Grafitti op treinen...

Gestart door Roderik, 06 december 2009, 15:45:23 PM

Roderik

En wat staat er op de voorkaft? Inderdaad...

imghttp://img5.imageshack.us/img5/5338/tr001i.jpg/img

bringing art to the trains
Kristian Kutschera
Release Date: 05 / 2009

Languages: ENG

Softcover/Paperback, 21 x 26, 216 Pages

Genre: Graffiti / Art
ISBN: 978-3-939566-25-0
Always be modelling!

loebaske

#1
t'is dan nog een stel van bij ons, de muis[:)][:)][:)]

conducteur

#2
Zoals je ziet kan graffiti mooi zijn,
maar als het 'vandalisme' is? NEEEEN!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Roderik

#3
citaat:
Geplaatst door loebaske

de muis[:)][:)][:)]



Raar. Hier noemen ze dat een varkensneus...
Always be modelling!

Michiel

#4
Mijn mening? Ik snap ten eerste niet dat men dit geklidder dit "kunst" noemt. Ten tweede dat men daar reklame voor gaat maken in "vak"bladen, wat alleen maar aanzet tot nog meer vandalisme. En ten derde dat "men" dit soort van eigendomsvernieling zomaar tollereert, zonder een krachtigere aanpak. Het kost de maatschappij tonnen geld, en de buurt wordt er ook niet frisser mee. Kortom, weg ermee, en vooral de misplaatste addoratie zoals in dit tijdschrift is totaal ongepast! Het zal je eigen huisgevel of auto maar zijn!

Maar, nogmaals, dat is mijn mening. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#5
Schandalig.[}:)][}:)][}:)]
Als die idioten met verf willen kliederen, dat ze het dan op hun auto enz doen, maar dat ze van andermans eigendom afblijven.
Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

#6
Wij wonen langs de lijn 123 (geraardsbergen-edingen) en hier rijden soms wel zeer 'gedecoreerde' exemplaren langs.
Wat ik me dan afvraag is, wat kost dat dan allemaal niet. Een spuitbus is toch niet goedkoop? En hoeveel tijd neemt dat niet in beslag?
Hier is nog andere foto's uit dat boek. Zoiets doe je toch niet op een uurtje?



Always be modelling!

Michiel

#7
Bovenstaanden voorbeelden zijn eerder uitzonderlijk. Over het algemeen gaat het om dit soort werk, waarbij taggers hun territorium met een plasje hier en plasje daar lijken te moeten afbakenen, zoals hier, het station van Linkebeek, of een willekeurig tweetje... "state of the art"? [xx(]


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pol

#8
citaat:
Geplaatst door Roderik








Dit lijken mij eerder zaken die met toestemming gebeurd zijn. Op een uurtje krijg je dat inderdaad niet klaar!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

trainfreak

#9
citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door loebaske

de muis[:)][:)][:)]



Raar. Hier noemen ze dat een varkensneus...



Toen die nog in het grijs rondreed zeiden ze 'grijze muis'
Spoorse groeten
Dimitri

chef garde

#10
Ik heb altijd al gedacht dat die mannen gesponsord werden door firma's van verfafbijters die leveren aan NMBS ... peis dat we als modelbouwers ook wel de prijzen en de te bespuiten oppervlakte van 1 zo'n flesje kennen, pakt dan voor een rijtuig 2,5 m hoog en 25 meter lang, is ruwe schatting 62,5 m?.  Voor die prijs aan spuitbuskes kopen wij ons al een schoon miniatuurtreintje!

Helaas onderneemt niemand actie hiertegen ...

rixke rail

#11
citaat:
Geplaatst door chef garde

...  Voor die prijs aan spuitbuskes kopen wij ons al een schoon miniatuurtreintje!




En zelfs die zijn ook al niet meer veilig ! [:D]



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN


patatje70

#13
ieder zijn hobby, maar waarom doen ze dit niet op hun eigen bezittingen??? ik vind het vandalisme.. punt uit
op een brug of betonpijler..waarom niet, of fabrieksgebouwen die gesloopt dienen te worden, maar toch niet op gevels,rolluiken... en treinen uiteraard
ik vind ze wel dikwijls mooi.. er zitten echte artiesten bij,maar ze moeten van andermans eigendom blijven..waar we dikwijls hard voor gewerkt of gespaard hebben....

Wim

Roderik

#14
EIGENLIJK... is hier geld uit te slaan...[}:)]

Stel dat iemand nu voor een aangenaam prijsje modellen beschildert, dan heb je echt iets unieks op je baan rijden...

Om het dan nog realistischer te houden, weet je vooraf niet wat er op zal staan.[8D] Kwestie, van het ochtendlijk 'GODMILJAAR'-gevoel van de machinist of conducteur te evoceren...
Always be modelling!