www.canalc.be/un-lifting-pour-la-gare-dolloy/

Ook was ik blij de mooie Belgie Staat wagen te zien.



En voor mij, een van mijn favorite motorwagen


En conclusion ...
Avec la retauration de la gare , Olloy est redevenu le plus bel endroit pour moi.

Herwig

Erg mooi, en nu nog dat Golfje en die gele stoeltjes digitaal wegpoetsen, misschien, dan nog mooier.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ge moogt hem eens wassen....'t is schandalig voor hem nog maar een goeie week in je bezit te hebben!!!  :D :D

;)

marc goovaerts

Het lijkt wel: hoe recenter je baanthema, hoe meer je aan het wheateren moet slaan.
Waar vroegere machinisten het koper van 'hun' loc oppoetsten, is het nu alsof de wasinstallaties niet meer werken.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

vyncky

Citaat van: bva25j op 29 september 2014, 18:06:51 PM
Bonjour ,

Dit jaar ben ik terug op de stoommfestival van Mariembourg gekomen... was gelukkig verbazend dat het station van Olloy een nieuwe jeugd gekregen heeft.






Voor mensen die er meer info willen hebben heeft canalc (regionale TV zender) een reportage gemaakt:-) http://www.canalc.be/un-lifting-pour-la-gare-dolloy/

Ook was ik blij de mooie Belgie Staat wagen te zien.



En voor mij, een van mijn favorite motorwagen


En conclusion ...
Avec la retauration de la gare , Olloy est redevenu le plus bel endroit pour moi.

Dat is leuk nieuws!
Dit jaar kon ik spijtig genoeg niet naar het stoomfestival gaan, maar volgend jaar ga ik het gerenoveerde station bekijken!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Citaat van: conducteur op 07 oktober 2014, 14:51:55 PM
Werkt dat ding nu op 2*3kV?  ;D

Voorbereiding voor de grote "black out" - loc's voorzien van een "spook panto" om verdwaalde stromen op te pikken  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Davy

Zondag ben ik naar de openbedrijvendag geweest bij infrabel Leuven en heb deze eindelijk van dichtbij mogen zien. Weet iemand welk rijtuig dit is?


Herwig

#3326
>>>> lijkt géén getrokken  "rijtuig", maar wrak van een 1/2-treinstel.  ( of  1/3de van een drieledig stel  type 6xx )  ??

doomslu

Volgens mij is het een inderdaad een half tweeledig stel (motorwagen type 620), waarvan je een voorbeeld ziet op de cover van 'Treinen van België - De jaren 1960'.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

> indien tweeledig: type 620, bouwjaar A° 1939
> als       drieledig: type 670,        idem.. 

en Luc, leg maar een Nederlandstalig exemplaar van dit nieuwe  "Jaren Zestig"  voor me opzij, met dank bij voorbaat.......           

janieburton

Heeft de oude PIKO niet ongeveer zo een stel uitgebracht dat men na wat verbouwen en herschilderen goed kan laten lijken op dit treinstel:

Citaat van: doomslu op 07 oktober 2014, 22:06:20 PM