Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

hobbyist

#90
Ben afgelopen zondag eens gaan kijken in Neerpelt
http://picasaweb.google.com/Leon061962/NeerpeltStation#

B-Cargo

#91
leuk om eens een deel van Zeebrugge op foto te zien! geen populair station bij spoorwegfotografen heb ik de indruk! en h??l leuk om die Traxx eens te zien in de "cul de sac" van Zwankendamme! heb ik ook eens gezien hoe het wijkspoor er echt uitziet [:)] thanks!!

ERVIN

#92
Mooie foto's mannen , blijf vooral posten h?.[;)]

OMC

#93
citaat:
Geplaatst door patatje70

woensdagavond langs lijn 50a
rare combinatie...voor mij althans
HLE 2109+HLE1353+HLE1345+stuurstand




@ Wim en andere nieuwsgierigen: hou op 17/04 (vandaag zaterdag dus) tussen Oostende en Eupen de treinen 514, 534 en 541 in de gaten want er zou wel eens een grote verrassing kunnen voorhangen. Tip: in grote stations staat een trein makkelijk stil [;)])
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

bollen neus

#94
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mooie foto's mannen , blijf vooral posten h?.[;)]



@ Ervin, inderdaad mooie foto's, goed om na te maken voor jou baan?[:)]

patatje70

#95
citaat:
Geplaatst door OMC
citaat:
Geplaatst door patatje70
woensdagavond langs lijn 50a
rare combinatie...voor mij althans
HLE 2109+HLE1353+HLE1345+stuurstand
@ Wim en andere nieuwsgierigen: hou op 17/04 (vandaag zaterdag dus) tussen Oostende en Eupen de treinen 514, 534 en 541 in de gaten want er zou wel eens een grote verrassing kunnen voorhangen. Tip: in grote stations staat een trein makkelijk stil [;)])
we gaan seffens eens gaan kijken in Gent st-pieters...mvg Wim

C.B.

#96
Even corrigeren op de voorgaande fotoreeks , dat de 7780/7777 een Hupac trein naar Novara (Itali?) als last hadden , en niet de IFB/ECR trein naar Barcelona.
Het was de 40241 die met een grote vertraging door Deurne reed door gebrek aan een TRAXX 28.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#97
citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door Re460

Even corrigeren op de voorgaande fotoreeks , dat de 7780/7777 een Hupac trein naar Novara (Itali?) als last hadden , en niet de IFB/ECR trein naar Barcelona.
Het was de 40241 die met een grote vertraging door Deurne reed door gebrek aan een TRAXX 28.

Ah, dan was dat een foutje van mijn correspondent! Rap ff veranderen, bedankt [;)]





Geen dank[;)]
En om het nog beter te zeggen : deze Hupac trein heeft feitelijk de Hupac terminal in Busto Arsizio (in de regio van Novara/Gallarate)als bestemming.
Groetjes.
Claudio.

trainfreak

#98
citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door patatje70

woensdagavond langs lijn 50a
rare combinatie...voor mij althans
HLE 2109+HLE1353+HLE1345+stuurstand




@ Wim en andere nieuwsgierigen: hou op 17/04 (vandaag zaterdag dus) tussen Oostende en Eupen de treinen 514, 534 en 541 in de gaten want er zou wel eens een grote verrassing kunnen voorhangen. Tip: in grote stations staat een trein makkelijk stil [;)])

Ook niets gezien, enfin, toch niets "extra's".
Spoorse groeten
Dimitri

OMC

#99
@ Trainfreak en Wim, sorry gasten maar blijkbaar is alles op het laatste ogenblik afgeblazen. Normaal zou er in de 3 opgenoemde IC's een HLE18 mee achter de HLE13 gehangen moeten hebben, vanmiddag kreeg ik ook al een telefoontje van een spotter die me zei dat het allemaal afgeblazen was. Risico's van 't vak, zo heb ik al dikwijls voor piet snot naast de sporen gestaan [V]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

#100
@Re460 , door een gebrek aan een Traxx??

Hebben ze daar dan al niet genoeg locs meer van??
Waar zijn die dan allemaal naartoe , als ik sta te spotten in de omgeving van Berchem , dan zie je bijna niets anders meer dan een Traxx.[:p]

C.B.

#101
citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Re460 , door een gebrek aan een Traxx??

Hebben ze daar dan al niet genoeg locs meer van??
Waar zijn die dan allemaal naartoe , als ik sta te spotten in de omgeving van Berchem , dan zie je bijna niets anders meer dan een Traxx.[:p]



Inderdaad , voor een buitenstaander om het maar even zo te zeggen , lijkt het allemaal maar dat er bijna niks rond rijdt dan TRAXXEN , maar wij zitten echt met een tekort aan deze lok's omdat er een deel naar de BENELUX verhuisd zijn ,
en om voor alle grafieklijnen te kunnen voldoen mogen er maar 1 tot 2 buiten dienst staan.
Vergeet ook niet dat de lok's geregeld een onderhoud moeten krijgen in de werkplaats + storingen verhelpen , zandbakken bij vullen , wielen herprofileren en zo voort..
Momenteel worden alle treinen richting Rotterdam Kijfhoek al terug met 77'en ATB/PZB gereden. ([xx(])
Ook voor treinen richting Aachen West wordt een setje 2 tot 3 77'en (ATB/PZB) ingezet afhankelijk van de last bij gebrek aan een TRAXX (zoals de 40241 hierboven of vorige pagina).
Ook omdat er enkele treinen zijn bijgekomen maakt de beschikbaarheid ervan niet gemakkelijker op.
De lok's hebben ook al wat kilometers afgelegd in de 3 landen.
...
wordt vervolgd.
Groetjes.
Claudio.

OMC

#102
Ik heb een oplossing: steek opnieuw enkele 55igers mee in de omlopen tussen Antwerpen en Montzen, net zoals vorig jaar tussen 01/2009 en 03/2009 [:D]

Neenee, hetgene Re460 zegt is duidelijk zichtbaar hoor. Ik zie vrij vaak traxxen op sleep terug naar Antwerpen rijden en vaste diensten waar traxxen op moeten zitten zijn vaak al 77/78 of zelfs 23 (tot Montzen) geweest. 1 ding jammer: op Gremberg-Antwerpen hadden ze de BR225 nu goed kunnen gebruiken om locs uit te sparen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C.B.

#103
Mijn persoonlijke voorstel:
De TRAXXEN terug halen van de Benelux of enkele bij leasen.
Laat die 225'en maar in Duitsland zitten.
Ik reed er absoluut al niet te graag mee en was maar al te blij dat die van het toneel is verdwenen. (en er waren er nog die er niet graag mee reden)
En vermits we meestal nogal zware lasten bij hebben , is een diesellok helemaal niet geschikt meer in de Voerstreek en de helling van Gemmenich[:)]
Ik heb onlangs maar met ongeveer 40 km/u naar boven kunnen rijden (tussen Vis? Haut en Gemmenich) met 3x HLD 77 en 1900T (vol vermogen) terwijl dit voorzien was voor 1 TRAXX.
Tegenwoordig worden ook al 3600T treinen ingelegd en gereden door TRAXXEN in treinschakeling.
Groetjes.
Claudio.

PeterBrz

#104
Wat een namiddagje fietsen al niet opleverd;
Lijn 34 - Hoeselt, 's Herenelderen









Meer van dit leuks is te vinden op
//www.flickr.com/peterbarzeele

Groeten, Peter