Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Herwig

#5250
Dan vindt Michiel deze groen/groene rustieke versie van deze motorwagen wél mooi ?   
( 'k heb zo'n oudje als messingmodel van het toenmalige TTM )

https://www.flickr.com/photos/131491887@N02/36260035720/    (foto gewoon ter info~met dank aan G. Nauwelaerts)

Michiel

Ik heb een zwak voor de groene periode van de NMBS, dus inderdaad, deze groene livrei voor de 604 vind ik beter passen. Maar gelukkig verschillen smaken.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

the_gold


VBS

De TSP heeft de ex 5117 herschilderd als 5001  verkocht aan de maatschappij Somei en per dieplader naar Auvelais vervoerd op 02 mei 2018 . De dieselmotor en hoofdgenerator gaan naar italie om een daar aanwezige 51er te depanneren ,de TSP had deze lok aangekocht voor onderdelen voor andere loks maar vanwege plaats gebrek ....er is nog meer te koop ;

http://www.pfttsp.be/index.php/fr/a-vendre

Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

the_gold

Geen slechte keuze van het tsp. Loc had al bij al weinig meerwaarde aangezien ze al een 51 hebben en hij toch niet rijvaardig was. Maar de keuze om de 25.5 te verkopen snap ik tot op heden niet.

55erke


Hoy,
Vandaag gespot te Testelt ;

20180928_180416 by nmbs 5531, on Flickr

20180928_180441 by nmbs 5531, on Flickr

Groetjes
Johan

mardig23

Wat zou dat kosten, die 2551 ???

Ik zou hem wel willen ;D
Mvg Karl

ronny-vdv

Citaat van: the_gold op 28 september 2018, 16:17:58 PM
Geen slechte keuze van het tsp. Loc had al bij al weinig meerwaarde aangezien ze al een 51 hebben en hij toch niet rijvaardig was. Maar de keuze om de 25.5 te verkopen snap ik tot op heden niet.
Ja, ik snap het eigenlijk ook niet, maar ja, we zijn in België.
Niks stimulerends voor ons historisch patrimonium.
Elektrisch mag er niet op het net gereden worden, want het kan concurrerend zijn, daarentegen in het buitenland kan het allemaal wel.
Ik heb al eens gedacht om dit eens aan te kaarten bij het Grondwettelijk Hof in Straatsburg.
TSP mag de goede bedoelingen hebben om ons oude loks te bewaren, maar als ze ze nooit mogen gebruiken en daardoor inkomsten mislopen, is dit een spijtige zaak.
Eén werkende stoomlocomotief type 29 van de NMBS en type 64, zegt genoeg over onze toestand.
Ik vraag mij af of er dit jaar ritten gedaan zijn met de type 29. Ze kunnen hem opnieuw laten oproesten en als er een evenement is, zoals bv 200 jaar spoorwegen, kunnen ze hem terug naar Meiningen sturen om hem te laten herstellen.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Ik dacht dat er geen ritten meer mogen gedaan worden door museumlocs van de nmbs/tsp op het net.
Waarom zou anders plots de nmbs locs 6041,5166,5404,59 nergens meer te bespeuren zijn? Die kwamen geregeld nog eens buiten.

SuSke

Tja, dat krijg je wanneer je de boel opsplitst in 2 gescheidein firma's
Het net behoort toe aan Infrabel, die vrij mogen beslissen wat kan en wat niet kan.
De museumlocs zijn van NMBS en die moeten zich schikken naar de regels (nukken) van Infrabel om te mogen rijden.
Ze krijgen gewoon geen rijpad ter beschikking.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

Tja, die 2 verschillende firma's.

Weet je dat de HL 29.013 werd aangepast om te kunnen rijden op het huidige spoorweg net, dit tegen ettelijke ' E U R O  '  S' , en nu uitgerust is met een systeem tussen TBL1- en ETCS.

Echter, de bekwame heren die dit opgedragen hebben om dit uit te voeren, op deze al verbouwde stomer, hebben *VERGETEN* de nodige stappen te ondernemen om de 'huidige' wetgeving te laten aanpassen!

Gevolg, een omgebouwde zeer dure HL 29.013, die echter geen enkele meter mag voortbewegen op het nationale net.

Geld, dat veel beter had kunnen gebruikt worden, om andere belangrijke zaken te kunnen herstellen, dus te bewaren voor ons nageslacht.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

ronny-vdv

Mag ik vragen over welke wetgeving het gaat ?
Mvg,

ronny-vdv

ERVIN

We zijn hier wel aan het afwijken hé mannen , misschien kan je hier een apart draadje voor opstarten? ;)

C.B.

Citaat van: the_gold op 29 september 2018, 12:51:40 PM
Ik dacht dat er geen ritten meer mogen gedaan worden door museumlocs van de nmbs/tsp op het net.
Waarom zou anders plots de nmbs locs 6041,5166,5404,59 nergens meer te bespeuren zijn? Die kwamen geregeld nog eens buiten.


Omdat ook al het materieel minstens voorzien moet zijn van TBL 1+ om op het Infrabel net te rijden.
Groetjes.
Claudio.

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: ronny-vdv op 29 september 2018, 18:26:10 PM
Mag ik vragen over welke wetgeving het gaat ?

*****-----*****-----*****-----*****-----*****-----*****-----*****-----*****-----*****

Bonjour, Goeie Dag, Hello, Hej, Gute Tag, Bon Dia,

Uw vraag is al gedeeltelijk beantwoord door andere deelnemers.
De oude 'nieuwe wetgeving ivm. ALLE museum tractie materiaal' is nog steeds van kracht!  De huidige nieuwe admin. generatie in binnen de ministeries en de toekomstige zijn er faliekant tegen!

Geen rijpaden worden gegeven aan tractie voertuigen, die niet voorzien zijn van minstens TBL1+, EN werden goedgekeurd door INFRABEL............

Het oude liedje van oneerlijke concurrentie, ivm. met de elektrische tractie voertuigen, is in de werkelijkheid van toepassing, want bij de NMBS rijd er nog veel oud (40j+) materieel rond.  Bij gebrek aan de juiste investeringen.

Je hebt gelijk dat er in het buitenland wel degelijk rondgereden word met elektrische tractie voertuigen, kijk maar naar DK, D, F, CH, I, CZ, A, om maar enkele voorbeelden aan te stippen.

Als onafhankelijke stoomlocomotief (ook dieseltractie) bestuurder (met een lic.) en een medische lopende keuring, kan ik in België geen diensten aanbieden aan bedrijven die bestuurders zoeken voor oud tractie materiaal.

Ander vb;
De spoorlijn 163 tussen LRB (Libramont) <-> LS + LN (Bastonge) is al jaren het discussie punt tussen 2 burgemeesters, de passagiers die de bussen van de TEC moeten nemen als vervangmiddel, met een dood gewoon treinticket, zitten op piekuren overvol en worden vele malen ontdubbeld? Toch bijft " M E N " beweren dat er GEEN reizigers genoeg zijn om deze 'Tijdelijke spooraanpassing = wel 25 jaar' verder uit te werken.

I rest my case!   

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.