Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

Mooie foto's Johan  ,we moeten eigenlijk samen nog eens gaan spotten hé.  ;)
En je dag zal helemaal goed geweest zijn toen daar plots die 55er voor je lens kwam.

Michiel

Mogelijk ben ik wat wereldvreemd, en is het moderne tijdperk aan me voorbijgeschoten, maar ik was verrast om een groene HLD62 te zien in operationele dienst, helemaal strak en vers zonder griffiti of tags! Worden de groene met 1970 livrei zo groen gehouden, ook met een groot onderhoud?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Zie er in elk geval veel mooier uit dan de gele en blauwe 62 ers.
maar smaken verschillen natuurlijk
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#4908
er gaat een gerucht dat de bestuurder en vrienden? instonden voor de kosten die werden gemaakt met deze herschildering, trouwens heeft er al graffiti opgestaan langs één kant, deze loc staat geregeld niet zo ver van ons clublokaal geparkeerd wanneer hij niet gebruikt wordt! ;)

dieselfreak

Hij was deze week ook te zien op Spoorlijn 59 in Belsele, ik heb hem voor mijn deur zien passeren, het prachtige geluid kreeg ik er gratis bovenop. Lang geleden dat ik nog met zoveel plezier naar een locomotief heb gekeken. Die moderne rommel die ik dagelijks zie voorbijkomen kan mij echt niet boeien.
MC

59erke

Citaat van: dieselfreak op 14 oktober 2017, 20:31:27 PM
Die moderne rommel die ik dagelijks zie voorbijkomen kan mij echt niet boeien.

Denk dat er nog zo zijn...
Ik ben ook nog altijd fan van die oudere loks in de oude kleurstelling.
Van het nieuwe materiaal is er zeer weinig waarvoor ik nog opkijk
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

itchy

Citaat van: Michiel op 14 oktober 2017, 20:02:04 PM
Mogelijk ben ik wat wereldvreemd, en is het moderne tijdperk aan me voorbijgeschoten, maar ik was verrast om een groene HLD62 te zien in operationele dienst, helemaal strak en vers zonder griffiti of tags! Worden de groene met 1970 livrei zo groen gehouden, ook met een groot onderhoud?


PRACHTIG!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Firewolf

Een eerste poging om eens een afbeelding toe te voegen...

Enkele weken geleden met de trein op vakantie geweest naar Budapest. O.a. met een Railjet van de OBB meegereden...


Geert

Citaat van: Firewolf op 15 oktober 2017, 19:07:31 PM

Enkele weken geleden met de trein op vakantie geweest naar Budapest. O.a. met een Railjet van de OBB meegereden...



We hadden elkaar daar kunnen tegenkomen, ik heb er midden september gezeten.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ronny-vdv

Citaat van: Michiel op 14 oktober 2017, 20:02:04 PM
Mogelijk ben ik wat wereldvreemd, en is het moderne tijdperk aan me voorbijgeschoten, maar ik was verrast om een groene HLD62 te zien in operationele dienst, helemaal strak en vers zonder griffiti of tags! Worden de groene met 1970 livrei zo groen gehouden, ook met een groot onderhoud?


Ik vind het wel heel moedig dat de NMBS of Infrabel eens een lok in oude livrei laat  8)
Mvg,

ronny-vdv

OlivierV

Loc 6219 heeft heel lang in het groen rondgereden, ik weet niet zeker maar het kan zelfs zijn dat die nooit geel is geraakt, deze reed met een aangepaste schildering '70 rond waarbij de bovenste gele banden op de zijkant niet helemaal doorliepen.

Bij een revisie werd beslist door enkele werknemers van het atelier van Merelbeke de loc ipv groen te maken gewoon opnieuw in de schildering '70 te stoppen, een beetje helaas wel met de bovenste gele band doorlopend. Verder doet men z'n best om de loc zo grafitivrij mogelijk te houden. Herschildering gebeurde ook op hun kosten;.



