Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM


stevend

#526
oeps, was even verkeert ;D

OlivierV

#527
Enige jaren geleden kocht ik de gelimiteerde oplage van de reeks 20 met slabbetje, nr 2016 om precies te zijn.
Onlangs kreeg ik als nieuwjaarsgeschenk van mijn vriendin het eerste rijtuig achter de loc, een Resto rijtuig in Memling - kleurstelling van LS Models.

Een beetje zoekend naar wat foto's leerde mij dat dit rijtuig (zij het zonder meling en resto opschrift maar met Bistro-opschrift) af en toe meereed in de EC Vauban.

Mijzelf baserend op onderstaand linkje: <a href="http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=11108.0" rel="nofollow">forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=11108.0</a> deed mij deze trein samenstellen, een leuke en relatief kleurrijke combinatie op de modelbaan. Niet geheel waarheidsgetrouw (de reeks 20 had al lang geen slabbetje meer in 2001) en dan bovengenoemde opmerking over het Resto rijtuig.

Deze samenstelling enkele rondjes laten rijden zorgde toch wel voor wat ontspanning na een weekend van veel programmeren en debuggen.Samenstelling is:
- HLE 2016 (Roco)
- i10 Resto Memling (LS Models)
- i6A New Look (Roco)
- i10B Memling (LS Models)
- i10B C1 (LS Models)
- i6B C1 (Roco)

SNCB NMBS 2016 met EC Vauban anno 2001


Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Afgelopen weken reden er een paar leuke realisaties uit Ingelmunster rond op de clubbaan. Niet van mij, maar wel mooi.



Naast die 2 grote jongens had je ook nog dit kleinood dat op pad was met 2 staalwagens.




- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

den Rudy zijne 91 dat is toch een schoon beestje hé ?  ;D ;)
die twee andere zijn ook fraaie spullen !  ;)

loebaske

Waar is trouwens de Rudy, al weken niet meer gehoord...

OlivierV

Citaat van: loebaske op 07 januari 2016, 19:57:38 PM
Waar is trouwens de Rudy, al weken niet meer gehoord...
Stuur hem een mailtje of pm, hij zal wel antwoorden, hij laat zich hier niet meer op het forum zien om begrijpbare redenen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Een variant op de EC memling, want in het echt werd die ook niet altijd met een volledig homogene stam gereden, bedoeling is om uiteindelijk wel aan een homogene stam te geraken, maar daar mis ik nog een 3-tal rijtuigen voor.

Trekkracht voor deze trein was normaal afwisselend een HLE18 -1 of reeks 16.
Samenstelling EC Memling (Oostende - Dortmund Hbf.).
- HLE1604 - Vitrains
- i10B C1 - LS
- i10B Memling - LS
- i6B C1 - Roco
- i6B Memling - Roco
- i10 Resto - LS
- i6A C1 - Roco
- i6A Memling - Roco

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/saphir.php     in principe vanaf 7 wagons, soms 8 !


in het slechtste geval mankeer jij één wagon zijnde een I10B ;)

OlivierV

En er zitten nog iets te veel oranje exemplaren in, maar dat komt met de tijd wel in orde :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Op basis van deze foto ook een samenstelling gemaakt.



Wel een oogje dichtknijpen want een MU in new look (blauw met rode band onderaan) heb ik nog niet, er missen enkele DDm's, maar dat is geen ramp want ik kan toch maar max 7 rijtuigen + loc stallen en de 27 is een 12 omdat ik geen 27 heb, maar al bij al wel een fijne samenstelling.

Samenstelling
- HLE 1206 (LS)
- T2 (Rivarossi)
- WR Ex-Grill (LS)
- i6 BC10 (Roco)
- i5 BC10 (LS)
- i5 BC10 (LS)
- i6 B11 Memling (LS) (kan even goed een oranje of new look zijn.
- DDm blauw zonder slaapmuts (LS)

Bij die i5's van LS moet je wel wat verbeteren want standaard hangen de nem-schachten enorm laag, te laag volgens de norm. Ik heb dat opgelost door van een oude telefoonkaart (plasticcard is ook goed) een stuk te snijden en dat in de vorm van de V in de wagenkast gesneden en er langs binnen ingeplakt, zo wordt de nem-schacht omhoog getrokken en hangt hij +- op de juiste hoogte om goed aan te kunnen sluiten aan andere rijtuigen. Je kan als extra nog een dun vel plastic op de draaistellen kleven ook, maar dat hoeft niet, heb er eentje met en zonder die truuk. Moet zeggen, nu rijden ze beter dan ooit tevoren en lossen de koppelingen eens niet midden tijdens de reisweg.



Zicht icm Roco i6 bc10




Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV


Afscheidsrit van de reeks 12 kan nu ook in model op de baan gezet worden.


NMBS 1206 @ Hennuyères by Steven De Haeck

- HLE1206 (LSM)
- i6 A9 Memling (Roco)
- i10 Resto (LSM)
- i6 A9 New Look (Roco)
- i6 A9 New Look( Roco) (dit is nog wel een B11, ik heb namelijk geen 1 1e klasse new look i6 rijtuigen, maar goed, dat is maar een half oog dat ge moet toeknijpen.


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

#537
Geen locje, maar wel een mooi, compleet zelfbouw trammetje! Weliswaar (helaas) niet van mij maar wel door een clublid met een oog voor detail!



Voor degene die hem niet kunnen zien, ik zet hem direct op flickr.  ;D

Reeds gedaan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske