Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

77/78'ers geleverd

Gestart door maxim, 18 juni 2005, 19:59:41 PM

maxim

Vanwege de massale interesse van het HO model van de 77/78 is het volgende bericht zeker interessant om te melden.

Op 16/06/2005 werd de 7870, de laatste van een reeks van 170 'multifunctionele' rangeerlocomotieven, geleverd aan de NMBS. Dit waar de pers bij was. De 7870 was al even in het land want eerder deze week deed hij zijn afnamerit bij de NMBS. Het leuke hieraan was dat de nr's van de 7870 waren afgedekt door stickers, op deze manier wou de NMBS blijkbaar vermijden dat er al iemand de 7870 fotografeerde voor hij aan de pers werd voorgesteld. ? een foto ziet u op urlhttp://users.skynet.be/Treinfoto.2000/index.htm /url . Interessant om te zien is ook het verslag van kanaal Z op urlhttp://www.kanaalz.be/CMarticles/ShowArticle.asp?ArticleID=4871&SectionID=3/url (druk op NMBS wil dat er binnenkort treinen rijden op de IJzeren Rijn).

Ook nog even vermelden dat het oorspronkelijk de bedoeling was om 3 bouwschijven van de reeks 77 te bestellen! Gelukkig was er geld tekort zodat er nu 'maar' 170 machines zijn.

christophev


Wa is er zo slecht aan de 77/78

mark7758

Leuke loc's.
Maar topsnelheid 100km/h en dat alleen met een lichte trein.
Uitzicht op de baan. Zeker met de lange neus voor.
Dat zijn de belangrijkste problemen. (Gezien Vanaf mijn dakterras)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Maar ze hebben wel 1 erg groot voordeel t.o.v. de andere diesel locomotieven.
Ze hebben Airco.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

christophev


Is die 77/78 niet bedoelt als rangeerdiesel, of is die ook gebouwd voor lijndienst.
m' het rameke op rijden is toch veel plezanter [:D] denk ik he

christophev


Maar die gebrekken heeft de nmbs toch geweten voor ze hem bestelde hebben,die lage trekkracht en die lange snuit.  Worden die 80/74 enzo nog gebruikt op het rangeer station van antwerpen noord?