Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

reeks 14 ?

Gestart door Kedeng Kedeng, 12 juni 2005, 17:17:44 PM

Tom

Dat zal wel weinig waarschijnlijk zijn want de NMBS wil liever geen locs meer waar de motor onder een kap zit zoals de reeks 77.
Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

Dat zal wel weinig waarschijnlijk zijn want de NMBS wil liever geen locs meer waar de motor onder een kap zit zoals de reeks 77.

Als de NMBS niet content is over de motor van de 77
waarom hebben ze er dan 180 besteld?

55erke


[/quote]Als de NMBS niet content is over de motor van de 77
waarom hebben ze er dan 180 besteld?
[/quote]


Goeie vraag.
Maja als ge voor elke iet wat zware trein er 2 of 3 moet voorhangen moet ge er wel genoeg hebben ?h[;)][:D]

tufken

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik hoop nog altijd op de G2000 of G1206 van vossloh.



Ja, de motor van de G2000 is 2240 - 2500 kW en die bij de 77 van de NMBS 1150 KW.
Je bespaart meer door een zwaardere motor, daar die veel minder moet trekken voor een zelfde gewicht en zo automatisch minder verbruikt, en vervuilt.
En veel minder snel verslijt + je hebt een snelheid tot 140 km/u, die je misschien toch soms nodig hebt.

Iets meer uitgeven bij de aankoop kan je VEEL meer besparen op de langere termijn.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Tom

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Als de NMBS niet content is over de motor van de 77
waarom hebben ze er dan 180 besteld?

Ten eerste had ik het niet over de kwaliteit van de motor en of de NMBS daar eventueel niet over tevreden zijn, maar ik had het over het feit dat volgens ODB de NMBS liever geen los meer wil met een motor onder een kap, dat is volgens mij een groot verschil.
Ten tweede, ik dacht dat er van de reeks 77 170 exemplaren zijn.

Ik wil niet geirriteerd klinken en evenmin zinloze descusies ontketenen.
Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Als de NMBS niet content is over de motor van de 77
waarom hebben ze er dan 180 besteld?

Ten eerste had ik het niet over de kwaliteit van de motor en of de NMBS daar eventueel niet over tevreden zijn, maar ik had het over het feit dat volgens ODB de NMBS liever geen los meer wil met een motor onder een kap, dat is volgens mij een groot verschil.
Ten tweede, ik dacht dat er van de reeks 77 170 exemplaren zijn.

Ik wil niet geirriteerd klinken en evenmin zinloze descusies ontketenen.

Sorry had je verkeerd begrepen [:I]
En over punt twee was ik niet zeker.

nmbs

De ideale loc voor de NMBS
-is er een die veel kost
-een prototype waar nog veel moet aan gesleuteld worden
-is een loc die na 20 jaar nog steeds kinderziektes heeft

voor zover de NMBS logica

Tom

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Sorry had je verkeerd begrepen [:I]
En over punt twee was ik niet zeker.

Geen probleem. [;)]
Tom

Tom

citaat:
Geplaatst door nmbs

De ideale loc voor de NMBS
-is er een die veel kost
-een prototype waar nog veel moet aan gesleuteld worden
-is een loc die na 20 jaar nog steeds kinderziektes heeft

voor zover de NMBS logica

Waarom gemakelijk als het moeilijk kan?
Tom

loebaske

Ben nu geen treinbestuurder, of iemand die dienst
heeft bij de nmbs, maar idd. dat is de logica van
de (nmbs) dus van de HEREN DE STAAT  van alles
proberen en bestellen en nadien beseffen dat het
de kolen niet waard is...maar ja... het brengt geld
in hun zakken...met onze  centjes, oesje, onze
simpele euro's, wat is een euro tegenwoordig !!
en dat zeg ik
niet zomaar, als je een paar vrienden heb die
bij deze (nmbs) werkt....ewel, ik verschiet men
een bult als men weet wat men daar allemaal
uitsteekt, en het zijn niet die bestuurders, en
die mensen die zorgen dat elke wissel perfect
werkt, en die gasten die zorgen dat er op elke
draad stroom zit, nieje, het zijn die aan de
top, die niet weten hoe een trein rijdt, laat
staan, weten ze welke wielen der onder staan...
met lucht of op gas  [:(!][:(!][:(!][:(!]
En zij staan elke dag in voor DE TREIN...
dan was je der al gewest.... als het aan de
top lag [:)][:)][:)][:)]
Sorry jongens, misschien heb ik hier wel
iemand met de feiten op de neus gedrukt,
maar dat is niet alleen bij de nmbs, de Lijn
en de al de rest is niet veel beter, veel bla
bla bla, en de reiziger kan de pot op, als het
laadje maar vult....
Ikke

Havoc

citaat:
De ideale loc voor de NMBS
-is er een die veel kost
-een prototype waar nog veel moet aan gesleuteld worden
-is een loc die na 20 jaar nog steeds kinderziektes heeft


Ge vergeet nog iets:
- de bevoegde politieke instanties iets van kunnen op zak steken
- waarvan de constructeur evenveel compensaties belooft voor vlaanderen en wallonie maar die nooit zal uitvoeren
- de vakbonden eens kunnen staken voor de kleur binnen in de cabine
Met vakantie voor onbepaalde duur.

DelticPower

Hallo Loebaske/Ikke,
Wacht maar af tot bij jullie ook alles geprivatiseerd is. Dan wordt het nog veel erger.[:(]
Dan hebben alle bedrijven managers, aandeelhouders en banken. De reiziger is dan niet meer dan een noodzakelijk kwaad. De aandeelhouder wil zoveel mogelijk divident beuren, en de manager wil zelf ook zoveel mogelijk opstreiken in een paar jaren, na hem komt de volgende die weer zoveel mogelijk bezuinigd en tarieven aanpast om aan de verwachting van de aandeelhouders te voldoen, om daar zelf zijn premie veilig te stellen. De bank is de lachende derde. Het personeel en de reiziger zijn de dupe.[:(]
Groeten van Jan

loebaske

Volledig met jullie eens..
Eric