Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Train Base

Gestart door dikken, 27 september 2009, 13:22:27 PM

dikken

Beste forumleden,

Met enig fierheid mag ik , als betatester, jullie een nieuw database programma Trainbase ,urlhttp://www.wdevaal.nl/trainbase//url,aankondigen. Op de site kunt u al de handleiding downloaden en eens kijken hoe een en ander in elkaar steekt.
Na zes maanden hard werken en testen verschijnt het Freeware Programma officieel op 1 oktober 2009. Vanaf deze datum zal de link op de site van de ontwerper, Willy de Vaal, actief zijn.

Voor opmerkingen, vragen, suggesties en dergelijke meer verwijs ik u ook graag door naar het trainbase-forum urlhttp://trainbase.forum-xl.nl/url. Omdat willy actief op meerdere nederlandse fora, wou hij zelf graag alles van trainbase bundelen in zijn eigen forum. Veel handiger dan alles 5 keer op verschillende fora te moeten herhalen.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

#1
Kan nuttig zijn ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dikken

#2
Nog 2 dagen....
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

dikken

#3
nog 1 dagje!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

dikken

#4
Vanaf vandaag is Trainbase beschikbaar op de bovenstaande link!
100 % freeware!

Zorg ervoor dat je windows "up to date" is en Framework 3.5 geinstalleerd is (te downloaden via microsoft.com)

veel plezier!

groeten, bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Ludwig

#5
Bedankt voor de tip Bart.
Nu kan ik eindelijk van die icollecttrains verlost geraken.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tufken

#6
Bedankt, een prachtige aanwinst, nu kan ik mijn eigen priv?treinen er ook inbrengen.

Proficiat
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


argilla

#7
Mijn inziens zijn de explosie-tekeningen allemaal Marklin of heb ik het mis ??(www.modelspoorh0.nl)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dikken

#8
ja inderdaad, maar niets houdt u tegen om u eigen explosie tekeningen toe te voegen natuurlijk.

groeten, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Michael

#9
Bart bedankt voor de link, Willy heeft mooi werk verricht, ik was al een tijdje op zoek naar zo'n programma, dus vanochtend maar meteen gedownload.[:D][:D]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

#10
Eens getest.

Wel een klein schermpje. Misschien een functie invoegen waardoor het scherm wel groter kan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dikken

#11
Hoi Jurgen,

Het full screen is in de applicatie geblokkeerd. Naar een vol screen gaan levert, buiten een groter witter blad, geen winst op.

groeten, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Jurgen

#12
Dan zou men ervoor moeten zorgen dat het uit de applicatie gesmeten word.
Wat is ander het nut van de huidige grote computerschermen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

#13
Ik heb Trainbase net gedownload en ge?nstalleerd, maar verder dan de melding "TrainBase has encountered a problem and needs to close.  We are sorry for the inconvenience." kom ik niet. Jammer, maar het zal voor een volgende versie zijn, wanneer Windows2000/SP4 ondersteund zal zijn. [:(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krispy

#14
@ Saraan : Is Framework 3.5 geinstalleerd ? ( gratis te downloaden by microsoft )

Had hetzelfde probleem voor maar toen was framework nog niet geinstaleerd , eens dat op de PC Database ook OK by mij
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m