Plaatje van nabij Namen van afgelopen weekend tijdens onze fietstocht.

NMBS SNCB AM Cityrail @ Marche-les-dames
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

celtjan

#4916
Citaat van: Michiel op 14 oktober 2017, 20:02:04 PM
Mogelijk ben ik wat wereldvreemd, en is het moderne tijdperk aan me voorbijgeschoten, maar ik was verrast om een groene HLD62 te zien in operationele dienst, helemaal strak en vers zonder griffiti of tags! Worden de groene met 1970 livrei zo groen gehouden, ook met een groot onderhoud?



Die 6219 is eigenlijk altijd zo goed als mogelijk in zijn oorspronkelijke staat gebleven. Nie alleen de buitenzijde. Maar ook heeft men geprobeerd om alle toestellen binnenin zo goed  mogelijk te behouden. Dit door de liefhebbers onder werklieden van de werkplaats Merelbeke, waar nu ook de "Expo loc" onder dak rust (vroeger te A'pen Dam). De groene 62'er zet gewoon z'n diensten voort voor Infrabel, samen met de blauwtjes.
Gr,
Jan(tje)

Michiel

Wel, het was een verademing om deze loc zo onverwacht te zien, een beetje als thuis komen. Pracht-initiatief van de mannen van de werkplaats van Merelbeke.  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ronny-vdv

Merelbeke, een mooie en toffe gemeente, hé  ;)
Ik kan het weten  8)
Mvg,

ronny-vdv

T13 rules

Citaat van: celtjan op 16 oktober 2017, 18:34:50 PM
Citaat van: Michiel op 14 oktober 2017, 20:02:04 PM
Mogelijk ben ik wat wereldvreemd, en is het moderne tijdperk aan me voorbijgeschoten, maar ik was verrast om een groene HLD62 te zien in operationele dienst, helemaal strak en vers zonder griffiti of tags! Worden de groene met 1970 livrei zo groen gehouden, ook met een groot onderhoud?



Die 6219 is eigenlijk altijd zo goed als mogelijk in zijn oorspronkelijke staat gebleven. Nie alleen de buitenzijde. Maar ook heeft men geprobeerd om alle toestellen binnenin zo goed  mogelijk te behouden. Dit door de liefhebbers onder werklieden van de werkplaats Merelbeke, waar nu ook de "Expo loc" onder dak rust (vroeger te A'pen Dam). De groene 62'er zet gewoon z'n diensten voort voor Infrabel, samen met de blauwtjes.
Gr,
Jan(tje)
dit klopt bij helemaal... de 6219 is de enige lok die nog NOOIT een tussentijdse revisie heeft gekregen in Salzinnes... het toeval wilde dat net toen hij in jaren 80 naar Salzinnes moest voor zijn TTH(=tussentijdse herziening) , de lok enkele weken voordien in een ongeval met een auto betrokken geraakte. De neus was er redelijk erg aan toe... toen werd vanuit de werkplaats Merelbeke gelobbyd om de herstelling ter plaatse te mogen en tevens de TTH uit te voeren tijdens de herstellingen. vandaar dat de laatste lok van de reeks is die nog zijn originele elektrische bekabeling heeft behouden van bij de constructie in de jaren 60 en ook in de stuurpost de "banaan-vormige" Ampèremeters uit die tijd. na deze TTH werd de schildering behouden en geopteerd om de lok in zijn verdere levensloop in deze kleurstelling te bewaren. na de overheveling naar Infrabel was er inderdaad een privé-initiatief om de kast opnieuw in een nieuw groen kleedje te steken en de bouwplaten te reproduceren en terug te plaatsen..
bij mijn weten is dit de laatste "groene"62, de 6256 en de 6244 zijn reeds gemoderniseerd naar de blauwe kleurstelling na een doorgang te Salzinnes.
ps : de 6244 had nog zijn originele rode bouwplaten...