Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Eenheidsketelwagens van de oliemaatschappij DEA

Gestart door Baureihe 103, 01 december 2009, 21:01:04 PM

Baureihe 103

Eenheidsketelwagens van de oliemaatschappij DEA

Dit maal een aantal eenheidsketelwagens van de Deutsche Bundesbahn (DB) van een ouder type met geperst stalen draaistellen geweatherd
Deze wagens waren vaak ondergebracht bij diversen particuliere bedrijven voor het vervoer van mineralenolie.

Het door mij gebruikte model is van M?rklin met artikel nummer 46528 is van de oliemaatschappij / vervoerder DEA en uitgebracht in 2 verschillende uitvoeringen te weten met en zonder remmershuis. Het is een fraai model dat soepel en rustig rijdt zonder al te veel bijgeluiden. De goede rijeigenschappen zullen ongetwijfeld voortkomen uit het hoge eigen gewicht van de wagon wat ik persoonlijk redelijk aan de maat vind. 

Een aantal topicjes terug ben ik al eens eerder bezig geweest met ketelwagens en omdat je dit soort wagons vrij regelmatig in het grootspoor in een gesloten trein kan bewonderen wilde ik het tot nu toe wat kleine stammetje uitbreiden met wat extra wagons.

Ketelwagens zijn echt leuk om te doen, ze zitten dan wel niet onder de deuken maar goed onderhouden worden ze niet en daar in zit nu net de uitdaging.
Je kan je dus naar hartelust uitleven en het vuil, leksporen en aanslag aanbrengen in verschillende nuances. De door mij gebruikte wagens zijn van de fabriek uit mooi egaal groen en staan bol van de details die na het weatheren nog weer wat beter tot hun recht komen.

Het model is zoals de meeste van jullie inmiddels wel zullen weten die het board weatheren regelmatig bezoeken voor een groot deel met de airbrusch behandeld. De leksporen zijn deels met pigment, airbrush en een kwastje opgebracht.
De meest recente leksporen op de ketel zijn gemaakt met zwarte verf (satijn)


Natuurlijk ook nog wat foto?s



















Groetjes Bert :)

gerepareerd

Bestaat er een andere hobby.

T03

"I have a train riding in my brain"

ERVIN


Baureihe 103

Beide bedankt voor je reactie.

Groetjes Bert[:)]


Dat mensen zo vrolijk worden van wat vuil
Bestaat er een andere hobby.

itchy

Ja echt knap gedaan, ik word er ook vrolijk van. Maar vooral ook van die vliegenzwam; het zit hem in de details h?... [:D]

citaat:
Geplaatst door Baureihe 103

Beide bedankt voor je reactie.

Groetjes Bert[:)]


Dat mensen zo vrolijk worden van wat vuil

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Baureihe 103

Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

leuke afwisseling, Bert !

Lucien is momenteel niet op andere gedachten te brengen,µ

Groeten Peter ;)

GVL

Mooi gedaan, Bert. De UCS ook trouwens.
Groeten.