Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sporenplan Deutsche Bahn in Bensheim

Gestart door Michael-59, 07 oktober 2009, 09:41:58 AM

Michael-59

Hoi,

Sinds kort ben ik bezig met een baanontwerp dat ligt gesitueerd in het Duitse heuvelland, zeg maar Darmstadt-Mannheim. Daarbij ben ik uitgekomen bij een plaatsje Bensheim, waar een aantal leuke aspecten vond die ik in het plan wil verwerken. (Zie ook mijn blog over de vorderingen; http://modelspoorbaan-mittelbruecke.blogspot.com/ )

Nu ben ik opzoek naar het sporenplan van Bensheim in de deelstaat Hessen. Ik kan het sporenplan van Darmstadt vinden, zie link: http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/geschaefte/infrastruktur__schiene/netz/netzzugang/dokumente/Bahnhof/SNB/F/FB__NBS.pdf Maar van Bensheim lukt me niet.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt voor een reactie,

n/a

#1
Beste Michael,

Ik ben even aan het "neuzen" geweest op internet en vind wel een spoorwegclub, www.eisenbahnfreunde-bensheim.de, die Bensheim in model aan het nabouwen zijn. Waarschijnlijk hebben zij een sporenplan en kun je via hun aan een sporenplan komen (of info krijgen). Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt, ik lees het wel op je blog.

Met vriendelijke groeten,

Marcel

Michael-59

#2
Beste Marcel,

Bedankt voor de tip, ik heb inmiddels een mail gestuurd. Hou allen op de hoogte van het resultaat.

Overigens houd ik me aanbevolen voor andere tips en suggesties,

Groet,

Michiel

#3
Van Sporenplan.nl kan je het sporenplan van Darmstadt downloaden, met daarop ook het sporenplan van Bensheim. Het is wat zoeken, maar het staat erop! [;)]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael-59

#4
Hoi Michiel,

Bedankt voor de tip. Heb het plan inmiddels bekeken en Bensheim gevonden. Is niet zo ingewikkeld en kan ik mogelijk in vorm integreren in het ontwerp.
Maar wat betekenen alle kleuren, lijnen en lijn/kleur/vorm combinaties? Waar is er een legenda? Sommige zaken is wel vast te stellen, maar net niet alles. B.v. wat is het verschil tussen een grijze en grijze-stippel lijn?

Alvast bedankt voor jullie tips, groet,