Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

Officieel loopt het EBP-signaal van lijn 73 van Deinze tot De Panne-doodspoor, dat is die bundel waar Rian over spreekt. Verder is de sectie De Panne - Duinkerke evenmin uitgerust met GSM-R en TBL 1+. Ga er maar dus vanop aan dat dit stukje opgebroken gaat worden want exploitatiekosten en indienststellingskosten liggen voor deze sectie te ver uit elkaar voor Infrabel.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

SuSke

Even verder google-maps'en over het vervolg van de lijn en je ziet dat ze in Frankrijk zelfs al van in Duinkerken niet meer in gebruik is richting Bray Dunes maar compleet overwoekerd is en zelfs al gedeeltelijk opgebroken.



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

deze lijn 73, westelijk grensgedeelte  Pas-de-Calais/West-Vlaanderen:
dit is in feite het verhaal achter de oorspronkelijke De Panne-H0-modulebaan van de Mobov-club.  De fiddle-yard  "west"  (ligt hier nog ergens op zolder) was dan   "Frankrijk"  ..
We konden zo dus blauwe H0-SNCF-diesels & aantrekkelijke motorwagens tot in  "de Panne"  laten rijden.... .

2012

#3213
Citaat van: conducteur op 15 april 2014, 23:20:11 PM
De trein rijdt tot in station De Panne, net voorbij het station ligt nog een bundel waar in de zomer de extra toeristentreinen worden afgesteld. Verder liggen de sporen er nog voor een heel eind maar zijn in tijden niet meer gebruikt. Men wil deze opbreken, maar er is protest omdat men graag deze spoorlijn zou willen gebruiken voor een vlotte verbinding tussen de westhoek en noord Frankrijk:
http://www.trekhaak-73.be/

Niet alleen in de zomer is die bundel ingebruik, elke dag worden de treinen die in De Panne eindigen uitgeweken naar die bundel, zelfs elke trein die in FDK aankomst wijkt efkes naar die bundel, poetsers gaan der dan eens door, vuilbakjes leegmaken, toiletten kuisen, kopruiten kuisen en dan weer naar perron. De treinen staan daar ongeveer een 30minuten.
S'nachts staan daar altijd 2 treinen met 5x M6 + 27, dan nog 2 P treinen 5x M4 + 18 en diverse stellen breaks en 96.
De bundel word bediend door blok 7 in Brugge, EBP bediening, trouwens de ganse lijn is nagenoeg bediend vanuit FR, starten in de panne, dan Koksijde en Veurne, Diksmuide en Lichtervelde zijn de laatste vanuit Brugge. Tielt zit bij Gent blok 6 (ook op de EBP), Deinze is voorlopig nog in Deinze zelf bediend (ALL RELAIS) en dan De Pinte zit weer in Gent op de EBP, zo heb je de ganse lijn  ;D
Ziehier fotos van toen ik es 2 dagen na elkaar een extra trein moest doen in juni 2010, schoolreis trein, van plopsaland naar het binnenland :-)












chef garde

Schone foto's Kurt!  Met de 23 ...

2012

Citaat van: chef garde op 18 april 2014, 12:33:04 PM
Schone foto's Kurt!  Met de 23 ...

was nog een model zonder airco  :P :P

gunmax1


Bij me op het werk
Wie kan er raden waar dit getrokken is . ::)
En wat voor lokje dit is . ???
En wie zijn broer was onder de NMBS. :-X

Grts


Metpetergaathetbeter


gunmax1

Hey Peter .

Lap heb het al aan mijne rekker.
Was al rap geraden.
Maar voor jou is dit niet moeilijk, de club ligt daar dicht in de buurt ;D.
NMBS zijn lokjes hebben minder power en kleinere wielbasis.
Ondanks gaan ze bijna met pension. :'(
Ze worden vervangen door deze



en nu nog enkele foto's








Metpetergaathetbeter

mijn schoonbroer rijdt met één van die loc's

Groeten Peter ;)

voor5dekeer

Ik heb helaas geen foto om te laten zien, maar heeft iemand toevalig vrijdag jongstleden ook een Franse diesel loc, oud model ergens opgemerkt?
Vrijdag heb ik ter hoogte Hof ter Lo, Borgerhout, in een flits een ouder type Franse diesel zien passeren. Model heb ik net kunnen onderscheiden, maar had in ieder geval de typische donker en lichtblauwe kleuren van de Franse spoorwegen. Tenzij er iets met mijn ogen is natuurlijk...........
Vanop mijn werkplaats zie ik regelmatig leuke combinaties passeren maar kan daar niet altijd foto's van nemen.

Mvgr
Guy

ERVIN

Ik denk dat je deze hebt gezien??


voor5dekeer

Vermoedelijk wel, het was in een oogwenk dat ie passeerde, weliswaar solo.
Iemand meer info, want voor mij is het totaal onbekend terrein.

mvgr
Guy

evan

#3223
Morgen een fotootje, maar ik zag vandaag een trein op L53 passeren met 2 stellen voor London Midland???

Knap zicht :o 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stedahult

#3224
Leuk om de 1:1 versie van één van je modellen tegen te komen.

CargoNet 16 2211 te Älmhult Sverigë. 01-05-2014

Mvh. Steef