Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Slaters baksteen motief.

Gestart door dirkske, 10 september 2009, 21:31:19 PM

dirkske

Waar kan ik, buiten bij Slaters zelf, hun materialen kopen zoals bv plasticard met baksteen motief?:I
Je eigen baan, je eigen wereldje!

WAJ Janse

Dag Dirk,
in elk geval bij Godfather Models,  site  www.GMenS.nl
(tel. 0031 23 5333105).
Misschien PBMessing, maar ik heb dat zo snel niet kunnen vinden.
Succes,
Wim Janse
 

Gerolf

Ik heb die bij collectorsbank (Berchem) gevonden, maar er zijn ongetwijfeld nog handelaars.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

dirkske

Dank u dank u, PB is vrij dicht in de buurt.[;)]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Peter

Hou er wel rekening mee dat Slaters baksteen sheets een kleine afwijking hebben. Wanneer je bv. onderaan alles gelijk snijdt (de voeg) dank kan het dikwijls gebeuren dat in het vertikale de voegen niet mooi winkelhaak op de basislijn lopen. Niet heel erg, maar toch genoeg om rekening mee te houden bij de bouw van een model.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

dat kan inderdaad soms een probleem geven, kan dikwijls worden opgelost door de bevestiging van een regenwaterafvoer ervoor te plaatsen. Bijna alle platen hebben die afwijking, net zoals de afwerking van hun strips ook nooit mooi recht is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Thommy

ik ga m'n platen regelmatig in Engeland kopen. Nix Slaters ofzo, maar kan ze wel op grootte A3 krijgen. Flemish bond brickwork OO 4mm scale, komen bakstenen net op de ori grootte uit (nagemeten ori baksteen en model).
En vermits ik toch regelmatig naar daar ga, EN dat het land bij uitstek is voor modelbouwtoebehoren [:)]

kostprijs voor zo'n plaat is lager dan die van Slaters. En naar mijn normen gemakkelijker bewerkbaar ook.
Greetz

Thommy

adrievans

citaat:
Geplaatst door Thommy

ik ga m'n platen regelmatig in Engeland kopen. Nix Slaters ofzo, maar kan ze wel op grootte A3 krijgen. Flemish bond brickwork OO 4mm scale, komen bakstenen net op de ori grootte uit (nagemeten ori baksteen en model).
En vermits ik toch regelmatig naar daar ga, EN dat het land bij uitstek is voor modelbouwtoebehoren [:)]

kostprijs voor zo'n plaat is lager dan die van Slaters. En naar mijn normen gemakkelijker bewerkbaar ook.



En wat is dan het merk/fabrikant van jouw platen?
Ikzelf ben niet zo onder de indruk van slaters kwaliteit,dus een alternatief is altijd welkom.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Thommy

geen idee...stickers zijn er al van. Maar ik denk binnen een maand of 2 er nog eens om te gaan.
Greetz

Thommy

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Thommy

ik ga m'n platen regelmatig in Engeland kopen. Nix Slaters ofzo, maar kan ze wel op grootte A3 krijgen. Flemish bond brickwork OO 4mm scale, komen bakstenen net op de ori grootte uit (nagemeten ori baksteen en model).
En vermits ik toch regelmatig naar daar ga, EN dat het land bij uitstek is voor modelbouwtoebehoren [:)]

kostprijs voor zo'n plaat is lager dan die van Slaters. En naar mijn normen gemakkelijker bewerkbaar ook.



Ik ben ook wel ge?nteresseerd om hier iets meer over te weten.

Verandering van spijs doet eten ! Altijd leuk om wat afwisseling te bekomen in je gebouwen.

Dirky

Voor wat het waard is:

We bestempelen het kruisverband nogal eens de naam Vlaams Verband. De meeste oude woningen hebben metselwerk in kruisverband en maar weinig in Vlaams verband.

http://www.baksteen.be/bouw_tradmetselwerk.html

Het is misschien streekgebonden maar hier in de Vlaamse Ardennen heb ik nog geen enkel oud huis in Vlaams Verband gezien.

Zelfs doorwinterde metsers blijken de naam verkeerd te gebruiken...

V??r ik met het Nederbrakel stationsgebouw begon heb ik enkele 4mm schaal bouwplaten in de UK besteld maar helaas geen gevonden die juiste schaal hebben voor H0.

Mocht je leverancier in de UK ook kruisverbandplaten hebben en juist van schaal voor H0 zou ik ook graag de naam wel eens kennen...

alvast bedankt!


Thommy

hallo

vanaf ik nog eens naar Engeland ga, laat ik het zeker weten.
Greetz

Thommy

Peter

Hallo,

ik heb zo het gevoel dat de platen die in Engeland te koop zijn meestal in 00 schaal zijn, want de stenen lijken mij toch iets groter dan die van Slaters. Ik heb ergens eens een vergelijking gelezen tussen verschillende merken (inklusief die van Kibri, Vollmer, Auhagen enz.) Weet helaas niet meer of het in MSM, de MIBA of een ander magazine was.
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo,

ik heb zo het gevoel dat de platen die in Engeland te koop zijn meestal in 00 schaal zijn, want de stenen lijken mij toch iets groter dan die van Slaters. Ik heb ergens eens een vergelijking gelezen tussen verschillende merken (inklusief die van Kibri, Vollmer, Auhagen enz.) Weet helaas niet meer of het in MSM, de MIBA of een ander magazine was.



In MSM 75 en 77 is een artikel verschenen, in twee delen, over bakstenen.
In het nr 77 stond een vergelijkende tabel van baksteenplaat van vier merken.

@Dirky : je hebt gelijk, kruisverband of Engels verband komen het meest voor. Vlaams verband is decoratiever.