Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Eenvoudige Testbaan (digitaal)

Gestart door Gizzmo, 18 oktober 2009, 18:29:31 PM

Gizzmo

#15
Ok, dus als ik het goed begrijp moet er in ieder blok een ongededecteerd stuk zitten en moet ik daar dan ook uit afleiden dat 2 secties nooit tegen elkaar mogen zitten?
Dus altijd:
S1 ....|.....|.... S2
En nooit:
S1 ....|.... S2
Of is deze laatste situatie ook mogelijk?

Je zegt dat die 30cm in je stop sectie het minimum is om je trein netjes te laten stoppen, in schaal N mag ik dit dus waarschijnlijk naar 15 cm brengen?

Toch ook nog even een vraag over de lengte van S1, aangezien dit enkel een melding is naar koploper om aan te geven dat er een loc dat blok binnen rijdt (denk ik toch)? Mag je deze sectie dan bv. maar 5 cm lang maken waardoor je meer ruimte maakt voor je stopsectie ...

Thx,
David

ToThePoint

#16
De trein begint al te stoppen (vertragen) als ie S1 inrijd dus de lengte is niet zo belangrijk. Dat is het wel als u in 2 richtingen rijd. De lengte dient wel groot genoeg te zijn want de trein dient wel gedetecteert te worden !

Het ongedetecteerde deel mag u weglaten als u S1 vergroot.
Het enige wat belangrijk is is S2. het ogenblik dat er detectie is stopt de trein. Hij is immers reeds aan het vertragen vanaf de detectie in S1. Dit is enkel mogenlijk omdat u in een richting rijd. Als u 2 richtingen rijd kan u niet buiten het ongedetecteerde stuk.
Het is immer zo dat wissels niet hoeven gedetecteert te worden dus u heeft reeds een apparte leiding die op de ongedetecteerde leiding aangesloten word.
BELANGRIJK : zet een bruggelijkrichter in de ongedetecteerde leiding in serie. Als u dat niet doet staat er meer spanning erop en dat heeft invloed op de detectie.
De bruggelijkrichter zorgt voor een spanningsval die overeenkomt met de spanningsval van de detectie.
Aansluiten van de bruggelijkrichter => + en - verbind u en de twee ~ klemmen komen in serie met een geleider van de ongedetecteerde leiding. Dus een ~klem is dan ingang en de andere ~klem word dan de uitgang. U kan ook de gekende 4 diodes gebruiken. Bekijk het kostenplaatje wat 4 dioden kosten tegenover een bruggelijkrichter van hetzelfde vermogen.

Over de lengte van S2 in N kan ik me niet uitspreken. Ik vermoed dat Michiel (ex-saraan) ook digitaal in N rijd. Indien zo kan hij meer vertellen over zijn ervaring van S2 in schaal N.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI