Foto's op Central station 2 Marklin plaatsen

Gestart door 2308john, 05 december 2009, 15:31:44 PM

2308john

Hallo,


Heeft er iemand een idee hoe dat je foto's van je eigen treintjes in de database met icoontjes plaatst?

Hoe ga je praktich te werk ...???

Alvast bedankt voor een reactie,
 

INFO

Ik zou zeggen lees de handleiding en doe stap voor stap wat daar in staat. Dat is wat ik zou doen in alle geval.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

2308john

Dat is het net ik vind er niets van terug in de handleiding, heb jij er ??n? Bezorg ze me dan h??l snel ...

Alvast bedankt
 

INFO

Maar wat geeft jouw het idee dat je die plaatjes er zelf in kunt zetten, waar heb je die informatie vandaan. Wat denk je als de gebruiksaanwijzing je daar niets over te vertellen heeft, wat er dan aan de hand zou kunnen zijn?
Kan 2 dingen betekenen, of de handleiding is niet kompleet, of de optie bestaat niet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

2308john

Ik heb ondertussen al een antwoord gevonden op de vraag (lees hier onder), toch bedankt voor de reacties

link:
http://www.modeltreinacademie.be/index_bestanden/Download-bestanden/4.21%20-%20Modeltrein%20Academie%20-%20De%20nieuwe%20Marklin%20Central%20Station.pdf

Het zou mogelijk zijn volgens M?rklin om eigen foto?s in te lezen. We hebben de
procedure daartoe herhaaldelijk geprobeerd, maar zijn er niet in geslaagd foto?s in te lezen. Je moet
trouwens een ervaren computergebruiker zijn om de foto in het juiste formaat op de goede plaats op
de stick te zetten. Bij navraag blijkt dat de ter beschikking gestelde procedure (nog) niet werkt.
M?rklin zou in ??n van de komende updates een extra ?knop? toevoegen zodat het inlezen van
bestanden eenvoudiger zou moeten kunnen gebeuren. In de nieuwe generatie mfx-decoders zou een
foto worden ingeschreven, zodat deze gewoon kan worden uitgelezen. Afwachten
 

INFO

Hummm, bij het lezen van die tekst, bekruipt me het gevoel dat hij geschreven is door iemand die net het naadje van de kous niet kent.

De eerste regels die ik las daar stonden al onjuistheden in.

Maar het is bij marklin al jaren hetzelfde, je wordt door foldertjes een worst voorgehouden, en meestal komt het nooit op de markt, of is tussentijds het product al weer vervangen door een ander.

Het is hetzelfde als bij de religie, je denkt dat het kan, maar je wordt toch belazerd.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

2308john

Ik heb het antwoord op de vraag gevonden...

Het moet een PNG bestand zijn van 128 x 48 pixels

Een mapje met de naam Icons op je usb-stick maken en daar de foto's in overbrengen.

De usb-stick in de CS2 brengen (netwerkkabel uittrekken) en updaten via usb-stick aanduiden en ...hups a kee...

Ze staan erop .
 

Klaas Zondervan

En waar heb je dat antwoord dan gevonden? Stond het in de handleiding, of heb je net zo lang zitten experimenteren tot het lukte?

2308john

Hallo,

Ik heb het antwoord gevonden op volgende website.


http://www.stayathome.ch/Lokbilder.htm


Fijne feestdagen, en allemaal bedankt om de reacties

 

ERMAL

Hallo,

kan men ergens icons vinden om te downloaden van Belgische locs om te installeren op een Marklin CS2, naast de ESU databank?
Alvast bedankt.
ERMAL