Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Davy

In Schaarbeek staat al een tijdje een nieuw treinstel van "ik dacht" de NS. De kleuren zijn wit en blauw. Gisteren reed ik er nog eens voorbij
en zag hoe dat stel over de ganse lengte vol met graffiti beklad is. Dan stel ik mij de vraag, gaan ze de M7 rijtuigen ook ergens
zomaar stockeren waar iedereen aan kan!?

Geert

Dat is daar in Zichem een mooie omgeving om te fietsen zo langs de spoorweg. Met dit weer ook de fiets en fototoestel bovenhalen.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

evan

Citaat van: Davy op 17 februari 2019, 08:42:35 AM
In Schaarbeek staat al een tijdje een nieuw treinstel van "ik dacht" de NS. De kleuren zijn wit en blauw. Gisteren reed ik er nog eens voorbij
en zag hoe dat stel over de ganse lengte vol met graffiti beklad is. Dan stel ik mij de vraag, gaan ze de M7 rijtuigen ook ergens
zomaar stockeren waar iedereen aan kan!?

Die kans bestaat ... 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ward

Citaat van: Davy op 17 februari 2019, 08:42:35 AM
In Schaarbeek staat al een tijdje een nieuw treinstel van "ik dacht" de NS. De kleuren zijn wit en blauw. Gisteren reed ik er nog eens voorbij
en zag hoe dat stel over de ganse lengte vol met graffiti beklad is. Dan stel ik mij de vraag, gaan ze de M7 rijtuigen ook ergens
zomaar stockeren waar iedereen aan kan!?

Trein die je gezien hebt is de Arriva flirt, de zogenaamde "3 landen trein" die wegens ontbreken van veiligheidssystemen momenteel niet op het infrabel netwerk mag rijden. Ik vrees ervoor dat de M7's eenmaal ze gaan beginnen rijden en in bepaalde bundels terecht gaan komen ook onder de graffiti gaan staan..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

In de laaghangende avondzon deze week, toch heerlijk zo na het werk even een half uurtje ontspannen in de buitenlucht en een leuke goederentrein voorgeschoteld krijgen.


Lineas 186 453 @ Destelbergen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Lijn50

Vrijdag 15/2 heb ik een poging ondernomen om de interwormingstrein tussen Gent en Kinkempois te fotograferen. Pech, de 513-10 reed zonder vracht naar Gent en keerde eventjes later eveneens zonder vracht terug.

Toch zag ik deze mooie autotrein rijden.
Wichelen 15/2/2019
Lineas 1304--2019_02_15_023 by Philippe Smets, sur Flickr

en zaterdag zag ik deze, weliswaar lege, autotrein rijden
Wonck 16/2/2019
ECR 186165--2019_02_16_021 by Philippe Smets, sur Flickr

Gerolf

Citaat van: Lijn50 op 18 februari 2019, 13:39:30 PM... een poging ondernomen om de interwormingstrein tussen Gent en Kinkempois te fotograferen.

Is dat een tikfout? Die naam doet me denken aan de onkruidverdelgingstrein, maar ik zal wel op een dwaalspoor zitten  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Een ontwormingstrein?  ;D
Neen, het gaat om een intervormingtrein meen ik, wat dat ook moge zijn...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Misschien een trein die wagons van het ene vormingsstation naar het andere vormingsstation sleept om daar andere treinen te laten vormen die dan weer naar andere vormingsstations kunnen gesleept worden met een intervormingstrein.

Zo blijft de arbeid een beetje in de wereld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#5364
Ik dacht dat niet (overal) meer gevormd wordt en dat die ergens centraal (waar?) gevormd worden en getrieerd worden,en van daaruit uitgevoerd worden(van de vroegere vormingsstations gaat die trein naar (ik weet het niet .......)

https://www.flickr.com/photos/80559116@N06/41213055255 hier nog eentje ter bevestiging

Gerolf

Citaat van: SuSke op 20 februari 2019, 10:03:12 AMMisschien een trein die wagons van het ene vormingsstation naar het andere vormingsstation sleept om daar andere treinen te laten vormen

Klinkt logisch ... kan er iemand dit bevestigen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

in Gent Zeehaven wordt eigenlijk niet meer gerangeerd als voorheen, een heleboel investeringen werden gedaan om die eigenlijk nog nauwelijks/niet te gebruiken,een beetje kortetermijnvisie, besparingen, opdelen, enz.... ik informeer eens waar er nog echt wordt gerangeerd, ik veronderrstel in het Antwerpse ?

55erke


Een intervormingstrein rijd in principe tussen 2 vormingsstations.
Bvb Antwerpen noord -    kinkempois
Kan ook buitenland zijn ,
Bvb Antwerpen Noord -   Gremberg ( Keulen)

Er word natuurlijk enkel gerangeert en getrieerd daar waar het economisch interessant is, bvb waar er veel klanten sammenzitten of een belangrijk knooppunt.

Groetjes
Johan







OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan