Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

HLR 8061 ROCO

Gestart door B-Cargo, 09 september 2009, 22:48:46 PM

B-Cargo

Hallo!
heb vandaag de nieuwe Roco HLR 8061 (oproepnaam BRAVO - stelplaats FSR) in wisselstroomuitvoering gezien bij een gekende winkel in Haasrode!
mooie loc! nu wachten op de gelijkstroomversie !
groetjes,

itchy

Is dat model 63375 ?
Ging dat niet de 8033 zijn?
Of is dat net de 2-rail versie?
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Ja
Nee. is de 8061 geworden.
8033 is het oude nummer.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

FREMO e.V. - afd België

Hallo beste modelspoorders,

Leuk dat de nieuwe ROCO van de Reeks HLR 80 het nummer "8061" draagt.

Deze lok kan dus als effectieve lokomotief gebruikt worden, maar echter ook als "M U S E U M-lokomotief", want deze is in rijvaardige toestand bewaard bij de vereniging T S P /http://www.pfttsp.be// P F T te Saint-Ghislain.

Dus een veel inzetbare lokomotief.


Je kan hetzelfde nummer en lokomotief versie vandaag aanschouwing in schaal "0" op de bovenverdieping.



Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

LockyLuke

citaat:
de nieuwe Roco HLR 8061 (oproepnaam BRAVO - stelplaats FSR)
mooie loc!


maar wel een lokje zonder lichten ??[:(!]
hoe ist toch mogelijk voor een model van 2009 [?][?]
 

Peter


citaat:
maar wel een lokje zonder lichten



Er is wel een Brelec setje voor die lichten, maar...ik weet, niet ideaal en niet gemakkelijk te installeren. Spijtig dat Roco het niet nodig heeft gevonden het model ineens te voorzien met verlichting, of zou het voor hun ook "te moeilijk" geweest zijn?[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Anno 2009 is het gewoon onaanvaardbaar om nog zulk een loc uit te brengen, toch zeker voor een fabrikant als Roco.

Het is een mooie loc, die ik zeker graag aan mijn collectie had toegevoegd, maar nu zal ik er eerst nog eens goed over nadenken.

mark7758

Ik denk dat ze dan de mallen moeten aanpassen, en wat zou dat dan extra gaan kosten?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

Ik had graag iets meer betaald voor een model dat volledig in orde was, dan voor een model dat rond zou rijden zonder lichten.

Je kan er natuurlijk zelf ook lichten gaan insteken, maar zoals Peter al aangaf, is dat niet zo simpel ,en niet voor iedereen weggelegd( ik spreek hier even voor mezelf h?).

Nee, ik wacht nog even af.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Je kan er natuurlijk zelf ook lichten gaan insteken, maar zoals Peter al aangaf, is dat niet zo simpel ,en niet voor iedereen weggelegd( ik spreek hier even voor mezelf h?).



Je mag voor mij bij spreken want dit is net de reden waarom ik hem laat staan. Een loc zonder licht in 2009 zou eigenlijk niet meer mogen.
Ik ben dan ook nog niet zo'n handige harry, dus inbouwen van zo'n lichtsetje is ook voor mij niet weggelegd.

Anders had ik de loc zeker gekocht. Nu wacht ik op een uitgave van M?rklin (of een ander merk) want die heeft wel licht. Misschien iets minder correct, maar daar zou ik toch niets van merken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Klopt Jurgen, dan zullen we maar wachten op die van LS-Models zekers??
Die zal heel waarschijnlijk wel lichten hebben, all??, dat hoop ik toch.[:I]

Peter

De inbouw is in deze lok niet eenvoudig. Roco heeft in het verleden al problemen gehad om in zo'n type loks verlichting te bouwen. Kijk maar naar hun model van de Duitse V90, die slechts 1 (??n) lamp heeft in model en dan nog in de voorbouw. Iets wat M?rklin/Trix wel gelukt is in hetzelfde model.

En wij zijn hier niet zo gelukkig dat er (zoals in Duitsland) bedrijfjes bestaan die die dingen tegen vergoeding voor je doen.Als ik het me goed herinner 25,00 voor de Roco V90.

Ook in de reeks 77 zou van mij gerust andere verlichting mogen gebouwd worden. De huidige is veeeeeeeeeeeel te geel.

Hoe zit het Raf (Brelec) Niets voor u? [:D][:D][:D][:D]

PS-LSM komt (voorlopig) niet met een 260/80 [:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Hoi Peter,

De firma Digirails uit Nederland is, dacht ik, bezig met een printje voor de 77/78 om deze te voorzien van witte verlichting.

Groetjes,

David

tufken

Hallo Peter,

begin november komt er een set uit voor de reeks 77 en  ook een set voor de reeks 62 in october, zelfs met een derde licht.

Nog even geduld, +- 19 ?



Dit is een inlichting.....
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

[:D][:D][:D][:D][:D]

Bedankt voor de info Tufken/Patrick  en  David
Met vriendelijke groeten
Peter