spoormodelclub?

Gestart door edwintje, 01 december 2009, 10:45:47 AM

edwintje

hey collega's:)

ik zit met een (stom)idee in mijn hoofd;),graag zou ik een bescheiden spoormodelclub op starten,dit omdat er nie veel zijn in de omgeving van kortrijk.Toch zou ik willen weten wat men daar eigenlijk moet voordoen,aanvragen gemeent of stad,vzw of iets anders.
graag jullie reacties:)

vriendelijke spoorse groeten detlev en edwin.;)

Gerolf

citaat:
omdat er nie veel zijn in de omgeving van kortrijk
Ben je er al eens bij eentje langsgeweest? Deugen ze niet, zodat je er zelf ??n wil starten?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

in wervik zit er toch eentje[;)]
 

edwintje

hey gerolf[;)]

ik ben al geweest in brugge (modelspoorvrienden)met hun openen deurdagen,en ben een 2jaar lid geweest van het locomatic zwevegem.
jawel ze deugen,maar het is zo ver om te gaan en ik denk in het kortrijkse dat er wel nood is aan een modelspoorclub[;)]

vriendelijke spoorse groeten detlev en edwin

T03

Edwin,

de mensen van die clubs zullen wellicht antwoord hebben op je praktische vragen.[;)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Alain

Hallo iedereen

Ik kan Edwin een beetje volgen in zijn gedachtengang denk ik.
Mijn persoonlijke mening hieromtrent is de volgende; de meeste clubs bestaan reeds verschillende jaren en is uitgegroeid tot een hechte vriendenclub.(Gelukkig maar) Als je daar als nieuw lid bijkomt voel je je een beetje aan je lot overgelaten en dan heeft men twee mogelijkheden (of zijn er nog meer)[?][?]
Je trekt je er niets van aan en probeert te integreren tussen alle cracks of je start een nieuwe club.
Dat is mijn probleem ook een beetje om ergens aan te sluiten.[8)]

T03

Alain,

wel positief is dat je van die mensen hun ervaring kan leren alvorens zelf een club op te starten.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Rochevalien

Het is niet alleen in modelspoorclubs dat er vaste vriendenkringen zijn ,je hebt dat in ?lke vereniging en zelfs in bepaalde werksituaties.
Als je ergens begint te werken waar het lang geleden is dat er iemand nieuw bijkwam ,heb je dat ook.
Wat ga je dan doen ? z?lf een eigen firma beginnen? dat is toch te gek voor woorden.
Je zal je gewoon zo goed mogelijk moeten integreren en op jouw beurt z?lf een "vaste waarde "worden. Een beetje zoals hier op het forum,zeg maar.[;)]

Gerrit

Alain

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Het is niet alleen in modelspoorclubs dat er vaste vriendenkringen zijn ,je hebt dat in ?lke vereniging en zelfs in bepaalde werksituaties.
Als je ergens begint te werken waar het lang geleden is dat er iemand nieuw bijkwam ,heb je dat ook.
Wat ga je dan doen ? z?lf een eigen firma beginnen? dat is toch te gek voor woorden.
Je zal je gewoon zo goed mogelijk moeten integreren en op jouw beurt z?lf een "vaste waarde "worden. Een beetje zoals hier op het forum,zeg maar


Zoals ik reeds zei heb je inderdaad 2 mogelijkheden en ??n daarvan was zoals je aangaf. Dus begin ik geen eigen firma maar ik kan Edwin voor een deel begrijpen.[:)]

Roderik

Als je een eigen club start kan ik je alleen maar succes wensen en je de volgende tip mee geven: stel statuten op. Leg hierin de vorm van je vereniging vast, wie is de eindverantwoordelijke en hoe wordt de verantwoordelijkheid binnen je vereniging verdeelt. En maak dat je erkend wordt door een stedelijke of gemeentelijke adviesraad (meestal cultuur). Ook al krijg je geen subsidies, je kan toch een speciale regeling krijgen als je een zaal of materiaal van de stad wil gebruiken.

Wat een club in de buurt van Kortrijk betreft: ik ben nu al een paar jaar lid van MSC Pacific uit Wervik en rij, afwisselen met een vriend, om de 14 dagen 100 km naar en 100km terug van de club. Teken dat we er ons als binnenvallers toch mogen thuis voelen.
We hebben ook ondervonden dat er hechte vriendschapskringen zijn maar zijn nu gewoon deel van de groep. Ook al zijn we geen West-Vlamingen [:D] (met alle taalperikelen van dien) en komen we niet elke week naar de club.
De 'integratie' in een club heb je zelf in handen door je inzet, wat je bouwt of wil bouwen, enz? en dat heeft dikwijls tijd nodig.

Waarom kom je niet eens gewoon langs en maak je met iedereen kennis. Dan kom je zo te weten wat er bij ons reilt en zeilt. Misschien maken wij wel wat jou interesseert.
Always be modelling!

glamo

dit is de club die ik bedoelde[;)]gewoon eens langs gaan edwin
 

janjozef

Besef je eigenlijk wat het is een club starten, lokaal zoeken en maandelijks huur betalen, betalen van de vaste kosten, verzekeringen, en dan heb je nog geen baan. Hopelijk vind je snel een aantal mensen om mee te doen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

cyberbeast

Ik heb al een tijdje zin om eens bij Pacific langs te gaan.
Maar een echte Marklin-baan hebben jullie niet zeker? Ik dacht dat er maar 1 iemand mee bezig was?
 

janjozef

Als jij erdan bijgaat ben je met 2 [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

cyberbeast

Ik wil gerust met Edwintje eens een bezoekje brengen aan Pacific.
Een modelspoorclub opstarten zie ik niet zitten. Hoofdzakelijk uit tijdsgebrek daar ik al heel wat werk het met het plaatselijk speelplein. En in een vereniging kruipt zoveel werk als je alles goed wil doen, ongelooflijk.