Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Train Base

Gestart door dikken, 27 september 2009, 13:22:27 PM

Michiel

#15
Bedankt voor tip! Ik zal het eens proberen. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jean-luc

#16
Mooi gedaan ! Dank aan de ontwerpers ! [:D][:D]

dikken

#17
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Dan zou men ervoor moeten zorgen dat het uit de applicatie gesmeten word.
Wat is ander het nut van de huidige grote computerschermen?




[:(]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Jurgen

#18
citaat:
Geplaatst door dikken

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Dan zou men ervoor moeten zorgen dat het uit de applicatie gesmeten word.
Wat is ander het nut van de huidige grote computerschermen?




[:(]



Je moet daar niet voor fronzen.

Als ik me niet vergis is dit programma gebaseerd op Acces en dat kan je ook op volledig scherm zetten.
De formulieren in Acces zijn dan misschien niet volledig gevuld, maar ik hoef niet telkens heen en weer te scrollen in het volledige overzicht van de database.
Nu moet dat dus wel als je wil lezen welk adres een bepaalde loc heeft. En net dat scrollen van links naar rechts is het lastigste.

Verder is het een goed programma, alleen de grootte van het scherm stoort me.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven 1/43 modelling

#19

Hallo, even dit programma gedownload en bekeken. Ziet er heel goed uit en vlot te gebruiken !!!
Wel vraag ik me af wat het als meerwaarde biedt dan bijvoorbeeld Icollecttrains.
Is er mogelijkheid om een excell file te inporteren?
Lijst met eigen materiaal bevat honderden items nu ... en zie dat niet zitten in te geven... [8)]


Lijkt me enorm sterk afgekeken van wat Icollectrains biedt .... of heb ik het mis ...

Jurgen

#20
citaat:
Geplaatst door caponordtraveller

Lijkt me enorm sterk afgekeken van wat Icollectrains biedt .... of heb ik het mis ...



Dit programma is gratis, Icollecttrains niet. Lijkt mij toch wel een meerwaarde.

Al heb ik de indruk dat je met Icollecttrains wel meer mogelijkheden hebt.

Het is 't ??n of 't ander zeker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dikken

#21
Exporteren kan naar een csv.file die je kan importeren in excel.
omgekeerd kan (voorlopig) niet omdat niet iedereen dezelfde excel -structuur erop na houdt.

meerwaarde: zoals J?rgen reeds aanhaalde !freeware!

Is nog in volle ontwikkeling. Willy is al ideeen aan het verzamelen voor versie 2.0 en alle inbreng is welkom en zal, indien mogelijk en rekening houdende dat iedereen er baat bij heeft, toegepast worden.

Ik weet niet in welke mate persoonlijke inbreng bij Icollect mogelijk is?

groeten, B
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

#22
Ik heb het programma nog niet bekeken, enkel wat screenshots. Het lijkt me dat je erg veel info kan invoeren, maar dat niet iedereen alle tabs zal gebruiken.
Is er een mogelijkheid voorzien om bepaalde tabs inactief te maken?Zelf je user-interface aan kunnen passen lijkt me leuk.

In een grijs verleden hebben we het op dit forum al eens gehad over dergelijke software, en wat de wensen zouden zijn - vooral voor het onderhoud van je materieel. Heeft willy daar al eens gekeken?
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1051
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krispy

#23
Mijn mening : heb het op mijn PC gezet en ziet er wel goed bruikbaar uit .Momenteel ben ik actief met Icollect traindbase maar denk toch over te stappen

reden :

Trainbase kan men op verschillende PC's gratis plaatsen (bureau ,hobbyplaats, enz... ) en Icollect niet ( is PC gebonden door licentie nr.( een extra PC is extra betalen  )

dan heb ik eindelijk de mogelijkheid om op mijn hobby ruimte aanpassingen door te voeren en hoef ik voor deze dingen niet altijd aan mijn bureau te zetelen ( mag enkel niet vergeten om de database dan ook over te plaatsen op de andere pc als er veranderingen zijn doorgevoerd

Ideaal zou zijn dat het vanop een netwerk drive zou kunnen werken ( heb ik nog niet geprobeert) want zou men de data daar kunnen op bewaren en van eender welke pc op het netwerk kunnen aanspreken.

Mischien iets voor een volgende release ???
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Jurgen

#24
Wat misschien ook handig kan zijn is een zoekfunctie in het programma.

Nu moet je de hele lijst van records doorzoeken om de gewenste gegevens te vinden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dikken

#25
Beste forumleden,

Met al jullie voorstellen, vragen en problemen kunt u terecht op het volgende forum:

http://trainbase.forum-xl.nl/index.php

groeten, B
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Jurgen

#26
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om mezelf op nog een forum te gaan aanmelden.
2 fora is al meer dan genoeg, ik wil af en toe ook nog eens met de treinen zelf bezig zijn.

Kan er niet 1 iemand al onze wensen en opmerkingen overdragen op dat forum? Is er nog niemand van dit forum lid op het forum van Trainbase?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

#27
kleine opmerking.
Heb een foto ingeladen (jpg) van type 12. Wat ik toen te zien kreeg op de database was alles behalve een 12. Zo misvormd. Leek wel een F-1 monster. Totaal uitgerokken. De afbeelding was echt misvormd.
Wat kan er mis zijn ?
afbeelding van de 12 via Olearts.


Verder mis ik een functie waarin je je eigen foto's van Photobucket kan inladen. Zo toch tenminste een link moeten zijn.
Misschien bij de volgende upgrade ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

erik50

#28
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om mezelf op nog een forum te gaan aanmelden.
2 fora is al meer dan genoeg, ik wil af en toe ook nog eens met de treinen zelf bezig zijn.

Kan er niet 1 iemand al onze wensen en opmerkingen overdragen op dat forum? Is er nog niemand van dit forum lid op het forum van Trainbase?



Dit vind ik zeer spijtig.
Enkele mensen steken dagen werk in een database en stellen die gratis ter beschikking voor iedereen, het enige wat wordt gevraagd is om tips en eventuele opmerkingen achter te laten op het forum.
En zelfs dit is teveel?[|)]

@Argilla, op het forum is deze vraag behandeld en deze zou de eerst volgende update moet zijn aangepast.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

argilla

#29
citaat:
Geplaatst door erik50

CiteerGeplaatst door Jurgen

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om mezelf op nog een forum te gaan aanmelden.
2 fora is al meer dan genoeg, ik wil af en toe ook nog eens met de treinen zelf bezig zijn.

Kan er niet 1 iemand al onze wensen en opmerkingen overdragen op dat forum? Is er nog niemand van dit forum lid op het forum van Trainbase?



Dit vind ik zeer spijtig.
Enkele mensen steken dagen werk in een database en stellen die gratis ter beschikking voor iedereen, het enige wat wordt gevraagd is om tips en eventuele opmerkingen achter te laten op het forum.
En zelfs dit is teveel?[|)]

@Argilla, op het forum is deze vraag behandeld en deze zou de eerst volgende update moet zijn aangepast.

[/quote-------------------------------------------------------------
Ha zo;  datis dan goed. Eens herhalen kan nooit geen kwaad.>Maar heu ....als je hier iets plaatst wordt er wel verwacht van de "opstellers" dat het min of meer volledig is. En wat is er mis met tips geven en opmerkingen ? Het kan er alleen maar beter op worden toch . Kritiek mag en moet gegeven worden. En wat dat gratis betreft dat is een keuze die de "opstellers gemaakt hebben. Dat kan je forum leden niet verwijten[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15