Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

betonnen afsluiting type Roeselare

Gestart door eddy, 01 januari 2010, 21:50:15 PM

Michiel

De uitdaging om het zelf te doen is er natuurlijk ook.

Moeilijk om zo op foto van vrij ver te vergelijken; ze lijken vrij sterk op elkaar. Maar algemeen vind ik het betonwerk niet iets te zwaar uitvallen. Ietsie pietsie dunner, kan dat?

en zoals Franky opmerkte zijn er nog een paar "foutjes" in het ontwerp: de middelste staander is dunner, en de staanders links en rechts verdwijnen gedeeltelijk in de paal. Maar dat is eigenlijk een beetje muggeziften, want het algemeen aspect ziet er al niet slecht uit.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

hapkin

CiteerWat meteen opvalt is dat de middelste stijl even breed is als al de rest, maar in werkelijkheid is die veel smaller...

Het is me ook opgevallen... ik denk dat er iets is misgelopen met knippen /plakken.
Bij de eerste foto was het idd dunner. Ik ga het eens opnieuw bezien

CiteerSteve, ik weet niet wat je er zelf al van vind maar de gelaserde van C-Traccs zijn toch fijner
Dit is niet negatief bedoeld maar een gewone opmerking, omdat ik niet weet wat de mogelijkheden van uw toestel zijn.

Ik weet het Peter, maar het gaat me er gewoon om iets te zelf te maken ipv kopen
kopen kan altijd, maar zelf iets maken...


CiteerDe uitdaging om het zelf te doen is er natuurlijk ook.

Moeilijk om zo op foto van vrij ver te vergelijken; ze lijken vrij sterk op elkaar. Maar algemeen vind ik het betonwerk niet iets te zwaar uitvallen. Ietsie pietsie dunner, kan dat?

en zoals Franky opmerkte zijn er nog een paar "foutjes" in het ontwerp: de middelste staander is dunner, en de staanders links en rechts verdwijnen gedeeltelijk in de paal. Maar dat is eigenlijk een beetje muggeziften, want het algemeen aspect ziet er al niet slecht uit.  8)

Ik heb de indruk dat het niet zo heel slecht is, niet vergeten dat het een foto van zeer dichtbij is he.
Maar er is zeker nog ruimte voor verbetering.
Het probleem is dat de eeste laag te breed uitloopt,en hierdoor krijg je de indruk dat het te dik is
Daarvoor moet ik de juiste instelling nog voor vinden...
Ook denk ik dat een kop van 0.4 te dik is voor zo iets fijn te maken. ik zal volgende week eens zien om een kop van 0.2 te kopen
Enfin ik hou jullie op de hoogte...




Steam.N

Steve, ik vind je afsluiting er super goed uitzien !!!
Knap !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }