Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MF70 en uurwerkmakersdraaibank

Gestart door Dirky, 03 november 2009, 21:21:38 PM


PeterC

Dirk,
Dat draaibankje, wat is dat?  Graag wat meer info hierover?
Groetjes, Peter


Dirky

een uurwerkmakersdraaibankje. Je kan er enkel en alleen maar kleine stukjes op draaien. Laat ons zeggen; zeer precies. Alles wat je inspant wordt konisch ingespannen in tegenstelling tot bvb de klassieke 3-klauw van de gewone draaibank. Daar zal de speling op elke klauw te merken zijn op je ingeklemd stuk.

Waar een klassieke Dremel, die ook konisch inspant, 4 spanbussen heeft voor alles van 0,2mm tot 3mm heeft dit draaibankje wel 30 verschillende spanklemmen voor nagenoeg hetzelfde bereik...

PeterC

Dirk, wordt dit nog nieuw verkocht?  Of enkel als 'antiek' te bemachtigen?
Groetjes, Peter


Dirky

http://www.watch-tool.de/shop.php

tweedehands zijn die dingen meestal OK want zelden zijn ze geforceerd geweest.

PeterC

Dirk,
Het kleur van de prijs is niet zo aantrekkelijk [:(]
Groetjes, Peter


Gerolf

Die site laat vooral een hoop merken zien. Hoe ga ik verder?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Die site laat vooral een hoop merken zien. Hoe ga ik verder?


Links : Tools, dan Machines b.v.

Blausee-Mitholz

citaat:
Geplaatst door Dirky


Waar een klassieke Dremel, die ook konisch inspant, 4 spanbussen heeft voor alles van 0,2mm tot 3mm heeft dit draaibankje wel 30 verschillende spanklemmen voor nagenoeg hetzelfde bereik...



In vaktermen noemen we dat spantangen

Mvg, Johan

videofred

citaat:
Geplaatst door Dirky

een uurwerkmakersdraaibankje.


Ik zit hier te kwijlen man [:D]

Heb je reeds een meetklokje op magneetvoet, Dirk? Voor het werk wat jij doet is dit een absolute must. Je kunt dan alles kontroleren op rondloopnauwkeurigheid. Het is ook heel handig om te zien of een werkstuk korrekt ingespannen is op de draaibank.

Fred.
Model Railroading is ..... plezant!

Dirky

ja Fred, ik heb me een tijdje geleden een digitaal van Mitutoyo aangeschaft. Zonder ware het inderdaad zeker niet mogelijk om juist te werken...