Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lange tenen

Gestart door marc goovaerts, 21 november 2009, 01:08:01 AM

marc goovaerts

Jongens (en gelukkig ook een paar meisjes),

Ik ben een fan van geschiedenis. Heb er al zoveel van bestudeerd dat ik ondertussen ook begrepen heb dat diezelfde geschiedenis zichzelf automatisch herhaalt in vlagen. Up and down. Spijtig genoeg leren huidige generaties niet al te veel van de vorige. En het huidige onderwijs zal daarbij niet veel helpen. Resultaat: Men leert niet veel rekening te houden met fouten uit datzelfde verleden. Kwestie van ze te omzeilen.

Hetzelfde op dit forum. Op zich een fantastisch forum, veel actiever en interessanter dan vele andere die ik volg. Er valt heel veel van te leren. Voor iedereen.

Maar ook hier hebben we in verschillende draadjes een herhaling van de minder mooie 'geschiedenis' met soms erg negatieve reacties, of reacties die (onbedoeld) negatief overkomen. Sommige mensen geven (al dan niet) goedbedoelde commentaar, anderen (omwille van het feit dat ze zich - al dan niet gegrond - aangevallen voelen) reageren dan weer bitsig.

Komaan, voor iedereen: kweek een beetje olifantenvel. Dit forum is geen 'battleground'. De meesten bedoelen het ?cht heel goed. Zelfs wanneer het zo niet lijkt. E?n van de uitzonderlijke voordelen van dit forum. Gen vechtarena, maar een verzameling van echte liefhebbers.

stoomloc

Inderdaad Marc, als we allemaal een beetje water bij de wijn voegen dan kunnen we hier een goede plek hebben om anderen ook bij modelspoorhobby te betrekken en te houden. Op deze manier zal het forum blijven bestaan en niet zoals in het verleden al gebleken is dat een forum verdwijnt door het gekibbel van sommige mensen. Dus laten we de meningen van andere mensen respecteren en niet afbreken.[:(]

Iemand die nieuw is niet direct afbreken door te zeggen dat die vraag al duizend maal gesteld is, maar die persoon doorverwijzen naar waar hij of zij dit antwoord kan vinden. Doorverwijzen gebeurt nu meer en meer. Proficiat voor de mensen die dit keer op keer doen en hierdoor tonen dat ze veel geduld hebben. [:)]Geduld is ??n van de basisvereisten van modelbouw.[;)]

Laten we het plezant houden in onze modelspoorwereld.[:D]

Groeten,

Wim


Ludwig

Hhmm Marc... moeten de mensen dan volgens jouw een olifantenvel krijgen?
Misschien kan er wat meer opgelet worden wat men zoal neerpoot op een forum.
Een beetje rekening houden met de persoon achter de vraag of antwoord.
Kan nooit echt kwaad dacht ik.
En ach, het valt hier nog best mee vind ik.[;)]
Het is wel zo dat het dikwijls dezelfde mensen zijn die nogal stevig uit de hoek komen , maar dat zal wel het karaktertje zijn zeker.[:0]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

marctje

degene die mij kennen weten dat ik  het vel van een olifant al heb(vrag maar eens aan een verpleegster die bloed moet afnemen). ik heb ook het geduld van een krokodil, het geheugen van een olifant en de struisvogelmanier om problemen op te lossen. dju ik ze'n een echt beest.[:D][:D][:D]
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Peter

Marc Goovaerts schreef:

citaat:
Op zich een fantastisch forum, veel actiever en interessanter


Aktief?? Ik vind het hier de laatste tijd toch maar stillekes.


Maar fantastisch blijft het wel, alleen een beetje meer tolerantie en niet zo vlug op de tenen getrapt zijn(nagels bijknippen?[:D]) zou helpen om het hier nog beter te maken[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

cyberbeast

Ik heb best wel een olifantenvel. Maar mag ik bevoorbeeld niet reageren op Sicco? Net alsof ik 1 van de domste mensen ben.
Gematigd reageren is ook een kunst.
 

ysbeer

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Net alsof ik 1 van de domste mensen ben.


Nee hoor er zijn er nog dommer.[:0][:D][:D][^]
wim

Doe ook de olifanten test[:p]

Greg

Mja ik heb nu net ook het draadje gelezen waarin Sicco zijn reacties te lezen zijn, en ik ga er niet verder op in gaan. Maar ik denk dat marc wel gelijk heeft. Je moet niet moeilijk doen, en geen problemen zoeken waar er geen zijn. Wat discussie vind ik geen probleem, in tegendeel brengt soms wat leven in de brouwerij, maar het moet binnen bepaalde grenzen blijven.
En over de activiteit op dit forum, ik volg het wel dagelijks. Maar echt veel reageer ik niet meer. Deels omdat de topics met niet altijd aanspreken als 3-rail rijder, en deels omdak ik denk dat ik niet altijd een afdoende bijdrage kan leveren. En dan is het beter om te zwijgen ipv op dit forum hopen nutteloze info te storten.

Althans dat is mijn bescheiden mening[:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG