Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Gele ruiten M

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2009, 16:55:00 PM

Jurgen

De ruiten van mijn reeks 16 zijn dus na zovele jaren geel geworden.
Ik heb de loc al even open gehad, maar blijkbaar kan je nog niet meteen aan die ramen aan. Het zijn de ramen op de kop van de loc.

Iemand een idee hoe je die ondingen kan eruit halen zonder de lichtgeleiders en dergelijke stuk te doen?

De explosietekening brengt niet meteen duidelijkheid, hierop staan gewoon alle onderdelen afgebeeld.
De loc heeft nu wel al 1 en ander meegemaakt, maar dat wil daarom niet zeggen dat ik hem helemaal naar de verdoemenis wil helpen.

Ik wacht dus op oplossingen (en geld voor nieuwe ruitjes :D).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

citaat:
Geplaatst door Jurgen


Ik wacht dus op oplossingen (en geld voor nieuwe ruitjes [:D]).

Misschien een rookverbod voor uw bestuurders in de stuurposten invoeren???  [;)]

Jurgen

Misschien, maar ondertussen ben ik nog niets wijzer geworden. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Ik ben bezig met een oude 16 te moderniseren : sound, lichten, panto', enz...
Die ruiten daaruit halen is niet moeilijk (enfin, niet te), maar voor dat je daar aan begin, geld dit : je d?cline toute responsabilit?, blabla, blabla (te vertalen [;)])


Eerst : de lichtgleiders eruit halen. Hoe ? Een schroevendraaier gebruiken als (lichte) hefboom tussen 1 en 2 om het onderste deel van de lichtgleider naar vanachter doen schuiven. Samen (ongeveer) met een tandenstoker het derde licht induwen. De lichtgleider is geklipst in het boordtabel (dus niet bang zijn als je klik hoort).

Twee : het boordtabel : een hele fijne schroevendraaier in 3 en met een vinger naar boven duwen. Herhalen voor 4.

Drie : de 'rambarde' (hoe vertaal men dit ?) moeten eruit. Alle vier (de 4 metalen draden). Omplooien en uittrekken.

Vier : nu kunnen de ramen eruit, in een stuk.

Wees voorzichtig [;)]

dgrr57

En, Jurgen ? Is het gelukt ?

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

En, Jurgen ? Is het gelukt ?



Voorlopig zit ik eerder met het probleem van wateroverlast van het dak in mijn hoofd. De afvoer was verstopt en het water liep op mijn slaapkamer binnen, net boven de vitrinekasten van mijn modeltreinen. Ik heb eerst mijn muur moeten leeghalen of mijn treinen en kasten werden nat. Dit was belangrijker dan een koppeling of een geel ruitje. [:)]
Een paar dozen van mijn schaalauto's zijn wel nat geworden, dus die dozen hebben het meeste water opgevangen. Leuk is iets anders.
Mijn kamer gaat ook opnieuw behangen moeten worden, maar eerst moeten de muren drogen.

Dus de gele ruitjes zijn op dit moment het minste van mijn zorgen. Maar volgende week hebben de scholen vakantie en heb ik dus ook een weekje vrij. Dan kan ik wel eens proberen of het lukt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

[:0] Amai, dat lijkt me niet leuk om mee te maken [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw