Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Weatheren groot volumewagens van Trix

Gestart door Baureihe 103, 30 november 2009, 22:02:22 PM

Baureihe 103

Groot volumewagens van Trix

Nieuw nog niet eerder gepubliceerd op een ander forum.

De zomer is weer voorbij de herfst heeft in alle hevigheid zijn intrede gedaan, de wind jaagt rond het huis en de regen slaat hard en genadeloos tegen de ramen, kortom het hobby seizoen (voor mij het hele jaar) is weer aangebroken.
Ik kan het ook merken aan het aantal reparatie aanvragen van de detaillisten dat mensen de rails en locomotieven weer aan het uitpakken zijn. Dit is voor mij altijd wel de tijd dat ik een balans moet zoeken tussen het opzetten van nieuwe topicjes (het werken aan en met mijn eigen materiaal bedoel ik hier mee), als het tevreden houden van de mensen die smachtend wachten op de afhandeling van hun reparatie of die in afwachting zijn van het door mij geweatherde spoorse kleinood (uitsluitend voor vrienden;) ) .

Veel trouwe lezers van het forum in Nederland hebben mijn onzekere stappen tijdens het ontdekken van de wereld van het weatheren samen met mij gevolgd.
Al heel snel was men tevreden, al snel vonden we het netjes, we wisten niet beter denk ik terugkijkend aan die mooie tijd. Als ik zo terug kijk en de oudere topicjes open denk ik dat ik dat ooit heb durven plaatsen er mankeert toch best wel wat aan. Verwijderen van deze verhaaltjes doe ik niet, want het is best wel leuk (zeker leerzaam) om terug te kijken terwijl je nu weet wat er beter had gekund.

Als ik ?s-avonds voor het slapen gaan nog even lag te lezen  ( doe ik overigens nog steeds)
in een blad waar Jozef brandell weer wat moois in had geschreven waarbij de ene na de andere nog mooiere illustratie mijn netvlies passeerde dacht ik dat is echt onbereikbaar voor mij. Het zelfde had ik in de tijd dat ik nog militaire figuren schilderde uit de tijd van Waterloo en de 2e wereldoorlog, toen was mijn grote voorbeeld Francois Verlinden uit jawel Belgi?.
Deze mensen die ik zwaar bewonder hebben het ook allemaal moeten leren met vallen en opstaan. Hun misbaksels daar heb ik nog geen foto?s van gezien ze zouden wel gek zijn, de bladen worden gelijk niet meer verkocht. Onderwijl kan ik nu door het lezen van hun publicaties alleen maar meer inspiratie en idee?n opdoen waar ik elke dag weer wat van leer.

En weet u wij kunnen het allemaal proberen om de iets fraais te maken van een oud of nieuw wagonnetje. Het zal zeker de eerste keer niet gaan zoals u wilt maar de aanhouder wint en dat is zeker een feit. Het belangrijkste is dat u er plezier aan beleeft, geduld heeft en heel belangrijk goed kijkt naar het grote voorbeeld. Dus niet opgeven gewoon doorgaan het komt vanzelf is het niet vandaag dan wel morgen.

Het lijkt soms zo moeilijk maar buiten kan je zonder dat je bang hoeft te zijn dat er gezegd wordt ?dat heeft u nageaapt?, al het moois aanschouwen in de schaal 1 op 1.
En wie kan er beter weatheren dan al de invloeden van moeder natuur die op het rollend materiaal inwerken. Als we dus de adviezen van Francois en Jozef opvolgen en die weer in praktijk brengen samen met het geen we hebben gezien dan kan het haast niet meer fout gaan.

U zal onderhand wel zeggen ja zo is het wel genoeg, doe mij maar een aantal foto?s daar zie ik meer aan. Helemaal gelijk maar dan moet u nog eventjes geduld hebben dat soort werk is uitsluitend voorbehouden aan mijn vrije weekeinden.

Groetjes Bert :)

Het vervolg plaats ik snel maar wel even geduld alstublieft.


Bestaat er een andere hobby.